Ford předvádí elektrický dragster. Mustang do zásuvky má 1400 koní

23.04.2020
přidejte názor
  • Modrý ovál odhalil prototyp dragsteru Ford Mustang. Auto ale nemá osmiválec, nýbrž elektromotor

  • Má extrémně vysoký výkon. Na zadní kola žene 1400 koní a skoro 1500 Nm točivého momentu

  • Vůz má tradiční označení Fordu pro jeho dragstery: CobraJet

Závody dragsterů patří ve Spojených státech stále mezi oblíbené kratochvíle. Speciálně upravené vozy s extrémně vysokými výkony na nich poměřují síly v akceleraci. Závodní speciály patří nadšeným soukromníkům, svá auta mají ale i větší výrobci, třeba Ford. Ten nyní představil nový model s tradičním jménem Mustang CobraJet.

Tím ale tradice končí, auto totiž nepohání žádný speciálně upravený benzinový osmiválec. Místo toho dostalo elektrický pohon. Posílá na zadní kola výkon o hodnotě 1400 koní. Točivý moment, který je k dispozici prakticky okamžitě po sešlápnutí plynového pedálu, je 1492 Nm. Jen pro představu: běžný Mustang s osmiválcem nabízí 460 koní a 529 Nm.

Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320 nabídne 491 atmosférických koní a jen jednu sedačku
Přečtěte si také:

Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320 nabídne 491 atmosférických koní a jen jednu sedačku

„Elektřina nám dává naprosto nový způsob výkonu,“ řekl šéf divize Ford Icons Dave Pericak. Ford spolupracoval na stavbě dragsteru s dalšími firmami, které se staraly o integraci systému, nastavení vozu nebo stavbu bezpečnostní klece. Externí společnosti řešily i kalibraci softwaru. Elektrický motor dodala výrobce Cascadia.

Ford by se teď rád pustil se svým elektrickým výtvorem do závodů. Zatím ale musí počkat na konec koronavirové krize. Někteří fanoušci by ho rádi viděli v souboji s elektrickým Chevroletem Camaro eCOPO, který automobilka představila před dvěma lety na výstavě SEMA. Tento vůz je ale mnohem slabší, má 700 koní.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?