Názor k článku Elektrickým Mercedesem na Moravu a zpět: Reportáž psaná u nabíječek od Jiri GranPa - Zábavně na psaná zkušenost, která bohužel nedopadla jak...
Jiri GranPa
(neregistrovaný)
22. 10. 2019 9:11
Zábavně na psaná zkušenost, která bohužel nedopadla jak by mohla kdybyste jezdil s EV tak měsíc a strávil trochu času pročtením fór kde se píše o zkušenostech z provozu EV (ale chápu ze ne každého to baví, ale každý majitel EV se to naučí)
1. Pro každé EV existuje optimální dálniční rychlost, která se určuje podle dojezdu a vzdálenosti cíle tak, aby celková doba jízdy a nabíjení byla minimální. U Tesel je to (při použití Superchargeru) okolo 150 km/h. U toho EQC bych to odhadoval na 110-120 km/h. Existuje geniální webstranka abetterroeuteplanner.com která je zdaleka nejlepší na plánování delší cesty, pozná i spotřeby různých EV, zná umístění nabíjecí a jejich výkony i výškové profily trati. Zkuste příště.
2. Přímo v Kunovicich je u COOPu nabíječka EvMapy, která sice má pro DC jen CHadeMO ale má i Typ2 AC o výkonu 22 kW. Bohužel EQC má jenom jednorázové nabíjení ale i tak při 7.2 kW mate ráno plno. Ještě blíž je 22kW nabijecka v Banove. Jo, chce to tam zajet s někým, kdo vás vezme domu a zase ráno tam pokud je to daleko, ale to je daň za ještě stále chybějící infrastrukturu, která se ovšem vylepšuje vcelku rychlým tempem.
Mate úplně pravdu, ze EV není pro každého. Avšak technologická vylepšení EV přicházejí tak raketovým tempem ( a s ni i snižování ceny), ze i ti nejzarytejsi zastánci spalovaků za pět let budou silné o EV uvažovat, protože to prostě bude celkově levnější.
Když jedu Teslou na západ od našich hranic, neplánuju nic. Není potřeba. Pokryti síti skutečných rychlonabijecek slušné (50 kW nabijecka je rychlá pro auta s malou baterii, dnes se to fakt nedá považovat za rychlonabijecku), půl hodina na dobití dalších 300 km akorát na záchod, kafe, zakusek.
Když jedu na delší cestu u nás nebo dal na východ tak abetterrouteplanner to jistí.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat