Příští rok zažije světový šampionát automobilových soutěží známý pod zkratkou WRC poměrně zásadní proměnu. Změnily se totiž technické regulace, které mají z aut udělat rychlá monstra. Přeci jen, bezpečnost se od dob šílené skupiny B posunula, takže proč zase nezvednout výkony a rychlost? Uvidíme, jestli auta budou jezdce svou rychlostí děsit, jako uměl děsit spolujezdce třeba Ari Vatanen.
Nový Ford Fiesta WRC ukazuje, jak byla karoserie závodních aut rozšířena, přibyly nové aerodynamické prvky a především posiluje motor. Přeplňovaná jednotka nyní může mít výkon až 279 kW (380 k), což je velký posun z dřívějších 220 kW (300 k). Točivý moment se zvedá na asi 450 Nm. Specifikace motoru nyní odpovídá pravidlům třídy TC-1, se stejnými motory jezdí auta WTCC.
Doporučujeme: Ford Fiesta 2017 — Dvacet otázek a devatenáct odpovědí [první statické dojmy]
Minimální hmotnost vozu se snižuje o 25 kg. Poprvé od roku 2010 se vrací aktivní středový diferenciál a lze používat elektronicky řízené diferenciály. Uvolněny jsou také regulace ohledně homologace. Stačí, když speciál reprezentuje produkční auto, které je alespoň 3900 mm dlouhé. Změny mají zvýšit atraktivitu soutěže a sledovanost.
Ještě se oficiálně neví, kdo bude Ford Fiesta WRC v roce 2017 řídit, ale hovoří se o úřadujícím mistrovi Sebastienu Ogierovi, který si letos dojel pro titul s končícím Volkswagenem. Konkurencí závodní Fiestě WRC bude například Citroën C3 WRC, Toyota Yaris WRC a Hyundai i20 WRC.