Josef (neregistrovaný)
Autor tohoto článku zřejmě schválně nepochopil ,že nejde ani o záchranu planety , ani o CO2 , ale o postupném zbavení se závislosti na ropě. Politická závislost na ropě je mnohem dražší než budování nabíječek pro EV ! navíc v případě ČR bude veškerá el. energie využitá pro nabíjení El. mobilů kryta snížením vývozu nikoli zvýšením výroby ,takže z komínů nepůjde ani gram škodlivin na víc....
Jirka_1 (neregistrovaný)
Elektromobilita na bázi dobíjených akumulátorů je nesmyslem už z principu funkce a ekologicky nic nepřináší - jen přemísťuje smrady z jednoho místa na jiné. Ale v celkovém globále nic neřeší, jen komplikuje lidem život. Elektromobily jsou drahé a za jejich životnost se rozdíl v cenách servisu nevrátí. Spotřeba paliva u ropných aut je zhruba stejná bez ohledu na teplotu, i výkon vozidla je stejný. U elektromobilu se to říct nedá. A když dojde mimo dobíjecí stanici, je problém, a to docela velký. Když mi dojde benzín, vyřeší se kanystrem. V ropném průmyslu je zaměstnáno obrovské mnnožství lidí, zrušte ropu a narostou vám obrovským číslem nezaměstnaní.
Hansz (neregistrovaný)
Tak a nebo tak je to blbost nařídit něco podobného takovým způsobem jakým to umí EU. Něco nařizují a v podstatě nedávají na výběr. Jejich způsob vydávání nařízení a směrnic je archaický a v podstatě nepřináší benefit, ba naopak spíše omezuje. Příkladem budiž "povinnost informovat o Cookies", kdy toto akorát nutí uživatele provézt mnoho kliků navíc při běžném surfování na webu a teď k tomu EU přidalo GDPR, což opět vnímám jako obtěžující a otravné pro běžné uživatele. Nápad to byl dobrý, ale samotné provedení katastrofa. Závěrem: EU, buďto se polepšete a nebo se zrušte
megacruiser (neregistrovaný)
Evropa se vrací do středověku - omezení mobility plynoucí z horší dostupnosti osobních dopravních prostředků a jejich omezenější dojezd - analogie k nevolníkům ve středivěku. Ti také museli sedět jen na jednom místě. Celé je to jeden ohromný nesmysl - větší závislost na elektřině bude znamenat větší zranitelnost. Pár dní bude výpadek třeba po přetížení sítí a nejen zmrzneme v bytech bez vody, plynu a topení, my ani nebudeme moct jet autem. A co je nejlepší gól - mnoho elektromobilů má pomocné benzínové topení!
Peppa (neregistrovaný)
Jiná cesta není, tradiční automobilky by vyráběly ty svá smradlavé auta dalších 250let. Klidně všechny zabijí výfukovými plyny, hlavně že oni budou mít prachy. Není to žádná katastrofa, mají na to více než 10let a autobazary jsou plné, takže nějaký nedostatek vozů pro chudší řidiče nehrozí. Autore, nedívej se jen na CO2, elektromobilita je mnohem čistší i se 100% uhelnými elektrárnami v oblasti NOx a pevných částic! Ale podíl těch uhelných elektráren je nižší než 60% a bude dále klesat.
Marek (neregistrovaný)
Už aby to bylo jinak nám budou automobilky pořád nabízet starou technologii byť vyleštěnou dlouhým vývojem. Tento krok povede k inovacím a v konečném důsledku i k úspoře financí. Elektro auta nepotřebují zdaleka takovou údržbu a servis. V současné době je sice elektrický mix takový jaký je, ale věčně tak nezůstane a nemá cenu čekat až bude elektřina "zelená" a pak se zabývat přechodem na elektromobilitu. Navíc si část lidí může vybudovat solární elektrárnu na střeše a mít dobíjení zelené.
Antifosil (neregistrovaný)
Zcela sohlasím s Peppou. Článek ukazuje zkostnatělé pokud né přímo tendenční myšlení. Elektromobil je ideální kombinace s domácí solární elektrárnou, kdy může být i zdrojem elektřiny v noci pro dům a přes den se pak dobíjet a posílit tak nezávislost na spalování "fosílií". Já tedy osobně budu elektromobil parkovat pod přístřeškem solárních panelů, které budou v době masového prodeje elektromobilů už dostatečně levné. Už mám dost otráveného vzduchu a zničeného zdraví. Ropa by se měla co nejdříve přestat pálit a hned po ní uhlí. I kdyby automobilky vynalezly dokonale čisté a tiché fosilní motory za cenu kokurenceschopnou elektřině, CO2 z ropy se stejně nezbavíme ! A když si vezmu jaké je letos extrémní sucho, není na co čekat, než se klima úplně zhroutí.
MasoxCZ (neregistrovaný)
A co se v prvním kroku naučit jezdit? Jasně, ono to bez nasypání hromady sazí na silnici a tedy bez rozjezdu z kopečka bude míň zrychlovat, ale spotřeba půjde dramaticky dolů (o desítky procent) a i na servisních nákladech se to projeví až překvapivě hodně.
old school (neregistrovaný)
Automobilky se z evropy sbalí a bude. Evropa si myslí, že je pupek světa. V roce 2030, bude škodovka i celej WAG do všech autonomních modelů mít jednu pohonou jednotku. Prostě tady bude Volswagenovo, nikdo jinej už pro evropu delat nebude. Prostě klasika 4.říše. Když to nejde nasilím, tak to půjde papirově, salamovkou, aby se lidi nebouřili.
Josef (neregistrovaný)
Autor tohoto článku zřejmě schválně nepochopil ,že nejde ani o záchranu planety , ani o CO2 , ale o postupném zbavení se závislosti na ropě. Politická závislost na ropě je mnohem dražší než budování nabíječek pro EV ! navíc v případě ČR bude veškerá el. energie využitá pro nabíjení El. mobilů kryta snížením vývozu nikoli zvýšením výroby ,takže z komínů nepůjde ani gram škodlivin na víc....
Martin (neregistrovaný)
Hahahaha timto se problem nevyresi. Letadla budou taky elektro? Armada bude mit taky kazdej stroj elektro? Nebo jen normalni lidi ktery jsou povl musi chranit planetu?? Tolik elektriny co se bude muset vyrabet bude znamenat vic skodlivin nez je ted. A nakonec k cemu to bude kdyz nad nami budou litat letadla a poustet na nas sracky. Nikdy nebude cisto kdyz vymenime motory u aut. Ani kdyz prestaneme vsichni najednou kourit. Ten vzduch uz nebude cistejsi kdyz se denne vykaci co ja vim kolik kilometru lesu a pralesu.. je to o chamtivosti cloveka a hlavne o tom, ze jsme premnozeny a kazdy chce byt vys a vys..
bensyzl (neregistrovaný)
Evropský parlament fakticky nařídil povinný přechod k elektromobilitě (komentář) - Autobible.cz [url=http://www.g84b0nj159eg77r0m8x3frs20gz30zb0s.org/]ubensyzl[/url] abensyzl bensyzl http://www.g84b0nj159eg77r0m8x3frs20gz30zb0s.org/