Jiří Korec (neregistrovaný)
Souhlas, napsáno vtipně a praktickým pohledem na celou situaci situaci okolo EV, ALE člověkem co mu strčili do ruky EV ať jede ale NIC O TOM NEVÍ. To je stejné jako mě posadit do formule ať obkroužím 1 kolo. Výsledek by byl že vlastně jet jednu velkou cenu se rovná zázraku. Až pan autor najede s EV pár tisíc km ať si výlet zopakuje a možná se budeme divit jaký bude rozdíl.
Mario (neregistrovaný)
Pro pobavení super článek jinak dost smutný.Autor by si měl půjčit Teslu 3 a klidně i SR verzi - tedy nejhorší co se týká dojezdu, vyrazit s plnou baterií následně 1x nabít do plna u Humpolce a myslím si že by v klidu dorazil do cíle při dálniční rychlosti 130Km/h. V cíli bych nabíjel přes víkend z obyčejné zásuvky do plna a pak zase v Humpolci. Celková ztráta času nabíjením by byla max 40minut! Tesla 3 SR bude za dva roky ojetá za 800K a podle mne to bude nejlepší ojeté elektro cena/výkon...
Jiří Korec (neregistrovaný)
Vážený pane Autore, mám takový dojem že jste si to komplikoval jen pro to aby ten článek byl delší a více zapadal do Vaší představě o elektromobilitě. Napíši můj výlet na Moravu minulý týden do sklípku ve Velkých Pavlovicích. Jízda Teslou Model 3 LR. Bydlím v Klatovech: Ráno auto nabito na 80%. Jízda Klatovy - Praha - Klatovy do práce na otočku, 260km. Po cestě jsem se zastavil na oběd v Přešticích, dobil na "rychlodobíječce" ČEZu, domu dojel s 65%. Připojil na Wallbox v garáži a za 1hod měl 90%. Mezitím dorazila dcera a manželka domů, nasedli jsme do auto a vyrazili. První zastávka v Humpolci (na záchod a dlabanec), auto pripojeno na už skutečnou rychlodobíječku Tesla Supercharger, za 20min jsme opět s 90% vyrazili na Pavlovic. Dorazili jsme po asi celkem 4hod (D1 samozřejmě) s 60% baterie. S majitelem sklípku jsme se bez problémů domluvili jestli si auto nemůžeme píchnout na obyčejnou zásuvku (beztak jsem mu udělal útratu za pár kartonů vína), přes noc nabito opět na 90%. Jen pro informaci, ten den najeto 570km. V neděli cesta zpět, opět přes Humpolec (20min zastávka na WC a dlabanec). Doma v autě ještě 60% baterie (cca 250km). Já jsem tedy žádný problém neměl. Jestli ona chyba není někde mezi sedačkou a volantem.
Radog (neregistrovaný)
No jistě :-), stejně jako má horší dojezd chudák IONIQ, se kterým se jezdí v pohodě do Alp, nebo i3 kterou se jezdí na Nordkap. Nechme toho, udělal jste recenzi dle svých schopností a znalostí. Dovolím si Vám doporučit YT kanál Fully Charged a také kanál Bjorna Nylanda. Mají vcelku hodnotné poznatky o elektromobilitě.
Adam J (neregistrovaný)
Zdravím, článek je napsaný dobře, souhlasím jak s pravdou o matějské, tak s praktičností elektromobilu. Mně osobně by se nehodil k ničemu. Jako každý umím i já kritizovat, tak bych Vám rád oznámil, že u nás v Brodě jsou 3 druhý vín a to : dá sa vypít, dá sa svařit a dá sa čecháčkovi. Asi už jste zde dlouho nebyl, že nevíte co všechno se na našem krásném Slovácku ukrývá.
