Automobilka Ferrari už před více než týdnem ukázala první obrázky prozrazující podobu speciality založené na dvanáctiválcovém modelu 812 Superfast. Mnoho detailů ovšem svým fanouškům nedopřála. To se mění až nyní, kdy byl vůz kompletně představen. Jmenuje 812 Competizione a ve srovnání se „základním“ provedením dostal obrovské množství nejrůznějších úprav. Výsledkem není nic menšího než nejvýkonnější silniční Ferrari osazené čistě spalovacím motorem, jaké si zájemci kdy mohli pořídit.
Dvanáctiválec o objemu 6,5 litru disponuje u verze Competizione parametry 610 kW (830 k) a 692 Nm. Obě tyto maximální hodnoty leží až v pro běžné smrtelníky nepředstavitelně vysokých otáčkách (pokud nejezdí na motocyklu). Výkonové maximum dává motor při 9500 ot./min, vrchol točivého momentu přichází o 2500 ot./min dříve.
Právě s ohledem na velmi vysoké otáčky, ale také na navyšování výkonu provedli technici celou řadu změn. Vyměnili ojnice, klikovou hřídel, snižovalo se tření, motor dostal variabilní sání a velká péče byla věnována výfuku. I vůz typu Ferrari 812 Competizione totiž musí plnit emisní limity, takže zde musí být filtr pevných částic, který zvukový projev obvykle tlumí. Inženýři si proto dali záležet na tom, aby motor zněl přesně tak, jak zákazníci od Ferrari očekávají.
Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za 2,85 s, za 7,5 s už 812 Competizione jede 200 km/h. Svůj podíl na tom má také dvouspojková sedmistupňová převodovka, která by měla být u italské novinky o pět procent rychlejší než v modelu 812 Superfast. Součástí výbavy je rovněž systém řízení zadních kol, kterému Ferrari říká „Passo Corto Virtuale“ a nechybí ani pneumatiky Michelin Cup2R vyvinuté na míru provedení Competizione. Nejvyšší rychlost leží za hranicí 340 km/h.
Řada dalších změn rovněž proběhla na chladicí soustavě, kdy Ferrari vylepšilo celý termomanagement tak, aby navzdory vyššímu výkonu motoru nebylo nutné zvětšovat chladiče a zvyšovat tak jejich hmotnost. V případě aerodynamiky hraje prim obrovský zadní difuzor, nový zadní spoiler a také hliníkový kryt fungující jako generátor aerodynamických vírů, který nahradil zadní okno. Kromě kupé představilo Ferrari model Competizione A, tedy provedení s karoserií targa vybavené karbonovým odnímatelným střešním panelem.
Ferrari mluví o modelech 812 Competizione a 812 Competizione A jako o limitované edici. Kolik přesně vznikne exemplářů a jaká bude jejich cena, o tom oficiální zdroje mlčí.