Automobilka Ford představila modely C-Max a Grand C-Max v nové verzi Sport. Ta má oslovit aktivní rodiny, které touží po sportovně vypadajícím MPV. Tedy pardon, Ford tyto automobily neoznačuje jako MPV, nýbrž jako MAV (multi-activity vehicle). Změny verze Sport jsou každopádně spíše kosmetické.
Ford C-Max a Grand C-Max Sport poznáte podle černě lakované střechy, černých zpětných zrcátek, černých rámečků kolem mlhovek a většího zadního spoileru. Součástí výbavy jsou také sedmnáctipalcová litá kola, která můžete na přání vyměnit dokonce za osmnáctky. Uvnitř očekávejte sportovně tvarovaná sedadla a čalounění schopné se údajně vypořádat s tím nejhorším, co na ně může dětské osazenstvo hodit. Součástí verze Sport je i bohatá výbava zahrnující například startování tlačítkem, automatické přepínání dálkových světel, vyhřívaná zpětná zrcátka nebo přihrádku mezi předními sedadly.
Doporučujeme: Citroen Grand C4 Picasso v dlouhodobém testu — Ohrožený druh
Sportovní vzhled modelů C-Max a Grand C-Max ale nedoplňuje žádná opravdu výkonná jednotka. Nejsilnějším motorem je dvoulitrový vznětový čtyřválec o výkonu 125 kW (170 k). Sáhnout můžete také po jeho slabší verzi naladěné na 110 kW (150 k), nebo po 1.5 TDCi ve variantách s výkonem 70 kW (95 k) a 88 kW (120 k). Vrcholem zážehové části nabídky je motor 1.5 EcoBoost (110 kW/150 k) a nechybí ani známý tříválec 1.0 EcoBoost. Ten nově dostal dokonce systém deaktivace jednoho válce, takže se při ustálené jízdě umí změnit na dvouválec.
Na českém trhu je C-Max/Grand C-Max Sport dostupný pouze s motory 1.0 EcoBoost (92 kW/125 k) a 1.5 EcoBoost. Cena je shodná s nejvyšší výbavou Titanium, kdy za litrový tříválec zaplatíte 473 990 Kč.
Aktuální Ford C-Max je na trhu už od roku 2010. Začal se tak prodávat ještě o rok dřív než technicky příbuzný Focus III, který je právě nahrazován novou generací.