Josef Burda (neregistrovaný)
Díky za zajímavě a čtivě napsaný článek z pohledu někoho, kdo elektromobil nevlastní. Jako uživatel elektromobilu bych asi některé věci dělal jinak. Ale chápu že novinář je neřeší... :-) Ale v čem mne ten článek utvrdil? Tesla má jedinečnou výhodu v tom, že kromě auta má i ve své režii svou síť Supercharger nabíječek, které jedou na 150kWh, na těch lokacích jsou v dostatečných počtech a navíc když se blížíte a stojany jsou plné, umí upozornit Ty co mají nejvíce nabito že se blíží další auto... Navíc neřešíte žádné autorizace, čipy, ceny a placení.. jen zasunutí a nabíjíte. Pak přijde faktura s cenou cca 6.3Kč/kWh A ta rychlost nabíjení je u těchhle aut s větší kapacitou baterie nutnost! A ty lokace Praha Vestec, Vystrkov, Olomouc a brzy další 3 lokace pro ty dálkové cesty dostačující... Dokud tohle nebudou mít ostatní automobilky, zákazníky bude získávat nadále Tesla!!!
hnůjdaj forever (neregistrovaný)
To je nápad století, jet po D1 z Prahy až do Zlína max. 90km/h! Max. 90, tj, mezi kamiony a za kamiony, určitě ne před nimi, natož v levém pruhu. Jet 90 km/h v levém pruhu dálnice tak na Vás ostatní řidiči, jedoucí v normálních autech namísto baterkosráče, po právu zavolají fízly a dostanete pokutu za bezdůvodně pomalou jízdu. Přihlašte to někam do TV jako kandidáta na "vtip roku", máte téměř 100% jistotu že vyhrajete! 90 km/h po dálnici - to snad ani nemůžete myslet vážně, takovou hovadinu! To mohl J. Č. rovnou sednout do IC/EC, ten taky jede na elektřinu a měl by to jistě rychleji, nesrovnatelně klidněji a jednodušeji a jen o málo méně pohodlněji. Pane Červenko, příště si na takový výlet vezměte něco normálního, třeba Range Rover V8 Supercharger, v tom se i s děvčaty svezete tisíckrát lépe než v nějakém křápu na baterky!
mmichalll (neregistrovaný)
Ako článok trocha lepší akjo minule. + uvedený čas na nabíjačkach + uvedený čas jazdy (asi tých 11h jazdy) Lenže, ani v jednom článku ani v jednom komentári nie je napísané: - nevuedená cena nabíjania - aký bola teplota okolia, na akú teplotu bola nastavená klimatizácia/kúrenie - ako boli posádou využívane palubné systémy -> dobíjali sa tablety/telefóny, boli zapnuté dáta a wifi... ? - aká bola priemerná rýchlosť - prečo tu nieje aspoň jedna reálna fotka štatistiky palubného systému "od štartu" alebo "trip" Ako stráviť 6h čakaním na to aby som išiel 11h jazdy je brutal... A nespraví to ani sieť supernabíjačiek... prečo? - nie je ich z čoho napájať - nemá ich kto a za čo stavať - ak sa rozšíria elektroauta nebude aj tak kde nabíjať (plná obsadenosť) - a znova nebude čím napájať (neposatačuje kapacita siete) Ak sa presadia obnovitelné zdroje energie bude už len horšie. Lebo tie sú totálne závisle od počasia.
