bobanHTP (neregistrovaný)
Přesně tak, navíc právě je Focus kombi 1.6 v akci za neskutečných 319000kč, ve výbavě nechybí klima, asistent do kopce i kožený volant... Tipo je krásné, ale čeká ho tuhý boj, musí přesvědčit, že Fiat to myslí se spolehlivostí vážně. Focus v tomhle směru moc konkurenci nemá, dokonce litrové ecoboosty spolehlivostí i výbušností od samého počátku prodeje deklasují koncernové malé turbo motory. A klasická atmosféra 1.6 Ti-VCT? - skvělý tichý motor, mnohem praktičtější pro rodinu, než malé tubomotory, co se trápí ve městě, v koloně, s vozíkem nebo couváním k chatě :-)
rené (neregistrovaný)
Srovnání je udělané docela dost ledabyle a amatérsky (opsané údaje z prospektu/ webu), kdy vypovídací hodnota pro potencionálního zájemce o porovnávané kombi je v podstatě o ničem. Porovnávat cenu "od" je hodně zavádějící, protože auta mají různou výbavu. Za takto provedené srovnání by se měl autor stydět a ne ho ještě prezentovat na netu....
Milan (neregistrovaný)
Určitě Škoda. Je dobrá, spolehlivá, do servisu a pro díly nejblíž. A jeden osobní důvod: mému oku se jeví jako nejkrásnější, je to jedno z mála aut, které se přátelsky usmívá. - Koneckonců, zalíbení žádný důvod ani nepotřebuje :-)
Zdena (neregistrovaný)
1,9 PD je třeba OK, ale s tím litrovým tříválcem za 438 klacků to se pos..li. To je auto snad jen pro vlastence na český trh. Je ale fakt, že tohle dělá více automobilek. Je třeba zkrátit trvanlivost, protože je třeba prodávat stále nové vozy...
stanley (neregistrovaný)
Miloši tobě a ostatním neznalcům bych doporučil nejprve navštívit prodejce fiat a podívat se na tipo a potom teprve kritizovat,jinak je to nemístné,nesmyslné a mohu tebe a další ujistit,že tipo není o nic horší než ostatní,tak se s tím zkuste srovnat
Miloš (neregistrovaný)
OK,Stanley,ale zkus si přečíst Autotip,kde jsem si kritiku na Tipo přečetl a když se ta pár let dostane ve spolehlivosti podle TUV (sorry,ale neumím přehlasované u) na úroveň Škody Octavia,rád názor přehodnotím.
marek (neregistrovaný)
Jezdím třetím rokem oktavkou trojkou, motor 1.6 tdi(tady jsem zklamán nejvíc) nemá žadný tah, ve 4lidech to nejede...auto davám pryč a jdu do tipa kombi. Osobně vypadá mnohem líp zvenku i zevnitř( interiér ve škodě je už 10let jen jeden velký černy plast bez něčeho co by nějak hezky vyniklo) a to i Fiat tam vypadá opoznání lépe... Já už ze škodovek vyztřízlivěl...toť můj názor ukamenujte mě
míra (neregistrovaný)
Každý má svůj šálek kávy.Motor 1,6 tdi má sice dost koní ale slabý krouťák.Původně jsem ji chtěl taky ale zůstal jsem u své 1,9 PD z roku 2005.Kobylek mám stejně jen kroutící moment je vetší a tak jede i naložená.I když sem jezdil hodně sám - tak výlet do Anglie s plně naloženým autem byla pohoda.Neměl jsem pocit že by nejela jen to chtělo dobře podřadit.Bohužel v dnešní době mají auta koní opravdu dost ale díky turbům.Kroutící moment to ale nenahradí protože tak chybí obsah válců a to u těch pidimotorů nelze
Štěpán (neregistrovaný)
bohužel se z octavie stalo předražené auto a v tom případě není důvod nekoupit třeba i takové tipo, navíc si myslím že zejména trojková octávia je v interiéru celkem taky dost lacině vyhlížející....... auto je dneska spotřební zboží, takže je skoro jedno jakou značku koupíte:) čauky štěpán
Jarda (neregistrovaný)
Stanley, naprostý souhlas! Přiznávám, že kombíky, SUV, atd. nemusím. Zbytečně obestavěný prostor. Vesměs jsou všechna auta většinou jednoválce, válí se v nich jeden. Děti jsou už dávno pryč z domu a ani dřív moc dlouho s námi nejezdily. Na náklad používám vozík. Preferuji tradiční evropské značky. Koncern a Asii nemusím. Mj, fiat staví auta výhradně v Itálii. O kolika značkách to můžeme říct? Ani Škoda už není české auto, jak víme. Nejvyšší Čech je personalista a víme, kdo byl donedávna šéfdizajner. Takže mám Auta. Mini Cooper a na práci Fiat Stilo s koulí. Obě benzín. Motoricky perfektní, spotřeba jako diesel, do 5,5. Pravda, jsou to spíš sporťáky. Prostě jedou! A ta šestka u obou je tam už věky! Pěkný večer všem!
