Nástupce modelu Volkswagen Brouk se nedá označit za obchodní propadák, ale rozhodně ani za úspěch. Ani v jedné ze dvou moderních reinkarnací se nedokázal zákazníkům Volkswagenu dostat pod kůži, a tak letos v červnu definitivně skončil. V klasickém provedení vzniklo 21,5 milionu kusů. První New Beetle se dostal na 1,2 milionu exemplářů, druhý na více než 500 tisíc. Okamžitě po ukončení výroby se objevily úvahy o tom, že Volkswagen by na „brouka“ rozhodně neměl zapomínat a že se v některé podobě co nejdříve objeví. Alespoň to bylo přání fanoušků…
A jejich přání se skutečně vyplnilo! Volkswagen oficiálně představil elektrickou konverzi pro první generaci tohoto legendárního modelu. Na projektu spolupracoval s partnerskou společností eClassic. Jejich první vlaštovkou je Volkswagen Super Beetle Cabrio z roku 1973.
Společnost eClassic není první, která se konverzí historických VW či Porsche na elektromobily zabývá. Pro pořádek uveďme například Zelectric. Tato společnost však částečně ponechává systém pohonu, zatímco eClassic využívá kompletního ústrojí VW e-UP! V zadní části se tak nachází elektromotor, který nahrazuje dřívější zážehový boxer a uspořádání transaxle.
To si pochopitelně vyžádalo výraznou úpravu zadní části vozu a celého uchycení pohonné jednotky. Díky jejímu příčnému uložení, a také její kompaktnosti, se výrazně vylepšily jízdní vlastnosti a stabilita vozu.
Velmi dobře je promyšleno také umístění akumulátoru. Nachází se v podlaze a tvoří ho 14 modulů s celkovou kapacitou 36,8 kWh. Hmotnost elektrického „brouku“ se drží na velmi solidních 1280 kg a výkon soustavy činí 60 kW. Dojezd je podle výrobce okolo 200 km a maximální rychlost 150 km/h. O té se klasickému „brouku“ mohlo v drtivě většině jen zdát.
Volkswagen se nechal slyšet, že podobné konverze přiházejí také v úvahu u „transportérů“ s motorem vzadu a Porsche 356.