Na světě jsou výsledky dalšího kola nárazových testů Euro NCAP, kde bylo zkoušeno hned sedm nových modelů. Většina z nich získala nejlepší možné pětihvězdičkové hodnocení, ovšem příliš nepřesvědčila nová Honda Civic a hlavně upravený Ford Mustang. Ten si odnesl pouze tři hvězdy.
Doporučujeme: Euro NCAP vyzkoušelo Ford Mustang a Volvo S90. S překvapivými výsledky
Pět hvězd si jmenovitě odnesly modely Alfa Romeo Stelvio, Hyundai i30, Opel Insignia, Seat Ibiza a Volkswagen Arteon. Dospělé osoby nejlépe ochrání Stelvio, které dostalo v této kategorii hodnocení plných 97 %. Celkově nejlepší je ale tak trochu podle očekávání Arteon. Ten ztratil na Stelvio pouze jedno procento v případě ochrany dospělých osob a ve všech ostatních oblastech je ze zmíněné pětice suverénně nejlepší. Ochrana dětí je hodnocena na 85 %, stejně jako ochrana chodců, u asistenčních systémů získal nový Volkswagen 82 %.
Honda Civic nové generace získala čtyři hvězdy, což je při pohledu na hodnocení jednotlivých kategorií docela zvláštní. Ochrana dospělých osob je za 92 %, v případě dětí to je 67 %, u chodců 75 % a za asistenční systémy dostal nový Civic 88 %, tedy ještě více než Arteon. Problémem jsou podle Euro NCAP zadní opěrky hlavy, které neochrání před zraněním krku při nárazu zezadu. Riziko zranění hrozí také při nárazu do překážky celou šířkou vozu opět u zadních cestujících. Ztrátu bodů přinesl i boční náraz v kontextu figuríny představující desetileté dítě. Boční airbag by ho totiž zranil.
Doporučujeme: Video — 20 let vývoje bezpečnosti v jedné minutě. Nárazové testy Euro NCAP slaví výročí
Ford Mustang vyšel z tohoto kola jako nejhorší, nicméně i tříhvězdičkové hodnocení lze brát jako úspěch. Možná si vzpomenete, že starší provedení si od Euro NCAP vysloužilo pouze dvě hvězdy. Problémy dělá Mustangu zejména ochrana dětí. Kromě jiného také proto, že některé dětské sedačky nelze umístit na žádné sedadlo. Ochrana dětí hodnocená na 32 % se nezměnila, protože základ vozu zůstal stejný.
Mustang si ovšem polepšil v kategorii ochrany chodců (64 vs. 78 %) a především při hodnocení asistenčních systémů. Původní vůz totiž neměl v podstatě nic, takže dostal jen 16 %. Nové provedení už získalo 61 %.
Videa všech sedmi testovaných modelů najdete níže, stejně jako fotogalerii.