Lukáš (neregistrovaný)
A co Honda Civic Tourer? No vlastně nemoha být uvedena, pak by božská Octávia neměla prim v ničem. Hlavně ne v objemu kufru. Neřku-li její základní motorizaci 1,8l 104kW - výkonný motor, co jezdí za 6,5l. Za sympatickou cenu. (Oproti Škodě) Jinak půl roku vlastním výše uvedenou Astru ST - nejlevnější motorizace (74kW) ale pěkné vybavená (Enjoy) s doplňkovou výbavou za cca 30 tisíc a stála pouze 375 tisíc korun. Škodu obecně nezavrhuji, nyní uvažuji o Fábii nebo Rapidu pro manželku - protože se mi líbí, ale nemám rád to mediální zbožšťování Octávie.
Mirek (neregistrovaný)
Rapid mam ted nove jako sluzebak...presedlal jsem ze sve starsi mazdy 6. Rapid pro nenarocneho uzivatele ok, ale vlastnit bych ho asi nechtel...na muj vkus jsou nektere casti nekvalitne zpracovany...treba dvere od kufru tomu reznou jak u stary felicie. Rapid je z roku 2015
Miloš (neregistrovaný)
No jen se do Škodovky opřete :)) Já vím,že italský design je opravdu pěkný, francouzský má šmrnc, ale Škoda a i jiné značky koncernu VW prostě pomalu stárnou. Že je to trochu chladný ,s tím se dá souhlasit, ale povšimněte si ,jak dlouho hledaly např. Renaulty unifikovaný ksicht, protože s designem každá třída jiná ves jednoduše nebyl úspěšný! Nechci se VW nějak zvlášť zastávat, i když se přiznám že patřím k jeho příznivcům, ale koncepce ve vývoji motorů, či karoseriích oproti jiným značkám bije do očí. A dieselgate? To je k smíchu, VW prostě byli první načapaní na švestkách :)))
martin (neregistrovaný)
Jednoznaačně Leon!Já prachy nemám,tak bych si vybíral auta ze skladových zásob prodejce. 1.2 81kw za 336.000kč součástky cenově jako zbytek koncernu.Z auta krásný výhled i vzad a na mne působí svěže, nekomplikované prolisy jako Hy. AUTORE ČLÁNKU-SICE POROVNÁVÁŠ STEJNÉ VÝKONY,ALE ZÁKLADNÍ CENY OD S NEJSLABŠÍMI MOTORY!!! TROCHU PODRAZ.TO UŽ JSOU AUTA O 60 NEBO 100.000 Kč JINDE!!!
