Rivalita mezi jednotlivými výrobci automobilů je poměrně známý jev. Někdy jdou tak daleko, že se navzájem popichují v televizních reklamách nebo na billboardech. Americkými médii tento týden proběhla zpráva, že se Ford chtěl pravděpodobně zneužít nemilé situace jednoho řidiče Jeepu Wrangler, který uvízl na cyklistické stezce v kalifornských kopcích.
Majitel Jeepu Ricky Barbra vyrazil před několika dny na výlet do přírody. Zřejmě se vrhl na překážku, kterou jeho auto nemohlo překonat. Zasekl se s ním na úzkém hřebeni mezi dvěma kopci, kterým prochází bikerská stezka. To by pro zkušeného znalce jízdy v terénu nemusel být problém, auto ale nemělo kam připojit naviják. Řidič ho tedy musel opustit a začít shánět pomocníky na vyproštění.
Případ řešila i místní policie, od které zřejmě zástupci Fordu získali na Barbru telefonní kontakt. Podle něj mu mluvčí automobilky nabídl, že vůz vyprostí zcela zdarma. Zřejmě pomocí helikoptéry nebo nějakým jiným způsobem. Musí ale souhlasit s tím, že celou akci natočí na kameru.
Podle magazínu The Drive se zřejmě Ford pokoušel vyřizovat si takto účty s Jeepem. Ten je nyní hlavně v USA jeho zásadním konkurentem. Modrý ovál totiž před nedávnem představil off-road Ford Bronco, jenž nyní s Jeepem Wrangler bojuje o přízeň fanoušků jízdy v terénu.
Případů popichování je hodně
K vyproštění nakonec nedošlo. Barbra sehnal kumpány s Jeepy a během jedenáctiminutového zákroku se jim podařilo auto vytáhnout. Mluvčí Fordu magazínu The Drive jen přiznal, že kontaktu mezi ním a majitelem Jeepu došlo. Detailněji ale nehovořil. Podle Barbry mu pak už jen z Fordu volali, aby mu pogratulovali k záchraně vozu.
Popotahování mezi automobilkami známe i z českých vod. Dlouholetá rivalita mezi Škodou a Hyundai před několika lety vedla k tomu, že korejská automobilka v Česku spustila televizní kampaň, kterou si dělala ze Škody legraci. Vyznění reklamy pak musela upravit.
Hyundai ale do konkurence šlapal i v zahraničí. V roce 2018 například ve Švýcarsku zveřejnil billboard na elektrické SUV Kona, který doplnila slovy „Jsi na řadě, Elone“. Škoda v tu samou dobu „vystřelila“ své auto na Mars se slovy „Nepanikař, Elone!“ Jaguar si zase svého času dělal legraci z televizní reklamy Mercedesu svou vlastní verzí. Na obě videa za sebou se můžete podívat: