Po ranní neoficiální předpremiéře Ford oficiálně představil modernizaci modelu Mustang. Na rozdíl například od také dnes odhaleného faceliftu BMW řady 4 přichází v tomto případě skutečně hodně zásadních novinek v čele s desetistupňovou automatickou převodovkou.
Ta bude dostupná jak pro přeplňovaný čtyřválec, tak pro pětilitrový osmiválec. Oproti aktuálnímu šestistupňovému automatu bude mít větší rozsah převodových poměrů, rychlejší řazení i reakce a v neposlední řadě také nižší třecí ztráty. Kromě automatického režimu nabídne i možnost manuálního řazení pomocí pádel pod volantem.
Doporučujeme: Ford Focus RS vs. Ford Mustang V8 GT — Otázka za milion
Čtyřválcového motoru EcoBoost se žádné zásadní novinky netýkají, což ale neplatí o pětilitrovém osmiválci. Ford tuto jednotku důkladně modernizoval. Slibuje lepší nástup točivého momentu, nižší spotřebu i vyšší výkon a točivý moment. Ve velké míře to je dáno nasazením nového systému vstřikování. Ten kombinuje přímý a nepřímý vstřik paliva. Jak moc se nakonec zvedly základní parametry, to zatím nevíme.
Spolu s upraveným osmiválcem případně dostanete také přepracovanou šestistupňovou manuální převodovku. Přibyla spojka s dvojitým kotoučem a dvouhmotový setrvačník.
V zájmu vylepšení jízdních vlastností nasadil Ford nové tlumiče, upravená zadní náprava disponuje větší boční tuhostí a měnily se i stabilizátory. Celkově by se měl vylepšený Mustang vyznačovat rychlejšími reakcemi a větší stabilitou. Na přání si budete moci objednat adaptivní tlumiče MagneRide, což je další novinka.
Doporučujeme: Čtyřikrát 4×4 — Souboj ostrých čtyřkolek
Nabídku výbavy na přání rozšíří rovněž sada elektronických asistentů. Jmenovitě půjde o přednárazový systém s detekcí chodců, hlídání jízdních pruhů nebo sledování únavy řidiče. Ve výbavě se objeví také digitální přístrojový štít, tvořený displejem o velikosti dvanácti palců.
Pozměněný design si můžete prohlédnout na přiložených fotkách. Výčet novinek zahrnuje přepracovanou přední část, novou kapotu, jiný nárazník nebo diodová světla. Vzadu opět najdeme nový nárazník a případně spoiler. Dvě koncovky výfuku prozradí přítomnost čtyřválce, osmiválec má rovnou čtyři. V jeho případě je navíc výfuk standardně opatřen aktivní klapkou.
Jako první se přepracovaného Fordu Mustang dočkají američtí zájemci, ale i ti si budou muset počkat. Automobilka začne tuto novinku v Americe prodávat až na podzim. Do Evropy přijde modernizovaný Mustang začátkem příštího roku.