gerosimo (neregistrovaný)
Mam od švary na doježdění akorda exr 2.0 benzin, přes loňskou zimu stála, tak se musely dělat brzdy, proto jsem si koupil tipo 1.4 po dobu opravy, rv 91 za 6 t. Spokojenost 6 l spotřeba, jelo fajn, šlo za plynem, baba tlačila na novější, tak padla volba na fabii 1,4 16 ventil, na dálnici mě předjíždel do kopce kamion, asi prázdný, chce s fabkou do itálie a budeme mít thule na střeše, 5 osob v kabině, tak to nás budou předjíždet i naložené kamiony. V tipu jsem vozil 150 cihel na dřevník a zpíval si, fabku musím podřazovat na 3, kde naložené tipo mělo 4. Ale začal jsem hondou spotřeba 8,5 až 11 l , jedu si v klidu a nějakéj závodník se pokoušel předjíždět na oktávce 3 gen, asi 1,2 l motor, dal jsem mu 3 pokusy, neúspěšně. Normálně uberu plyn a pustím ho, Pavel povídá, ať mu předvedu japonce, přidal jsem , nová oktávka se zmenšovala ve zpěťáku. TU SI URČITĚ KOUPÍM. Zlatá honda 95 rv, zlaté tipo a ještě nemohu dopustit na 205 1,9 atmosfericky diesel spotřeba 3,3 až 5 litrů, bohužel jsem je prodal do kovošrotu, karoserie zrezly, motory jsem rozprodal. Přežily karoserii. Takže kup si škodovku. Ještě se mi líbily 407, v bazarech byly 1,2, ale sám bazarista řekl, že to jsou sráče, přesně jeho slova, objem ničím nenahradíš.
Ladin (neregistrovaný)
Pánové (popř. dámy) diskuze je veskrze zbytečná. Recenze za moc nestojí, to je pravda, ale zmiňuje konkurenta - v tomto případě Fiat a to je dobře. Není možné abyste se shodly, každý má jiné priority. Obecně si myslím, že Fiat není špatné auto, ale kdyby byly v ČR dobré servisy - a to jak známo na italská auta aby pohedal. A to myslím i ty které mají logo. Obecně kdo chce mít klid, tak si dojde pro škodovku, protože servis je na každém roku, jiný zase chce originalitu a posměšky druhých mu nevadí, jiný dá na statistiky a další dá na své zkušenosti. V Tipu jsem seděl (nejel) a ty jako by retro tvary s "tabletem" - no nevím. Já si myslím že by to mohlo stát i o 50 tis. méně. nad tou cenou v základu bych zrovna nejásal.....
Martin (neregistrovaný)
Jedny z nejpropracovanějších motorů mají Italové, vstřikovací čerpadlo do dieselů dávají pořád kovové, co se dá repasovat, filtry pevných částic jsou téměř na motoru, takže se lépe vypalují.Co se týče motorů 1.2Htp a italských fire, tak je to jednoznačné a 1.2 Tsi a jejich výdrž, to je další propad..
Vašek (neregistrovaný)
Mám najeto na Octaviích 1 500 000km. Teď mám Oct. III. 1.4TSI 110kw. Výkon super, kvalita zpracování - katastrofa ( sedačky tlačí, A sloupky a středový tunel drnčí stejně jsko ostatní plasty, tlumič a koncovka výfuku po 30 000km totálně orezlá, nerez pouze u dieslu). Jsem velmi zklamán a po 18ti letech jdu od Škodovky pryč. Sorry, chcete šetřit, ostatní šetří taky, jsou ale aspoň levnější. Trapnější, než propagace Škodovky, je už jenom reklama na Hyundai. Vašek.
Hudvo (neregistrovaný)
Dámy a pánové myslím si, že nejdůležitější ze všeho, je ta možnost výběru. Není tomu tak dávno, kdy bylo možné vybírat jen z několika značek: ŠKODA , LADA ,MOSKVIČ,WARTBURG ,FIAT POLSKI A TRABANT.Přeji všem dobrý výběr......
Jarda (neregistrovaný)
Karle, omlovám se Vám. OK! Jsem už trochu starší, asi konzerva. Ale pravda se časem vždycky ukáže. Jako u downsizingu, např. K té nešťastné angličtině. Mám čtyři VŠ a státnici z AJ. Poslední promoce ve svých 53 letech. Znalec v oboru nejsem. Beru to selským rozumem. Objem ničím nenahradíš, nafta patří do kamen, ... Asi tak, život to potvrzuje. Aféry s emisemi, filtry pevných částic, atd. Pravda, Stilo předběhlo dobu v elektrice, problémy byly. Zřejmě hlavně kvůli tomu, že to tady servisy ještě neznaly. Hezký den.