Radovan (neregistrovaný)
Je to neschopnosti užívat elektromobil. O tom celý ten článek je. Pán musí jet 140 na tempomat, aby ušetřil doslova pár minut a pak prostál hodiny u nabíječek, páč auto žere, stejně jako žere v těch rychlostech spalovák. Pán je neschopný domluvit si v místě pobytu pomalou zásuvku a nabít auto přes noc, místo toho se chová jako řidič spalováku a zajíždí na "čerpací stanici" do vzdáleného města. Pokud ti rodiče jsou v domově důchodců v Uherském Brodě Za humny 2292, tak tam je zásobovací ulička s rampou, kde mohlo auto o víkendových nocích stát a nabíjet se, zásuvka tam bývá naprosto běžně, i velký červený pětikolík. Takže je to jenom o tom chtít. Ne napsat v diskusi "Naši bydlí v domově pro seniory. Když jsme v Brodě, bývám u nich a žena s dětmi u své matky, která bydlí v bytovce. Ani na jednom z těch míst nabíjet ze zásuvky nejde, pokud bychom nechtěli tahat fakt dlouhou prodlužovačku. A tím myslím v desítkách metrů. Ne všechny babičky bydlí v domečku s dvorečkem." Protože i kdyby to mělo být 20 metrů, tak prodlužovačka stojí 3-5 stovek. Pořád říkám nepouštějte petrolheady testovat elektromobily. Ví o nich kulové. Stejně jako o nabíjení.
pepe (neregistrovaný)
Jasně nabalit si do kufru 2 bubny s 20m prodlužovákem, na dálnici jet 90 mezi kamionama, obcházet jak socka baráky v okolí, kdo mě nechá nabít auto. To je kurva pokrok 21. století. Jdi s tím do prdele, s takovým komfortem. Tobě to nevadí, tak si tak jezdi a organizuj život podle toho tamagoči. Já mám auto, abych s ním jezdil, jak potřebuju a ne se přizpůsobovat autu.
Radovan (neregistrovaný)
My jsme si potykali Pepíčku? A Vy si myslíte, že v době kdy tu nebyla benzínka za každým rohem, což není tak dávno, že lidi nevozili kanystr s retervou aspoň 5 litrů v kufru? Když benzínky zavíraly v 8 večer, ale i v 5 odpoledne a na vesnicích byly jedině v areálech JZD? Pán měl k dispozici mercedes s obrovskou baterkou a stejně se ukázal jako totální neschopa. Já mám pro Vaši informaci jen 16 kWh a auto bylo ve Vídni, v Bratislavě, v Tatrách, v Hradci ...... V pohodě.
Sily (neregistrovaný)
Tvoje demagogická úvaha "pustit řidiče spalováku do elektršrotu..." a kdo myslíš, že budou ti budoucí kupci? Vyškolení elektroplánovači? Ty jsi zrovna ten fanatik co neuznává nesmyslnost těchhle hraček na delší cesty. Tykání vadí těm co nemají argumenty. Jo a při stotřiceti mi 1,9 JTD žere s automatem a plně naložený s rakví na střeše asi 7 l chytrolíne. Táhnout se 90 jsem pod 6. Jak píše kolega s BMW - není nad to dojet ke Splitu a moci si zastavit kde já chci a ne kde je nabíječka.
Hobit (neregistrovaný)
Souhlas. Když ehm nocoval v jednom hotelu tak jsem se jen tak ze zvědavosti zeptal jestli bych si nemohl u nich někde nabít baterii elektromobilu. Nutně jsem to nepotřeboval ale pár kWh ze zásuvky by se hodilo. Nejdřív mi recepční tvrdila že o ničem nevím že nikde nic nemají. Tak jsem se odešel ubytovat. Za 30 minut mi volá s takovým tím vytezoslavnym tónem v hlase že mám přijít na recepci že to pro mě mají. Asi pod přílivem euforie z toho jak mi chtěli vyhovět a hledali řešení i když jsem to po nich nechtěl jsem si nevšiml jak to přesně vyslovila. Řekla vyzvednete si ji na recepci! Sranda byla když mi na recepci podávala nabíječku na autobaterie :-))))) Nicméně po vysvětlení situace mi provozní velmi ochotně dovolil zajet ke kuchyni kam jezdí zásobování a tam z obyčejné zásuvku v pohodě přes noc dobít. Takže ano jde to jen je to přesně o tom jak pall Radovan. Změnit myšlení že se musí nabíjet jen na vyhrazených stanicích. Nabíjet se dá prakticky všude kde je zásuvka! A ta je skoro všude. Stačí se jen zeptat na místě kde to auto stojí. Jinak souhlas s ostatními, že je to krásná ukázka toho že není elektromobil jako elektromobil. Tesla má obrovskou výhodu v síti SC a v propracovaném systému navíjení, navigace a celého systému. O proti automobilkam jako slavná Mercedes, která to auto vyrábí jen kvůli tomu aby nemuseli platit pokuty za ty jedy co jejich spalovací auta vypouštějí do vzduchu který všichni dýcháme. Podle toho to také tak vypadá. Podobně jako u svého jiného eauta do kterého pro jistotu ani nedali možnost rychlonabijeni! A pak můžou psát o tom že oni ty eauta vyrábí ale že je nikdo nechce! Bodejť by někdo takový zmetky a parodie na elektromobily chtěl! Takže sice máte perfektně slycovany auto ale že už se nedá používat už nikomu nevadí. Sory rádií Teslu s 1cm mezerou ale jako pořádný eauto. A ne tyhle výmluvy a parodie.
