Frankenstein na kolech: Britové se pokusili o koncentraci detailů z nejošklivějších aut do jednoho jediného

1 nový názor

Ve Velké Británii se rozhodli vytvořit imaginární nejošklivější auta světa. Použili k tomu díly 10 aut, která bývají nejčastěji popisována jako nejošklivější. Výsledek předčil očekávání.

Design hraje hlavní roli při výběru auta a občas se záměr návrhářů nesetká s příliš vřelým přijetím od zákazníků. Vzhled vozu je věcí individuální volby a překvapivě některá ošklivá auta se poměrně dobře prodávala. Zdá se, že lidé neberou vzhled příliš vážně, ostatně knihu také nemůžete soudit jen podle obalu.

V automobilové historii existuje celá řada uchazečů o titul nejošklivějšího auta, jaké kdy bylo vyrobeno. Ve skutečnosti je jich tolik, že vybrat to absolutně nejhorší je téměř nemožné.

U britské společnosti Hippo Leasing se proto rozhodli vytvořit imaginární nejošklivější auta světa. Použili k tomu díly z aut, která bývají nejčastěji popisována jako nejošklivější. Nechtěli se ale spokojit s jen tak něčím. Výběr byl sestaven po analýze dat z 20 nejnavštěvovanějších článků o nejošklivějších autech. Vybíralo se celkem ze 116 aut, která byla označena jako „ošklivá“. Na konečný seznam se pak dostalo 10 z nich.

Průzkum: Začínající řidiči se nejvíc bojí podélného parkování a rychlého pruhu
Přečtěte si také:

Průzkum: Začínající řidiči se nejvíc bojí podélného parkování a rychlého pruhu

Dokonalý název pro nejošklivější auto

Tom Preston, výkonný ředitel společnosti Hippo Leasing, vysvětluje, jak postupovali: „K vytvoření Deformis 10 jsme nejprve potřebovali základ, se kterým bychom mohli pracovat. Za tímto účelem jsme jako výchozí bod vybrali Nissan Juke kvůli jeho neobvyklému celkovému tvaru, světlomety převzali z Fordu Scorpio, dále zvolili pravděpodobně nejhůře vypadající mřížku chladiče, která byla kdy spatřena ve zpětném zrcátku – ta je z Chrysleru PT Cruiser.“

Dále tvůrci použili čelní sklo a kapotu z Fiatu Multipla a zaměřili svou pozornost na zadní část vozu, kam začlenili krabicovou zadní část Nissanu Cube s jeho velmi zvláštním prosklením. Vše dotvořili koncovými světly a zadním nárazníkem ze SsangYongu Rodius, na bocích autoři přidali lišty z Hondy Civic Type-R, podběhy kol a víčko palivové nádrže z Pontiaku Aztek, a také kryty kol z vozu AMC Pacer.

Tvůrci zapracovali i na vhodném názvu – „Deformis" znamená v latině ošklivý, což z něj dělá dokonalé jméno pro nejošklivější auto, jaké jste kdy viděli.

Možností, jak auto složit, bylo samozřejmě nepřeberný počet. Možná, že kdyby použili jiné díly z jiných aut, byl by výsledek „lepší“. Souhrnem nejošklivějších aut na světě tak vznikl až překvapivě zajímavý vůz. Jaké díly, a z jakých aut, byste použili vy?

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?