Jarda (neregistrovaný)
Určitě! Už dávno se neberu tak vážně jako třeba ve 30. Tady jde automobilkám hlavně o marketing, zisk. Tak přesvědčily lidi, že nejlepší jsou velká auta, do terénu, 4x4...Tomu pak odpovídá cena a zisk. Píše se o velikosti kufru, konektivitě, ale o motoru už méně nebo vůbec. Na stejné vlně jedou i novináři. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej, že? Stejné je tomu u počítačů, všude. Ceny (zisky) neklesají. Auto pro mladou rodinu za 500, proč ne? Máme hypotéku na byt, tak proč si nevzít ještě úvěr na auto? Naše první auto byl nový trabant, po zařízení bytu nám na něj prostě zbylo. A nemohu říct nic proti němu. Toužil jsem po škodovce. Po 5 letech nová Š120 M. To samé, OK! Tak to šlo dál. S paní jsme snili léta o mini, teď ho máme a také spokojenost. Křídla ve znaku nemá zbytečně. Spínače a knoflíky jako v letadle. Ťuknu svítí, atd. Žádné lovení někde v menu. Mám čas se věnovat řízení, jako kdysi v mašině. Všechno přístupné. Výměna čehokoli jako skládačka pro děti, banalita. A hlavně: jede to a brzdí to jako o život, všude kolem vidět. Musím se dost krotit, abych jel dle předpisů. To je fakt. Že mě pak předjíždějí oktávky? To mi nevadí, nezávodím. Užívám si to.
ludvik (neregistrovaný)
Za mě jednoznačně Fiat. Tovarní LPG a jezdite za 1/2 se zarukou 5 let. Nechapu, proč narod socek nechce litr paliva za 13,90? Čerpačky jsou všude, nadrž lpg važi 10 kg ne 150 jako u cng. Jedine vysvetleni ktere umim je, ze tento stat ridi mafie.
stanley (neregistrovaný)
Nevím kdo má pořád výhrady k fiatům,z blízké rodiny si koupili nového Peugeota 308 1,4 jeli s ním na dovolenou a nedojeli,protože se posrr... měl najeto 3000 km ,jeli asi za rok na dovolenou a zase ,hlavně ,že ten dotyčný majitel ,by Fiata nechtěl,já mám scudo 2 a 500 living a vždyčky jsem dojel ,tak nevím ,čím to asi bude
Jarda (neregistrovaný)
Ano. Z LPG neplyne do rozpočtu 12,84 Kč z litru jako u N 95. Plus 21% DPH. Vše je jen a jen o penězích. Ekologie ano, ale musí z toho něco kapnout. Viz kotlíkové dotace. Přívod peněz firmám. Většinou se k ničemu nevyjadřují, pokud nejsem tázán. Výjimka potvrzuje pravidlo. Takže děkuji.
Štěpán (neregistrovaný)
mohu je potvrdit jeden z komentářů na octavii, trojková je naprosto ošizená a za více peněz, spoustu materiálů tvrdých, vrzajících, jednolitých nic moc slícovaných dílů atd........Němci se jenom usmívají jak češi kupují JEJICH!!!!!!!(pánové nebo dámy) auta v počtu cca 70.000 ks, ročně...........nic proti škodě ale neexistuje převratný důvod pro její nákup:))) mějte se:)
Martin (neregistrovaný)
Kolik jsi těch Fiatů měl, blbe? Přes PD neslyšíš v autě vlastního slova, přes tříválcový PD neslyšíš už vůbec nic, vibrace cloumají celým autem, o nějakém pohodlí se mluvit nedá. Až se někdy vymaníš ze stáda koncernových ovcí a tím Fiatem se svezeš, tak se ti v tý hlavě třeba rozsvítí...
