Fototest: Je v kombinovaném provozu úspornější hybrid, nebo diesel?

2 nové názory
Autor: Redakce

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • V redakci se nám nedávno sešly tři crossovery podobné velikosti a podobného výkonu 

  • Kia Niro a Toyota C-HR používají hybridní pohon, dlouhodobě testovaný Peugeot je osazen dieselem 

  • Budou v kombinovaném provozu úspornější hybridní nováčci, nebo starší diesel? 

Nedávno se nám v redakci potkaly tři crossovery. Ke srovnávacímu testu dorazila Kia Niro a hybridní Toyota C-HR. V rámci různých měření jsme zjišťovali také spotřebu v kombinovaném provozu. Proč ne ve městě? Přece jen nejde o vyloženě malá městská auta a hlavně jejich cena jim v našich končinách předurčuje spíše roli jednoho univerzálního auta (to platí zejména o relativně velké Kie), které bude jezdit všude.

Doporučujeme: Kia uvedla na český trh hybridní crossover Niro. Prakticky nemá konkurenci

Zároveň nám ale v redakci dělá dlouhodobě společnost Peugeot 2008 s motorem 1.6 BlueHDi. Je to crossover podobné velikosti a podobného výkonu. A když jsme zjišťovali, zda je úspornější Niro nebo C-HR, napadlo nás objet stejný okruh také s Peugeotem. Budou moderní hybridní jednotky úspornější, nebo zaboduje malý dieselový motor dnes odsuzovaný k definitivní záhubě?

Jistě, po stránce emisí zřejmě není příliš co řešit, ale jak ukazuje třeba hromadné odstraňování filtrů pevných částic u ojetin, zákazníky nějaká produkce emisí příliš netrápí (tedy pokud se zrovna neobjeví na obzoru peníze od VW kvůli aféře Dieselgate). V potaz musíme vzít také skutečnost, že oba hybridy mají automat, zatímco náš Peugeot používá manuální převodovku.

Doporučujeme: Peugeot 2008 1.6 BlueHDi v dlouhodobém testu: Jak je vlastně rychlý?

Nejvíce nás z této trojice překvapila Kia. Zábavné svezení sice nenabízí, ale každodenní služba svým provozovatelům jí jde nad očekávání dobře. Na dálnici sice na Peugeot trochu ztratila, ale ve všech ostatních režimech jízdy je úspornější. Výsledky najdete v přiložené galerii. Kompletní srovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR můžete očekávat v nadcházejících týdnech.

[su_hello-bank-calculator]

asd (neregistrovaný)
1) Pokud má jít o univerzální auta jak píšete měli jste změřit i to město. Nebo snad "univerzální auta" po městě nejezdí? 2) Pokud jste to neměřili dotankováním, ale podle palubáku, tak to je test o ničem. Většina aut si totiž na plaubním počítači spotřebu o něco vylepšuje (běžně i o 0,5l) a zrovna hybridní Toyoty jsou známé tím, že jejich palubáky nekecají a pokud ano, tak obráceně. Tudíž že ukazují o fous vyšší spotřebu než je skutečná. 3) Peugeot je o 20cm menší než Niro a CH-R. Vhodnější soupeř by byl 3008. 4) O skutečné spotřebě stejně nejvíc řekně spritmonitor, viz. komentář výše.
okoloiduci (neregistrovaný)
Realna spotreba podla nadrze na spritmonitor.de : 1. Peugeot 2008 (18 aut) - 4.9 l/100 km (mensie a lahsie SUV ako C-HR/Niro) 2. Toyota C-HR (44 aut) - 5.2 l/100 km 3. Kia Niro (61 aut) - 5.5 l/100 km
  • Našli jste v článku chybu?