Emisní předpisy jsou dnes už tak přísné, že produkci CO2 musí řešit všechny automobilky včetně těch, které produkují drahé supersportovní automobily. Důvodem je kromě jiného také výhled do blízké budoucnosti. Po roce 2025 má přijít norma Euro 7. Její přesnou podobu sice dnes neznáme, jisté ale je to, že bude výrazně přísnější než stávající úprava. Na cestu elektrifikace se proto fakticky musí vydat každý výrobce. Jak bude vypadat přechod k elektromobilům, to nedávno oznámila také značka Lamborghini.
Její plán počítá se snížením emisí nabízených vozů o polovinu do začátku roku 2025. V té době už bude každé Lamborghini využívat elektrifikovanou pohonnou jednotku. Historicky první sériově vyráběný hybrid dorazí za dva roky. Pokud teď namítáte, že hybridní Lamborghini už fakticky představené bylo, máte samozřejmě pravdu. V případě modelu Sián ale vznikl je omezený počet kusů. Automobilka ovšem o tomto supersportu mluví jako o automobilu, který přechod k elektrifikaci odstartoval.
Automobilka hodlá za padesátiprocentní snížení emisí CO2 utratit během čtyř let 1,5 miliardy eur, přičemž jde o největší investici v její historii. Lamborghini totiž nepotřebuje pouze vyvinout „úsporné“ pohonné jednotky, ale v zájmu zachování stávajících jízdních vlastností je potřeba ve větší míře nasadit lehké materiály, které budou kompenzovat zvýšení hmotnosti dané přítomností elektromotoru a hlavně akumulátorů.
Druhou polovinu tohoto desetiletí si Lamborghini vyhradilo pro urychlení přechodu k úplné elektrifikaci. Kdy přijde sériový elektromobil jako takový, to ale aktuální informace neříkají. Pouze uvádí, že někdy po roce 2025 bude představena vize supersportovního elektromobilu, který by měl později dorazit jako čtvrtý model. Aktuálně automobilka nabízí tři běžné modely, a sice Huracán, Aventador a crossover Urus. Prodejům samozřejmě vládne poslední jmenovaný. Dá se očekávat, že právě Urus se stane zmíněným historicky prvním sériově vyráběným hybridem značky.
I když na fanoušky klasických supersportů Lamborghini může působit aktuálně oznámený plán jako červený hadr na býka, realita tak dramatická není. Lamborghini mezi řádky v podstatě píše, že se spalovacích motorů, i když elektrifikovaných, bude držet tak dlouho, jak jen to bude možné a s příchodem elektromobilu spěchat nehodlá. Navíc stejná tisková zpráva rovněž slibuje pro letošní rok příchod hned dvou dvanáctiválců.