[su_label type="info"]TIP[/su_label] Klikněte na galerii pro větší zobrazení
-
V absolutních číslech vede Škoda u soukromých i firemních zákazníků
-
Podílem ale oslovují soukromníky spíše japonské značky
-
Dacia i Hyundai dodaly soukromníkům 46 % aut, Škoda jen 17 %
-
Celkem připadá na firmy 75 % všech registrací nových vozů na českém trhu
Rekordní registrace nových vozů na českém trhu táhnou především firmy. Tento trend platí už několik let. Stejně jako v roce 2015 i v roce 2016 připadlo 75 % registrací na firmy. Pokud chcete přesná čísla, tak v roce 2015 připadalo na firmy 75,03 % registrací, v roce 2016 to bylo 75,2 %.
Pokud vedle sebe postavíme obě skupiny, změní se i preference značek a modelů. Soukromí zákazníci dávají přednost japonským automobilkám. Značky Mitsubishi, Suzuki, Honda, Toyota a Mazda mají jako jediné nadpoloviční podíl aut prodaných do soukromých rukou.
Doporučujeme: Češi se vracejí k benzínu. Hybridy, elektromobily a LPG moc netáhnou
Unikát v podobě jednoho jediného prodaného SsangYongu na českém trhu do rukou soukromníka nezmiňujeme, ale majiteli gratulujeme. Nicméně třeba Ferrari má 54 registrací, Rolls-Royce 16. Takže majitel SsangYongu má skutečně něco výjimečného a neobvyklého.
V následující tabulce se můžete podívat na rozdělení registrací u 20 nejprodávanějších značek na českém trhu. Data jsou seřazena podle podílu soukromých registrací:
Značka | Firemní registrace | Podíl | Soukromé registrace | Podíl |
---|---|---|---|---|
Mitsubishi | 976 | 38,29 % | 1641 | 62,71 % |
Suzuki | 1342 | 39,94 % | 2018 | 60,06 % |
Honda | 1030 | 45,58 % | 1230 | 54,42 % |
Toyota | 2723 | 47,60 % | 2998 | 52,40 % |
Mazda | 1552 | 49,95 % | 1555 | 50,05 % |
Dacia | 6633 | 53,59 % | 5745 | 46,41 % |
Hyundai | 11 268 | 53,68 % | 9724 | 46,32 % |
Citroën | 3013 | 56,86 % | 2286 | 43,14 % |
Kia | 5321 | 59,53 % | 3617 | 40,47 % |
Peugeot | 4873 | 60,20 % | 3222 | 39,80 % |
Opel | 5166 | 61,04 % | 3297 | 38,96 % |
Renault | 7232 | 70,93 % | 2964 | 29,07 % |
Subaru | 735 | 74,17 % | 256 | 25,83 % |
Nissan | 3831 | 76,77 % | 1159 | 23,23 % |
Fiat | 2751 | 80,82 % | 653 | 19,18 % |
Lexus | 207 | 82,80 % | 43 | 17,20 % |
Škoda | 68 521 | 83,29 % | 13 746 | 16,71 % |
Seat | 6395 | 86,35 % | 1011 | 13,65 % |
Jeep | 982 | 87,21 % | 144 | 12,79 % |
Mini | 492 | 87,70 % | 69 | 12,30 % |
Pokud bychom vzali pouze soukromé registrace, vypadal by český trh takto:
Značka | Počet registrací | Podíl na trhu |
---|---|---|
Škoda | 13 746 | 21,34 % |
Hyundai | 9724 | 15,10 % |
Dacia | 5745 | 8,92 % |
Kia | 3617 | 5,62 % |
Opel | 3297 | 5,12 % |
Volkswagen | 3263 | 5,07 % |
Peugeot | 3222 | 5,00 % |
Toyota | 2998 | 4,65 % |
Renault | 2964 | 4,60 % |
Citroën | 2286 | 3,55 % |
Suzuki | 2018 | 3,13 % |
Ford | 1874 | 2,91 % |
Mitsubishi | 1641 | 2,55 % |
Mazda | 1555 | 2,41 % |
Honda | 1230 | 1,91 % |
Nissan | 1159 | 1,80 % |
Seat | 1011 | 1,57 % |
Fiat | 653 | 1,01 % |
Mercedes-Benz | 633 | 0,98 % |
BMW | 471 | 0,73 % |
Všimněte si, že Škoda má sice stále první místo, ale její podíl v soukromých registracích klesl na zhruba pětinu. Celkem dosahuje na českém trhu podílu skoro jedné třetiny.
A takto by vypadal český trh jen s firemními registracemi:
Značka | Firemní registrace | Podíl na trhu |
---|---|---|
Škoda | 68 521 | 35,09 % |
Volkswagen | 23 335 | 11,95 % |
Ford | 13 394 | 6,86 % |
Hyundai | 11 268 | 5,77 % |
Renault | 7232 | 3,70 % |
Mercedes-Benz | 6885 | 3,53 % |
Dacia | 6633 | 3,40 % |
Seat | 6395 | 3,27 % |
Audi | 6116 | 3,13 % |
BMW | 5981 | 3,06 % |
Kia | 5321 | 2,72 % |
Opel | 5166 | 2,65 % |
Peugeot | 4873 | 2,50 % |
Nissan | 3831 | 1,96 % |
Citroën | 3013 | 1,54 % |
Fiat | 2751 | 1,41 % |
Toyota | 2723 | 1,39 % |
Volvo | 1740 | 0,89 % |
Mazda | 1552 | 0,79 % |
Suzuki | 1342 | 0,69 % |
Do firemních registrací započítává SDA nejen právnické osoby, ale i podnikající fyzické osoby. Rozlišujícím faktorem je, zda byl vůz registrován na rodné číslo, nebo na IČ.