Karel (neregistrovaný)
To rozhodně, člověk co dodržuje limity si kolikrát příjde za brzdu a tvoří se za ním kolona rychlíků co předjíždí i když jedete 50-55 nebo 95 mimo město. Ale kromě tohohle ono i co do umistňování značek by se toho taky dalo dost zlepšit, u nás teď nově máme na rovné silnici podél pole 40 s dodatkem kvůli hluku (prý dala společnost blbý asfalt nebo co) a naopak znám ve městě několik míst kde je 50 a je to hlavně nad ránem opravdu skoro o život, protože tam není chodník, ale lidé tam chodí nebo jezdí do práce na kole do práce, tam by si to klidně tu třicítku zasloužilo.
Petr S. (neregistrovaný)
Jestli to tady fakt zavedou, jsem zvědav, jak dlouho jim bude trvat, než přijdou na to, že to zas takový terno není, jak si od toho teď slibujou. A dost možná to taky nepřinese ten efekt, co v jinejch zemích. Nejdřív by se jim muselo podařit tu 30 opravdu účinně vymáhat, od VŠECH, kterých se to má týkat, tedy i motorkářů a podobných. A to nepočítám, jak ta 30 akorát ukolíbe nejen řidiče, ale třeba i chodce, a spíš poklesne pozornost vůči provozu. To zas bude telefonistů, nabouranejch plechů, nedejbože poraženejch chodců....
Láďa (neregistrovaný)
Vždyť toto už dávno v našich městech funguje. Je na dopravních expertech v každém městě, aby tyto místa určili. V hodně místech už vznikají další, bez ohledu na unii. V Č.Budějicích je znám na správných místech, kde to nikomu nevadí, kde to je rozumné.
Hanz (neregistrovaný)
Slovo funguje bych tedy nepoužil. Ona kdyby se třicítka dávala na místo, kde nikomu nevadí, tak by to muselo být v místech, kde se tak jezdilo dosud, co je už z principu nesmysl. A dopravní řešení v ČB je obecně příšerné, že to snad nikdo nepřebije. Experti asi utekli z blázince. Vyvýšená místa pro přecházení, že to ani nejde téměř přejet autem (asi aby chodec s očima na displeji ani netušil, že vstupuje do silnice), samý retardér, který je tak velký, že odporuje předpisům, semafory každých 50 metrů. Pak stopky na místech, kde je to zbytečné, nebo dokonce život ohrožující a naopak jen "dej přednost v jízdě" tam, kde by to chtělo stopku. Ostrůvky, či jiné obrubníky v silnici nevyjímaje - akorát slouží jako překážky při případné krizové situaci, kdy nemůžete udělat úhybný manévr a když ho i přesto uděláte, urazíte kolo, auto se stane neovladatelným a vznikne úplně zbytečně těžká havárie. Jeden kruhový objezd horší - nebezpečnější, než druhý. Křižovatka u Cinestaru perla v bezpečnosti - na Horákovce od Branišovské při odbočování doleva k poště, není vidět naproti do protisměru když odtud odbočuje ve vedlejším pruhu autobus, protože tam někdo musel nacpat ostrůvek a pruhy jsou pak moc přesazené. Zbytečné jednosměrky, kvůli kterým člověk najede 3x tolik než by musel... Mám pokračovat? Dopravní experty, hlavně ty budějovický, nakopat do řiti i s celým bruselem. Je to tejné jako green deal - i v honbě za bezpečností jí akorát zhoršíme a ještě k tomu budou lidi naštvaný. A zrovna ta třicítka nám ty emise zase zvedne - nevím jak někoho může napadnout, že je lepší jezdit po celým městě na dvojku a jezdit s dvojnásobnou spotřebou. Spíš to chce víc pokutovat chodce a cyklisty za porušování předpisů a ona by ta bezpečnost vystřelila vzhůru i bez třicítky. Chce to útěk z EU a narovnání poměrů. Jeden by řekl, že po brexitu se nad sebou europarlament zamyslí, ale to očividně ani náhodou.
VACLAV (neregistrovaný)
no na 30km jezdit autem není moc ekologické jet do práce 30km projedeš i kalhoty Němci zas vymýšlejí jak donutit lidi el ekologický autům ale ale aby podpořily stávající auta aby se jim snížili emise no vymysleli výměnu kotlu aby lidi neplatili pokutu tak se vyhazuji funkční kotle ne aby se počkalo až kotel odejde a ekologicky kotel podpořily to samé je el energie a plyn jen neví jak z nás vytáhnut prachy
Václav (neregistrovaný)
EU vydává jen nařízení, kde je snadný finanční nebo soudní postih. Není jednodušší nařídit chodcům, aby než vstoupí do vozovky se aspoň jednou rozhlédli na obě strany a například nenechávali děti pobíhat bez dozoru v blízkosti frekventovaných komunikací.
