Doba, kdy se koncern Volkswagen v předvečer významného autosalonu chlubil mnoha novými modely, je pryč. Po skoro půlhodinové prezentaci nepříliš příznivé vize budoucnosti (alespoň z pohledu někoho, kdo má rád auta a rád je řídí) byl představen vlastně jen jeden koncept — vize plně autonomního elektromobilu Audi.
Jmenuje se Audi AICON a jedná se o představu autonomního elektrického vozu prémiové kategorie. Nemá dokonce ani volant nebo pedály, takže posádka nemůže do řízení auta nijak zasahovat. Jediným prostředkem komunikace s vozem bude umělá inteligence palubního infotainmentu, který funguje jako osobní asistent či sluha.
Koncept je dlouhý skoro 5,5 metru a jeho rozvor je dokonce o 240 mm delší než u prodlouženého Audi A8. Absence spalovacího motoru a tradičních ovládacích prvků zcela mění koncepci interiéru. Audi AICON jezdí na obřích 26" palcových kolech, která jsou umístěna v rozích. Zajímavý je průměr otáčení vozu jen 8,5 metru. Zadní náprava je totiž řiditelná.
Doporučujeme: Test Audi RS 5 Coupé vs. Mercedes-AMG C 63 S Coupé
Zajímavé je, že Audi příliš neulétlo s designem. Pouze se jedná o jakousi evoluci designového jazyku automobilky, na který se můžeme těšit v blízké budoucnosti. Jakkoli vypadá představa luxusního autonomního vozu bez volantu šíleně, koncept jako takový se na první pohled zvenku tváří vcelku uvěřitelně a „vyrobitelně“.
O pohon se stará čtveřice elektromotorů a celkovém výkonu 260 kW (354 k) a točivém momentu 550 Nm, v novém žebříčku jmen modelů a verzí by tak vůz dostal číslo 60. Audi se místo na akceleraci a rychlost (u plně autonomního vozu stejně takový význam nemají) soustředí na dojezd. Ten má činit 700 až 800 km podle odhadu budoucích dostupných technologií pro výrobu akumulátorů. Z rychlonabíječky se při tom baterie nabijí za asi 30 minut na 80 % kapacity.
Shodou okolností před pár dny studii autonomního vozu budoucnosti prémiového segmentu představil také Jaguar. Ten alespoň na rozdíl od Audi počítá s tím, že si do auta budete moci nasadit volant a občas budete i řídit.