Současný Mercedes-Benz třídy E (generace W213) se vyrábí od roku 2017. Podle automobilky je už po třech letech čas na obligátní modernizaci v polovině životního cyklu. Třída E tak prodělala klasický facelift, což znamená pozměněná přední i zadní světla, nárazníky, nové prvky výbavy, barvy a v neposlední řadě také asistenční systémy.
Především množství standardně nabízených řidičových pomocníků je pozoruhodné - třída E se může už v základu pochlubit asistentem udržování jízdy v pruhu, aktivním asistentem řízení, jenž je schopný do 60 km/h automaticky vytvořit v koloně záchranářskou uličku, adaptivním tempomatem s funkcí Stop&Go, automatickým krizovým brzděním, detekcí mrtvého úhlu či parkovacím paketem s vylepšeným 360stupňovým pohledem kolem auta. Nechybí ani autonomní parkováním.
Standardně se také nabízí dvojice displejů (10,25") se systémem MBUX, který je u Mercedesu od představení nové generace třídy A ve všech osobních automobilech. Kromě displejů jsou nová sedadla a středový panel rovněž doznal mírných změn. Mezi novinky se řadí i tříramenný volant s dotykovými ploškami, které slouží k ovládání některých funkcích vozu.
Pod kapotu nové třídy E se nastěhoval plug-in hybridní pohon, který si zákazníci mohou dopřát hned v několika provedeních. Mercedes elektrifikoval jak vznětovou, tak zážehovou variantu, přičemž vybírat lze z pohonu zadních nebo všech kol, a také z typu karoserie (sedan nebo kombi).
Výrobce rozšířil 48V mild-hybridní technologii napříč motorizacemi. Novinkou je pak zážehový dvoulitr M254 s druhu generaci integrovaného startér-generátoru ISG, který k výkonu přidává dalších 15 kW a 180 Nm. Díky této technologii se umí motor za jízdy vypínat a zlepšovat tak hospodárnost. Mercedes v rámci modernizace představil rovnou také výkonnou variantu AMG E 53 4Matic, tentokrát s řadovým šestiválcem.
První kusy modernizovaného „éčka“ doraz v polovině roku, nejdříve však jako sedan a kombi. Kupé a kabriolet budou následovat.