Ford brzy uvede na trh auto, které evropské úředníky nepotěší, ale zákazníkům udělá radost. Přichází nový Raptor

24.02.2022
3 nové názory
  • Ford představil novou generaci modelu Ranger Raptor 

  • Stejně jako dříve dostal Ranger důkladně přepracovaný podvozek umožňující rychlou jízdu terénem 

  • Velkou novinkou je možnost pořídit Ranger Raptor s benzinovým třílitrovým šestiválcem o výkonu 288 koní. Diesel dorazí později 

  • První evropští zákazníci dostanou svůj Raptor do konce roku 

Ford oficiálně představil novou generaci modelu Ranger Raptor. V záplavě novinek a zpráv týkajících se elektromobility se někdy zdá, že už takový vůz do Evropy nikdy nepřijde, protože ho tu evropští úředníci nechtějí. Jak je ale vidět, možné to stále je. Navíc nová generace dorazí na trh nejprve s třílitrovým zážehovým šestiválcem. Dvakrát přeplňovaný diesel EcoBlue známý z dosluhujícího Rangeru Raptor přijde do nabídky až příští rok.

Základní filozofie vrcholné verze modelu Ranger zůstává nezměněna. Vůz dostal spoustu úprav týkajících se především podvozku tak, aby vydržel rychlou jízdu po nezpevněném povrchu. Že takových míst v Evropě moc nenajdete, je samozřejmě pravda, ale zákazníkům se podobné automobily líbí. Kromě první generace Rangeru Raptor to dobře ukázala i mnohem větší monstra, jako třeba Mercedes-Benz G 4x42.

Oproti standardnímu Rangeru má Raptor zcela přepracované zavěšení, došlo také na dodatečné výztuhy a chybět nemohou ani elektronicky řízené tlumiče Fox plynule měnící svůj tlumící účinek v závislosti na zdvihu kola (a jiných faktorech). Samozřejmostí je stálý pohon všech kol, redukce a možnost uzamknout oba nápravové diferenciály. Na podvozku najdeme také poctivé ochranné plechy. Pro případné vyproštění jsou připraveny masivní háky.

Poprvé za volantem Fordu Ranger Raptor:  Dokonalý lék na české okresky
Přečtěte si také:

Poprvé za volantem Fordu Ranger Raptor: Dokonalý lék na české okresky

Hlavní novinkou související s novou generací Rangeru Raptor je ale pohon. U Fordu zjevně vyslyšeli stížnosti na pohonnou jednotku. Zatímco podvozek dosluhující generace byl skvělý, jediný dostupný motor v podobě dvakrát přeplňovaného naftového dvoulitru se do takto koncipovaného auta nakonec až tolik nehodil. A právě to se mění. Raptor na evropský trh přijíždí s dvakrát přeplňovaným zážehovým šestiválcem o objemu tří litrů. Jeho parametry jsou 288 koní a 491 Nm. Motor je spojen s desetistupňovým automatem.

Řidiči budou moci volit mezi jízdními režimy Normal, Sport a Kluzký povrch. Dále jsou připraveny režimy jízdy v terénu (Kameny, Písek, Bláto/koleje a Baja) a několik režimů nabídne i výfuk s nastavitelnou klapkou (Tichý, Normální, Sportovní a Baja). Nejhlasitější bude Ranger Raptor v režimu Baja, který ale oficiálně není určen pro jízdu v provozu.

Ford má naplánované dodávky prvním zákazníkům na konec letošního roku. Raptor bude zároveň první verzí nové generace modelu Ranger, kterou budoucí majitelé dostanou. Civilnější Wildtrak má následovat až na jaře příštího roku, kdy do nabídky přijde také Raptor vybavený vznětovým dvoulitrem.

Bubeník (neregistrovaný)
Pro zákazníky cokoliv, to je snad jasné. Mě, když se někdo zeptá, jak vybrat činely pro bicí, tak mu taky v mém obchodě poradím a nehledím na to, co na to říkají úřady nebo ne. Úřady mě bohužel neživí a složenky mi platí peníze zákazníků, nikoliv peníze úředníků. Tak to prostě je.
Katka (neregistrovaný)
Jezdím také autem Ford a jsem sním spokojený, ale tento model se mi líbí, takže až dostavím garáž možná si ho pořídím. Právě mi firma dokončuje stavbu garáže, ke které ještě sháním automatická vrata a dveře. Tak snad mi po všech finančních výlohách zbude i na nové auto, které si opravdu přeji.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?