Ford Puma ST dostal 200koňový motor z Fiesty i samosvorný diferenciál

24.09.2020
přidejte názor
  • Automobilka Ford představila nejostřejší variantu svého malého SUV Puma označenou ST

  • Auto dostalo stejný motor jako Fiesta ST, k tomu i další sportovní náčiní

  • Nechybí příplatkový diferenciál, ostřejší řízení nebo o 50 procent tužší podvozek

Někteří fanoušci modrého oválu naříkali, že Ford použil jméno dávného mrštného kupé pro celkem obyčejné malé SUV. Možná i pro ně teď automobilka představila ostrou variantu Puma ST, která je zaměřena na sportovních zážitků chtivé řidiče. Vzhledem k příbuznosti s Fordem Fiesta není divu, že si od jeho varianty Fiesta ST vypůjčila nejen motor, ale i další techniku.

Pod kapotou se tak objeví přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost o výkonu 147 kW, tedy rovných 200 koní. K tomu slibuje maximum točivého momentu 320 Nm (Fiesta ST udává 290 Nm a 320 v režimu overboost). Pro Pumu ST to znamená stovku poraženou za 6,7 sekundy a maximum 220 km/h. Fiesta ST je o dvě desetinky rychlejší.

Videodojmy: Malé SUV Ford Puma Hybrid nabízí unikátní kufr a velmi slušné svezení
Přečtěte si také:

Videodojmy: Malé SUV Ford Puma Hybrid nabízí unikátní kufr a velmi slušné svezení

Nejde ale jen o výkon. Auto dostalo celou řadu dalších technických vylepšení. K mání je například mechanický diferenciál. Podvozek Pumy ST je pak o 40 procent tužší než u Fiesty (asi aby se vypořádal s přidanou výškou vozu) a o 50 procent tužší než u standardní Pumy. Vpředu a vzadu najdeme stabilizátory.

Modrý ovál tvrdí, že upravil i řízení. To má mít nyní o čtvrtinu rychlejší převod než u standardní Pumy. Brzdy se zase chlubí o 17 procent vyšší účinností. Úpravou prošel i výfuk, který má nabídnout pěkný zvukový doprovod. Auto stojí na 19palcových kolech obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport 45.

Ford má klasický sportovní volant s tlustým věncem
Samozřejmostí jsou drsná sedadla Recaro

Samozřejmostí je i vizuální odlišnost. Nechybí nezbytné logo, sportovní nárazník, jiná maska chladiče nebo třmeny brzd provedené v nápadném červeném lakování. Uvnitř jsou pak sportovní sedadla Recaro nebo volant s plochou spodní částí věnce. Stejně jako standardní Puma i Puma ST se bude vyrábět Rumunsku a brzy se objeví i na českém trhu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?