Frankfurt 2017: Audi AICON nemá ani volant, ani pedály. Na elektřinu ujede 800 km

11.09.2017
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Audi AICON je vize autonomního luxusní vozu

  • Pedály a volant už nemá

  • Variabilní interiér s otáčecími sedadly nabízí konfiguraci 2+2

  • Audi předpokládá dojezd až 800 km na jedno nabití

Doba, kdy se koncern Volkswagen v předvečer významného autosalonu chlubil mnoha novými modely, je pryč. Po skoro půlhodinové prezentaci nepříliš příznivé vize budoucnosti (alespoň z pohledu někoho, kdo má rád auta a rád je řídí) byl představen vlastně jen jeden koncept — vize plně autonomního elektromobilu Audi.

Jmenuje se Audi AICON a jedná se o představu autonomního elektrického vozu prémiové kategorie. Nemá dokonce ani volant nebo pedály, takže posádka nemůže do řízení auta nijak zasahovat. Jediným prostředkem komunikace s vozem bude umělá inteligence palubního infotainmentu, který funguje jako osobní asistent či sluha.

Audi Aicon Ne snad, že by takto vypadala všechna příští Audi, ale na konceptu AICON můžeme ochutnat nový designový jazyk značky
Audi Aicon Ačkoli se jedná o plně autonomní elektromobil trochu vzdálenější budoucnosti, celkovým návrhem designu vypadá vůz poměrně „uvěřitelně“

Koncept je dlouhý skoro 5,5 metru a jeho rozvor je dokonce o 240 mm delší než u prodlouženého Audi A8. Absence spalovacího motoru a tradičních ovládacích prvků zcela mění koncepci interiéru. Audi AICON jezdí na obřích 26" palcových kolech, která jsou umístěna v rozích. Zajímavý je průměr otáčení vozu jen 8,5 metru. Zadní náprava je totiž řiditelná.

Doporučujeme: Test Audi RS 5 Coupé vs. Mercedes-AMG C 63 S Coupé

Zajímavé je, že Audi příliš neulétlo s designem. Pouze se jedná o jakousi evoluci designového jazyku automobilky, na který se můžeme těšit v blízké budoucnosti. Jakkoli vypadá představa luxusního autonomního vozu bez volantu šíleně, koncept jako takový se na první pohled zvenku tváří vcelku uvěřitelně a „vyrobitelně“.

O pohon se stará čtveřice elektromotorů a celkovém výkonu 260 kW (354 k) a točivém momentu 550 Nm, v novém žebříčku jmen modelů a verzí by tak vůz dostal číslo 60. Audi se místo na akceleraci a rychlost (u plně autonomního vozu stejně takový význam nemají) soustředí na dojezd. Ten má činit 700 až 800 km podle odhadu budoucích dostupných technologií pro výrobu akumulátorů. Z rychlonabíječky se při tom baterie nabijí za asi 30 minut na 80 % kapacity.

Shodou okolností před pár dny studii autonomního vozu budoucnosti prémiového segmentu představil také Jaguar. Ten alespoň na rozdíl od Audi počítá s tím, že si do auta budete moci nasadit volant a občas budete i řídit.

vana (neregistrovaný)
Jestli to chápu správně koncept bude mít dojezd 800 km až tehdy až budou k dispozici baterie které takový dojezd umožní. No to mohli klidně napsat i třikrát víc :-)
  • Našli jste v článku chybu?