Ferrari GTC4 Lusso T dostalo osmiválec a nižší cenovku

23.09.2016
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Dvanáctiválec zůstává, osmiválec s turbem jen doplňuje nabídku

  • Točivý moment osmiválce dokonce překonává motor V12

  • GTC4 Lusso T má nižší emise i cenu

Cestovní Ferrari GTC4 Lusso je nástupce modelu FF. Dosud se nabízelo s tradičním atmosférickým dvanáctiválcem. Nyní ale automobilka rozšiřuje nabídku motorů pro tento model také o přeplňovaný osmiválec, který známe třeba z kabrioletu Ferrari California nebo z Ferrari 488 GTB. Dvanáctiválec v nabídce zůstává, osmiválec tak vlastně jen přináší nižší cenovku (prozatím ji neznáme) a trochu horší dynamické parametry. A pohon pouze zadních kol.

Ferrari-GTC4_Lusso_T-2017-1600-01 Novinka jménem GTC4 Lusso T je první přeplňované čtyřmístné Ferrari
Ferrari-GTC4_Lusso_T-2017-1600-04 Osmiválec má sice výkon „jen“ 610 koní, ale točivým momentem 760 Nm dvanáctiválec překonává

Ferrari GTC4 Lusso T je historicky také vůbec první čtyřmístné Ferrari s přeplňovaným motorem. A s tou „horší“ dynamikou to nebude tak strašné, protože osmiválec 3,9 l dosahuje nejvyššího výkonu 449 kW (610 k) v 7500 min-1 a točivý moment 760 Nm, dostupný v rozmezí 3000 a 5250 min-1, dokonce atmosférický dvanáctiválec překonává.

Doporučujeme: Galerie deseti nejdražších aut všech dob – jen jedno není Ferrari

Ferrari tradičně neuvádí nejvyšší rychlost ani zrychlení. Dvanáctiválec akceleruje na 100 km/h za 3,4 sekundy, u osmiválce s pohonem pouze zadních kol očekáváme o něco nižší hodnotu. Nejvyšší rychlost 335 km/h se asi také sníží. Nové „levné“ Ferrari si však ponechává aktivní natáčení zadní nápravy a všechny vymoženosti „velkého“ modelu.

V základu je nadále sedmistupňová dvouspojková převodovka. Novinkou je pak modernizovaný palubní systém s dotykovým displejem s úhlopříčkou 10,25". Premiéru si nové Ferrari odbude na autosalonu v Paříži a první zákazníci by se ho měli dočkat na jaře 2017.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?