Kef (neregistrovaný)
Nechapu proc kritizujete autora? Tlaci nam elektroauta na bezne pouziti, tak by ho tak chtela vetsina pouzivat. Popravde, takovou pripravu jako delal autor delam pred cestou nekolik tisic kilometru na (jiho)vychod. Pri ceste na zapad se tak maximalne podivam do mapy kudy pojedu abych to do Waze zadal na 3x, coz je ale specifikum Waze algoritmu a ne auta. To ze napise jaky je s elektrem voser je prece spravne. Mimochodem, nejsem zasadne proti elektroautum, dokonce jsem pro ne typicka cilovka, bydlim v dome, mam NT a najedu ~80-100 km denne. Presto mi to stale nevychazi :).
Hobit (neregistrovaný)
Je potřeba si uvědomit že nic nejde hned. Reinkarnace eaut začala v podstatě před cca 10 lety. Na rodinné auto pod 800 tisíc si ještě pase let počkáme. Ale je videt že se to dost hýbe už dnes. Příklad za všechny. Asi před 5 lety malý auto do města VW eUP, cena 800 tisíc, baterie 18kWh, dojezd po dálnici as 90 km.! Dnes, stejné auto Škoda citigoe IV má 2x větší baterii 36kWh, Rudiš 2x větší dojezd. A za poloviční cenu 430 tisíc. Je to samozřejmě i tak dost, ale demonstruje to vývoj jetty stále pokračuje a má obrovský potenciál!
Prochaine (neregistrovaný)
Jak to funguje s těmi nabíjecími stanicemi? To si jako zařídím kartu (čip) od ČEZ, PRE a E.ON, případně jim ještě platím měsíční poplatek, a pak pak u nich mohu brát elektriku levně nebo zdarma? A když pojedu třeba do Itálie? Tak ještě budu objednávat karty pro Rakousko, Německo a Itálii?
Josef (neregistrovaný)
Mercedes má smlouvu s hlavními poskytovateli v Evropě, jenom v ČR to moc nefunguje. To znamená, že máte účet v autě, který obsahuje všechny nabíječky kolem, a auto prostě nabíjí a žádnou kartu nepotřebujete. Ale samozřejmě to ještě není 100%.
