Čínská automobilka BYD, které se ještě před deseti lety smáli všichni návštěvníci ženevského autosalonu kvůli po lepidlech páchnoucích vystavovaných exponátech, jejichž vnitřní výbava velmi ráda zůstávala v rukou, dnes patří k předním výrobcům elektricky poháněných užitkových vozidel, především náklaďáků a autobusů.
BYD vyrábí také automobily určené ke svozu komunálního odpadu, což je přesně to odvětví, kde se elektromobily, respektive elektricky poháněná vozidla, osvědčí nejvíce. Než klasický vznětový „popelář“ obbjede jeden blok, vyprodukuje obrovské množství lokálních emisí, protože jeho motor nepohání pouze vozidlo samotné, ale také veškeré jeho příslušenství.
Přestože rozhodně popelářský vůz BYD nepatří k nejhezčím strojům své kategorie, pro svého provozovatele je hotovým požehnáním. Nejenže na jedno nabití ujede až 130 kilometrů a umí se rozjet až na 90 km/h, jeho elektromotory pohání také sběrné rameno, díky čemuž je provoz ve srovnání s konvenčním vznětovým popelářským automobilem výrazně tišší.
Automobilka BYD rovněž uvádí, že provozovatel ročně ušetří zhruba čtvrt milionu korun za palivo a dalších přibližně 75 tisíc korun za servis, který je elektromobilů o poznání levnější.