Jméno neřešte. Elektrický Ford Mustang Mach-E má lepší dojezd než všichni soupeři kromě Tesly

1 nový názor
  • Nový Mustang Mach-E je jedním ze 14 elektrifikovaných modelů, které Ford uvede na evropský trh do konce roku 2020

  • Dojezd na jedno nabití dosahuje dle metodiky WLTP až 600 km

  • Do prodeje novinka vstoupí koncem příštího roku

  • Základem bude pohon zadních kol, zájemci si ale mohou pořídit také variantu s pohonem 4x4

Padesát pět let bylo jméno Mustang považováno za synonymum nespoutaného životního stylu, dynamických výkonů a nadčasového designu. Nyní se stává také průkopníkem elektromobility v podání automobilky Ford. Nový Mustang Mach-E, první čistě elektrický model značky, se tak zařazuje mezi nejdůležitější automobily značky. Význam nového elektrického Mustangu přirovnává Ford k Modelu-T.

Od uvedení na trh koncem roku 2020 bude Mustang Mach-E nabízen ve variantách se standardním a prodlouženým dojezdem. Rozdíl je pouze v kapacitě akumulátoru (75,7 kWh vs. 98,8 kWh). Zákazníci budou mít také možnost zvolit pohon zadních nebo všech kol Mach-E 4X, který nezávisle rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. Podle předběžných údajů automobilky by varianta s větším akumulátorem a pohonem jedné nápravy měla nabídnout dojezd až 600 km podle normy WLTP.

Ford Mustang Mach-E kombinuje prvky klasického Mustangu s karoserií crossover a elektrickým pohonem. Pro Ford je to velice důležitý model
K dispozici budou dvě varianty akumulátoru. Ta lepší zvládne podle WLTP až 600 km. Něco takového dnes slibuje jen Tesla Model S Long Range

Něco takového zatím slibuje jen Tesla u Modelu S Long Range (610 km podle WLTP). Prémiové značky jako například Audi či Mercedes se momentálně mohou pochlubit dojezdem okolo 400 km. Trh s elektromobily se ale mění velmi rychle, takže za rok už může být situace jiná. Změnu by měla například přinést nová generace pohonu BMW eDrive, která rovněž nabídne 600 km. Poprvé se objeví příští rok u BMW iX3 a BMW i4.

V případě konfigurace s větším akumulátorem a pohonem všech kol Ford předběžně počítá s nejvyšším výkonem 248 kW a točivým momentem 565 Nm. Varianta GT nabídne ještě lepší parametry, a sice 342 kW a 830 Nm. Tento model by měl zrychlovat z nuly na 100 km/h za méně než 5 sekund.

Srovnali jsme reálnou spotřebu, dojezd a nabíjení luxusních elektro-SUV Audi e-tron a Jaguar i-Pace. Tabulkám nevěřte
Přečtěte si také:

Srovnali jsme reálnou spotřebu, dojezd a nabíjení luxusních elektro-SUV Audi e-tron a Jaguar i-Pace. Tabulkám nevěřte

Dynamiku nového elektrického SUV krotí hliníkové brzdiče Brembo Flexira, které při rozměrech plovoucího třmenu zachovávají funkčnost třmenu pevného. Výkonnější Mustang Mach-E GT je navíc standardně vybaven adaptivními tlumiči pérování MagneRide.

Majitelé nového elektromobilu Mustang Mach-E mohou volit ze tří jízdních režimů: Whisper, Engage a Unbridled. Každý z nich nabízí specifickou kombinaci nastavení systémů, ovlivňujících nejen odezvu řízení, ale také například nepřímé osvětlení interiéru, zvukový projev či animace na digitálním přístrojovém štítu.

Mustang Mach-E je rovněž prvním modelem značky Ford, kde se objevuje nová generace komunikačního a zábavního systému SYNC, která se může pochlubit dvojnásobným výpočetním výkonem. Má moderní uživatelské rozhraní, zvládne se učit podle preferencí řidiče a díky aktualizacím na dálku se bude postupně vylepšovat.

Multimediální systém je úplně nový. Ford se inspiroval u Tesly a na místo středového panelu použil obří dotykový displej
Mustang Mach-E zvládne dobíjení výkonem až 150 kW. Standardní varianta se nabije z 10 na 80 procent přibližně za 38 minut

Mustang Mach-E je na první pohled pořád Mustang. Vyznačuje se dlouhou, dramaticky tvarovanou kapotou, charakteristicky modelovanou zádí, agresivními světlomety i nezaměnitelnými trojdílnými zadními svítilnami.

Zavazadlový prostor má objem 402 až na 1420 litrů. Kromě toho se pod přední kapotou Mustangu Mach-E nachází úložný prostor s vypouštěcí zátkou. Při objemu 100 litrů je dostatečně velký na běžné příruční zavazadlo, tvrdí Ford.

Proces nabíjení lze realizovat prostřednictvím standardně nabízeného kabelu, a to průměrným tempem 35 km za hodinu. Nástěnná nabíječka Ford Connected Wallbox poskytuje umožňuje v závislosti na zvolené verzi akumulátoru a pohonu kol prodloužit dojezd až o 51 km. Ford Mustang Mach-E lze nabíjet výkonem až 150 kW, což znamená, že u silnějšího akumulátoru se každých deset minut dojezd zvýší o 93 km. Varianta se standardním akumulátorem se na rychlonabíječce se stejnosměrným proudem nabije z 10 na 80 procent přibližně za 38 minut.

Celý téměř hodinový záznam z odhalení elektrického Mustangu si můžete prohlédnout na videu níže:

peter (neregistrovaný)
v predu audi, vzadu jaguar a vnutri tesla.. tomu sa hovori cinsky plagiat..
  • Našli jste v článku chybu?