Další kolo testů Euro NCAP prověřilo čtyři modely. Výsledky se tentokrát daly bez problémů odhadnout dopředu. Kdyby totiž Volkswagen Touareg nedostal pět hvězd, byla by to velká ostuda, stejně jako kdyby nezískala nejlepší možné hodnocení nová A6. Naopak pokud by dodávka značky Ford původem z roku 2013 dostala pět hvězd, šlo by o velké překvapení a to samé platí o terénně zaměřeném Suzuki Jimny.
U koncernových modelů není co řešit. A6 obdržela za ochranu osob 93 %, za ochranu dětí 85 %, za ochranu ostatních účastníků provozu 81 % a za asistenční systémy 76 %. Všeobecně jde o vysoké známky, i když letos už jsme viděli výsledek 97 % za ochranu dospělých osob a 87 % za ochranu dětí, jak to předvedlo Volvo XC40. Touareg získal trochu horší hodnocení (89 % dospělé osoby, 86 % děti, 72 % ostatní účastníci provozu a 81 % asistenční systémy), nicméně na pět hvězd to pořád stačí. Euro NCAP chválí zejména zástup různých asistentů, kde nově nesmí chybět automatické brzdění s rozpoznáváním cyklistů.
Doporučujeme: Také Volvo XC40 si v testech Euro NCAP splnilo povinnost. Má pět hvězd, stejně jako Focus
Ford Tourneo Connect měl situaci mnohem složitější. Není to totiž nový automobil, ale vůz původem z roku 2013, který má za sebou modernizaci. A i když nedostal pět hvězd, vedl si v testech výborně, když například za ochranu dospělých osob získal více než Touareg. Čtyřhvězdičkové hodnocení je zde proto, že při nárazu celou přídí do překážky hrozí větší poranění v oblasti pánve řidiče.
Suzuki Jimny nové generace dopadlo z této trojice nejhůře. Může za to zejména nabídka asistenčních systémů (pouze 50 %) a hodnocení ochrany chodců (52 %). Naopak za ochranu dětí získalo Jimny pěkných 84 % a v případě dospělých osob to bylo průměrných 73 %. Důvodem je kromě jiného fakt, že při standardním nárazu s přesazením byla zjištěna slabá ochrana hrudníku řidiče. Malý japonský off-road je tak zatím nejhorším autem, které letos prošlo těmito testy. Dříve testované modely Leaf, Focus nebo XC40 získaly maximálních pět hvězd.