Martin (neregistrovaný)
Jak již psali výše ostatní - chybí tu P308SW a Focus Turnier, psáno velmi diletantsky a spíše opsáno z ceníků a prospektů. Základní motor pro Tipo je 1.4 16V atmosféra s 70Kw a cenou 329.000Kč. Tipo vypadá velmi atraktivně určitě bych ho alespoň vyzkoušel a to minimálně z důvodu výborných zkušeností se Stilem MW.
MV (neregistrovaný)
Vybíra se tu rodinny vuz kombík a ani jedno slovo o tom jak je auto bezpečné pro posádku. Vzadu budete mít děti pánové tak se zamyslete jestli šetříte na správném místě. Mezitím v diskuzi klasická onanie nad kombinací spotřeby a objemu kufru a celkové ceny... smutné.
Zdeněk (neregistrovaný)
Zjevně je to reklama, jsem zarytý Fiaťák, ale tato Turecká potfora, která dostala 3 hvězdičky NCAPu se nemůže jako rodinný vůz vůbec srovnávat třeba s Oplem či Škodou. Navíc ty benzíny??? Vždyť tu čtrnáctistovku jsem kupoval před sedmi lety v Bravě a ta šestnáctistovka žere i trávu kolem cesty.
Gogi (neregistrovaný)
Tipo v hatchbacku a jedině v 1,4T-Jet s výbavou lounge má 4hvezdy, vypadá pěkně,motor jede, slušné jízdní vlastnosti, pohodlné, žádná německá koza, zkrátka povedené auto za 399tis ve skoro plný palbě,tak o čem je řeč to je prostě zaslouženě Autobest 2016,v době kdy jsou auta v tomto segmentu prakticky všechny stejný
Tom (neregistrovaný)
Tipo v hatchbacku a jedině v 1,4T-Jet s výbavou lounge má 4hvezdy, vypadá pěkně,motor jede, slušné jízdní vlastnosti, pohodlné, žádná německá koza, zkrátka povedené auto za 399tis ve skoro plný palbě,tak o čem je řeč to je prostě zaslouženě Autobest 2016,v době kdy jsou auta v tomto segmentu prakticky všechny stejný
Tom (neregistrovaný)
Tipo v hatchbacku a jedině v 1,4T-Jet s výbavou lounge má 4hvezdy, vypadá pěkně,motor jede, slušné jízdní vlastnosti, pohodlné, žádná německá koza, zkrátka povedené auto za 399tis ve skoro plný palbě,tak o čem je řeč to je prostě zaslouženě Autobest 2016,v době kdy jsou auta v tomto segmentu prakticky všechny stejný
Tom (neregistrovaný)
Tipo v hatchbacku a jedině v 1,4T-Jet s výbavou lounge má 4hvezdy, vypadá pěkně,motor jede, slušné jízdní vlastnosti, pohodlné, žádná německá koza, zkrátka povedené auto za 399tis ve skoro plný palbě,tak o čem je řeč to je prostě zaslouženě Autobest 2016,v době kdy jsou auta v tomto segmentu prakticky všechny stejný
Ivo (neregistrovaný)
Já vám napíšu skutečné mínusy Tipa 1.4 TJET. Auto JEDE ale když jede tak papá.A to 8 l jak z praku.A to zajíždím velmi opatrně vč.výměny oleje při 1500 km.Dále .Uvidíme po 15 tis.Spotřeba dle výrobce zatím ani náhodou.Italští výrobci neuznali češtinu jako rovnoprávný jakyk takže hlasové ovládání v češtině chybí.Nechápu jak to mohli pustit na český trh.Polština nechybí.Podle mne důvod ke snížení ceny tak o 15 tis.To je asi tak vše podstatné co bych kombíku vyčetl po ujetí 3500 km.Jizda a prostor komfort,neotřelý vzhled,po složení sedadel do naprosté roviny se tam dá nouzově i vyspat.kdo má zájem tak tady je podle mne dobrý a objektivní test Tipa.https://www.youtube.com/watch?v=wee2jyeIlXw.Hlavně nedat na názory „zkušených“ idiotů kteří v tom ani neseděli a kdosi jim nakukal že Fiat není in.