Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují

3 nové názory
Autor: Tesla
  • Elektrický tahač Tesla Semi byl konečně představen 

  • Jak je u Tesly zvykem, na výrobu se bude ještě hodně dlouho čekat. Peníze už ale posílat můžete 

  • Elon Musk slibuje neuvěřitelnou dynamiku a dlouhý dojezd 

  • Podle některých názorů má ale nová Tesla Semi mnoho chyb 

Po několika odkladech byl konečně oficiálně představen elektrický tahač Tesla Semi. Údajně změní nákladní přepravu, nicméně podle některých názorů je na autě vidět, že ho tvořili lidé, kteří s řízením tahačů nemají příliš velké zkušenosti.

Tesla Semi má u každého kola zadní zdvojené nápravy jeden elektromotor a baterie jsou umístěné v podlaze. Technika je relativně jednoduchá, což by mělo zaručit nadprůměrnou spolehlivost. Navíc elektromotory zvládnou rozjezd těžkého automobilu daleko lépe než běžný spalovací motor, což dokazuje údajná schopnost plně naloženého tahače akcelerovat z nuly na 100 km/h za zhruba dvacet sekund. Pouze tahač potřebuje pro stejnou disciplínu něco málo přes šest sekund.

Doporučujeme: Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno

Kapacita baterií vystačí k ujetí až osmi stovek kilometrů. Nabíjet bude možné z nové super rychlé nabíječky, která poskytne za půl hodiny energii na ujetí 650 km. Tyto nabíječky jsou ovšem pouze příslibem do budoucna. Stát by měly logicky v místech, kde se bude vůz nakládat, případně na frekventovaných trasách. Teslu Semi dobíjení brzdit nebude, protože se nabije během pro řidiče povinných přestávek.

Jednou z velkých výhod tahače Tesla je bezpečnost. Elon Musk slíbil asistované řízení, aktivní systém hlídání jízdních pruhů nebo nouzové brzdění. Počítá se také s přítomností senzorů a pokročilé stabilizace. Nemělo by se proto údajně stát, že se Tesle Semi přívěs dostane do smyku. A pak tu máme výbornou aerodynamiku nebo jednoduchý a jednomístný interiér se sedadlem umístěným uprostřed.

Doporučujeme: Multimediální systémy výrazně rozptylují řidiče. Nejhorší jsou Audi, Tesla nebo Volvo

Ne všichni ovšem sdílí nad novou Teslou takové nadšení. Jak píše Autoblog, na autě je znát, že ho stavěli lidé, kteří s tahači nemají příliš velké zkušenosti. Například pozice uprostřed ještě navíc podpořená absencí zpětných zrcátek nahrazených kamerami není vůbec nic praktického. Řidič nemá možnost se jednoduše vyklonit z okénka a zjistit, jak přesně to za ním vypadá, případně kolik přesně místa je vedle tahače. Kamery promítající obraz na obří displeje pak znamenají třeba také nutnost vůz „nastartovat“ pouze proto, abyste se během stání podívali dozadu.

Kvůli pozici uprostřed bude rovněž nutné pomalu vystoupit z auta jen kvůli výměně nějakých dokumentů při vjezdu například do terminálu a navíc se podle fotek zdá, že Tesla Semi ani nemá stahovací okénka. Podle Autoblogu ani dva obří displeje v interiéru budoucí řidiče moc nepotěší, protože je budou oslňovat, což během dlouhé noční jízdy patrně nebude zrovna příjemné. A konečně u velkých nákladních aut nejde ani tak moc o zrychlení, jako o schopnost brzdit. Zda je v tomto ohledu Tesla Semi nějak výjimečná, to Elon Musk nezmínil.

Tesla Semi bude zřejmě výborný nákladní vůz na kratší cesty, zda zaujme také u klasické dálkové dopravy, to se teprve uvidí. Popravdě řečeno se ale ještě uvidí, jak to nakonec s tímto tahačem dopadne. U Tesly je dnes už takovou tradicí, že představuje něco, co má do výroby ještě hodně daleko. Pokud vše půjde podle plánu, a to se u této společnosti moc často nestává, začne výroba zhruba za dva roky.

Peníze už posílat ale můžete. Rezervace jednoho tahače vás vyjde v přepočtu na zhruba 110 tisíc korun.

Michal (neregistrovaný)
Ten článok ste napísal sám alebo je to prepis nejakého podobne zaujatého zdroja? :) Viac nezmyslov pokope som dlho nečítal.
Mira (neregistrovaný)
Článek vypovídá o tom, že ani autor nemá s řízením nákladních aut zkušenosti. Jinak by jej napadli že pozice vlevo nebo vpravo je podle toho na které straně se jezdí. Aby měl vyhled před vozidlo ktere dojede a chce objet nebo předjet. To je v kameře zkreslene.
  • Našli jste v článku chybu?