Jiří (neregistrovaný)
Odejďeme z EU dokud je čas.Jen vysávají chudé a důchodce.A ty jejich nesmyslná nařízení!Jak dopadmou naše děti ,vnuci a pravnuci!V Bruselu jsou vymyté mozky za naše peníze.Kdo jim dal právo nařizovat pro české občany jejich nesmysly.
Pavel (neregistrovaný)
Já už jsem začal vidět na cyklostezkách nová omezení na 10km/h i pro jízdní kola. Jak mohu na jízdním kole dodržovat 10 když tam žádný měřič rychlosti nemám. Počkejte až začnou ve městech opět snižovat rychlost aut na 10km/h. Ale to už se nám známá auta nebudou prodávat, ale budou jezdit tuktuky jako v číně, ale elektrické.
Standa (neregistrovaný)
Co člověk tak stejný názor. Oni to taky vědí ale mají za to královsky zaplaceno tak ze sebe dělají imbecili. A my to nemáme komu říct, protože se s nima nemůžeme setkat.Jednou až nám prdnou nervy tak to někde začne a bude to strašný. A k tomu dojde !!!
Květoslav Kočvara (neregistrovaný)
Bydlím v obci 8m od silnice I/55, hlavní tah Břeclav - Uh.Hradiště -Zlín -Přerov. Teď zde projedou tisícovky aut cca 50km/hod. Nedokážu si už radši ani představit jaký dýchatelný vzduch nám tu vytvoří při 30km za hodinu. Je to hnus velebnosti. Rozhodování o nás bez nás. Je vidět, že tyto lidi nebydlí v blízkosti takových komunikací a na ostatní prostě kálí z vysoka.
Ladislav Varmuža (neregistrovaný)
Pokud pojedu v obci 30km rychlostí a vyjedu mimo město, kde je i trasa cyklistů v délce 40 km a není tam cyklosteska, pojedu celkem tak o 40 minut déle a ta spotřeba benzínu se zvedne, to ovzduší se zhorší. Raději vytvořte souběžně cyklostesky. Pokud se budou v obcích dodržovat 50 km/h tak není potřeba zavádět hovadiny. Stačí radar na začátku a na konci obce.
Pavol Augustín (neregistrovaný)
Tak to bude paráda. Na jedničku to nedáte a na dvojku to pojede moc rychle. Doporučuji výrobcům aut, aby vložili do převodového ústrojí redukovanou jedničku, jak byla ve starých traktorech. Tu když traktorista na poli zařadil a nastavil ruční plyn, mohl klidně vyskočit z traktoru a sám si nakládat seno.
Japan (neregistrovaný)
Pokud to opravdu schválí a bude to platit i v našich městech, chci zorganizovat tichý protest. V 14.00 hodin pojedu já a mí kamarádi městem opravdu 30 km za hodinu. bude nás vícero , ale doufám, že se přidají i další odpůrci. Obětujeme pár litrů benzinu a nějaký čas. a budeme jezdit napříč našimi městy hodinu nebo dvě. Výsledek bude naprosto zřejmý. totální ucpání města a absolutní neprůjezdnost. Tento tichý protest budeme opakovat vždy když se bude blížit dopravní špička. Doufám, že se odpovědní činitelé chytí za nos a budou nesmyslné omezení rušit. Ještě chci říci, že nebudeme porušovat žádné předpisy, budeme strikně dodržovat 30 km-hod. na křižovatkách se budeme rozjíždět na zelenou a brzdit na oranžovou.
jiří černý (neregistrovaný)
můžu se pouze vyjádřit k tomu, že normálně byla rychlost v obci 60 km, a od 22 hodiny do rána 80km do asi 5 do rána, už si to přesně nepamatuju. Pokud nějaký rozum chce zavést 30 ve městech, no nechť si poslouží :-D Jde o dekadenci, a ta naše evropa o to dříve skončí..... Pak zase bude klid, já chodím pěšky často, mě nepostihnou žádné nápady žádného člověka, zejména cizího člověka.... Inu vzhůru EU......
Houdi (neregistrovaný)
Já mám řidičák už 6 let propadlý a neřídím takže k autům se vyjadřovat nebudu, ale když vidím jak se chovají chodci okolo mě, řekla bych že minimálně za polovinu nehod můžou oni. 70 letá babička s holí se sotva vleče přes silnici 5 metrů od přechodu, zákazníci z nedalekého supermarketu přecházejí zásadně prostředkem křižovatky, protože je do zatáčky a jaksi jim nedochází že je to křižovatka a to ani nemluvím o našich nejmenovaných spoluobčanech, kteří se klidně večer procházejí prostředkem silnice, jako by to byl chodník a ještě se zastaví aby poklábosili s kolegou v okně nedalekého baráku.