Nabídka exkluzivních motocyklů vyráběných kusově či v malých sériích pro nejbonitnější klientelu je zase o něco bohatší. Na nedávném motocyklovém veletrhu Intermot v Kolíně nad Rýnem se po několikaletém vývoji oficiálně představila produkční verze šestiválcového Midalu. Za projektem stojí firma FGR Factory z Ústí nad Orlicí.
Zakladatel FGR Miroslav Felgr se věnuje vývoji a přípravě závodních motocyklů už od 70. let. Na přelomu milénia začal snít o luxusním silničním stroji. První prototyp motoru V6 2,5 l byl zhotoven v roce 2008. „To bylo ještě tajné, nikdo ho neviděl,“ řekl nám Felgr. O tři roky později se veřejnosti poprvé představil prototyp celého motocyklu. Dostal název FGR Midalu.
Doporučujeme: Test BMW K 1600 GT – Když komfort neznamená nudu
Produkční verze odhalená na letošním Intermotu se od prototypu v řadě detailů liší, koncepce i základní rysy nicméně zůstaly zachovány. Midalu je nekapotovaný motocykl s obřím motorem uloženým v příhradovém rámu z ocelových trubek. Kapalinou chlazený vidlicový šestiválec vlastní konstrukce má zdvihový objem 2442 cm3 a rozvod DOHC. FGR slibuje výkon „přes 200 koní“, což zhruba odpovídá dnešním litrovým superbikům. Chloubou stroje ale určitě bude zejména točivý moment. Jeho hodnotu zatím netušíme, vzhledem ke zdvihovému objemu lze ale očekávat až okolo 200 Nm a především hodně suverénní průběh se spoustou síly v nízkých a středních otáčkách.
Radiální brzdy dodává Brembo a pneumatiky mají relativně běžné rozměry: 120/70 ZR17 vpředu a 190-200/50 ZR17 vzadu. Přední vidlice Öhlins i zadní jednotka stejné značky jsou plně nastavitelné. Podvozek bude navíc seřízen podle hmotnosti konkrétního zákazníka. Nečekejte ale elektronické nastavování nebo dokonce semiaktivní tlumení jako u špičkových modelů velkých značek. Výstavní prototyp s číslem 01 nemá ani ABS, homologace je však podle Felgra stále v řešení. Veškeré karosářské díly i samonosná nádrž jsou vyrobené z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Karbonových dílů je na motocyklu celkem 29 a zákazník si může vybrat jejich povrchovou úpravu, stejně jako tvrdost a barvu obšití sedla.
I přes minimalistickou koncepci a hojné nasazení karbonu není FGR Midalu žádná muší váha, výrobce uvádí hmotnost bez náplní 262 kg. Tak gigantický motor zkrátka něco váží. Ještě těžší kalibr je ale cena. Konkrétní částku FGR neuvádí, hovoří se však o orientační ceně okolo 120 000 €, čili přibližně 3,2 milionu korun. Na oplátku ale zájemci dostanou skutečně exkluzivní zboží, Midalu se má vyrábět tempem jednotek kusů ročně. „Na rok 2017 zatím počítáme se dvěma motocykly,“ řekl nám Felgr.