Jiri GranPa (neregistrovaný)
Zábavně na psaná zkušenost, která bohužel nedopadla jak by mohla kdybyste jezdil s EV tak měsíc a strávil trochu času pročtením fór kde se píše o zkušenostech z provozu EV (ale chápu ze ne každého to baví, ale každý majitel EV se to naučí) 1. Pro každé EV existuje optimální dálniční rychlost, která se určuje podle dojezdu a vzdálenosti cíle tak, aby celková doba jízdy a nabíjení byla minimální. U Tesel je to (při použití Superchargeru) okolo 150 km/h. U toho EQC bych to odhadoval na 110-120 km/h. Existuje geniální webstranka abetterroeuteplanner.com která je zdaleka nejlepší na plánování delší cesty, pozná i spotřeby různých EV, zná umístění nabíjecí a jejich výkony i výškové profily trati. Zkuste příště. 2. Přímo v Kunovicich je u COOPu nabíječka EvMapy, která sice má pro DC jen CHadeMO ale má i Typ2 AC o výkonu 22 kW. Bohužel EQC má jenom jednorázové nabíjení ale i tak při 7.2 kW mate ráno plno. Ještě blíž je 22kW nabijecka v Banove. Jo, chce to tam zajet s někým, kdo vás vezme domu a zase ráno tam pokud je to daleko, ale to je daň za ještě stále chybějící infrastrukturu, která se ovšem vylepšuje vcelku rychlým tempem. Mate úplně pravdu, ze EV není pro každého. Avšak technologická vylepšení EV přicházejí tak raketovým tempem ( a s ni i snižování ceny), ze i ti nejzarytejsi zastánci spalovaků za pět let budou silné o EV uvažovat, protože to prostě bude celkově levnější. Když jedu Teslou na západ od našich hranic, neplánuju nic. Není potřeba. Pokryti síti skutečných rychlonabijecek slušné (50 kW nabijecka je rychlá pro auta s malou baterii, dnes se to fakt nedá považovat za rychlonabijecku), půl hodina na dobití dalších 300 km akorát na záchod, kafe, zakusek. Když jedu na delší cestu u nás nebo dal na východ tak abetterrouteplanner to jistí.
Petr (neregistrovaný)
Moc příjemný a čtivý článek z pohledu rozumného a poučeného uživatele auta bez předsudků. Pro časový průběh testu bylo velmi pozitivní, že elektroaut je opravdu pomálu - vždycky bylo u nabíječky volné místo. Jak by to asi časově vypadalo, kdyby byly oba stojany (třeba v tom Rousínově) obsazeny. Hodiny čekání navíc... Jinak, místní elektrosekta je fakt hustá!
Roman (neregistrovaný)
Proboha co to je "jezdit s elektromobilem" ? Sednu do auta, zadám cíl, zjistím jestli dojedu nebo ne, podle toho si naplánuji cestu, natankuji/nenatankuji. Neřeším jestli je zima nebo horko, nastavím klimatizaci, na dálnici dám tempomat 140, zapnu mobil do zásuvky a jedu. V cíli jsem +/- v dobu, kterou mi dává zkušenost nebo navigace. Auto je dopravní prostředek, který má sloužit uživateli. A ne aby člověk přemýšlel, zapnu klimu ? Radši ne, je sice 50 stupňů, ale možná bych nedojel. Sakra, je zima -20, ale zabalte se do kabátů, jinak nedojedeme. Zácpa na dálnici ? Mámo volám odtahovku, dál se to už nepohne. Svítit radši taky nebudu a děcka, žádné mobily, dívejte se z okna. Z mého pohledu je EV super na ježdění kolem komínů a pro člověka, který bydlí v baráku. Ale na dovolenou třeba do Černé Hory ? 3 dni tam, týden na místě, 3 dni zpátky ? V současné době mi to nedává smysl.
David (neregistrovaný)
Tady je pořádná elektrosekta... Určitě si casem pořídím do firmy EV dodávku, druhé auto do rodiny taky EV... Ale to jsou auta, které "nepotřebuji", respektive jezdí "okolo komína" a v noci mají kde stát vč. dostupné zásuvky. Ale cestovat budu Dieselem či benzinem, možná hybridy.
Libor (neregistrovaný)
Mě by ještě zajímalo, když vás nechá soused nabít auto ze své zásuvky, kolik mu pak za to zaplatíte. Nebo se u elektromobilu tak nějak automaticky počítá s tím, že elektřinu na nabíjení vám bude platit někdo jiný? V tom případě je to fajn, to si ho taky určitě koupím.