Elektrický Hummer na svou historii nezapomněl. Zákazníkům nabídne nadprůměrné terénní vlastnosti

14.05.2021
přidejte názor
  • Ještě v letošním roce se začne prodávat elektrický nástupce slavného Hummeru 

  • Jako první dorazí pick-up ve vrcholné verzi Edition 1 s trojicí elektromotorů a 200kWh baterií 

  • Kromě výkonu přes 1000 koní zaujmou také terénní dovednosti 

  • V nejdrsnějším nastavení očekávejte světlou výšku přes 40 cm, schopnost projet více než 80 cm hluboký brod a extrémní nájezdové úhly

Zatímco Tesla a její Cybertruck je pořád spíše jen dalším z řady odložených slibů Elona Muska, přímý konkurent v podobě znovuzrozeného Hummeru se chystá do prodeje. Model GMC Hummer EV se ještě letos začne prodávat ve vrcholné verzi Edition 1, což znamená karoserii pick-up, trojici elektromotorů a gigantický akumulátor. Kromě základních parametrů celého hnacího řetězce stojí za pozornost také informace o terénních vlastnostech auta.

Novodobý Hummer umí kromě jiného měnit světlou výšku podvozku. Standardní nastavení má hodnotu 257 mm, k dispozici je ale také režim Terrain Mode, který podvozek zvedne na 302 mm, případně Extract Mode se světlou výškou 404 mm. V takovém nastavení projede Hummer EV brod hluboký 813 mm a nabídne nájezdový úhel vpředu/vzadu 49,7°/38,4°. Přitom se bavíme o autě s celkovou délkou 5,5 m a rozvorem náprav 3445 mm. Elektrický teréňák se tak v podstatě vyrovná svému legendárnímu předchůdci, vojenskému HMMWV s nájezdovými úhly 48 a 40°.

Není to poprvé, co si zájemci mohou pořídit vůz s podobnými parametry. Třeba takový Mercedes-Benz G 500 4x42 dokázal zdolat dokonce metrový brod a jeho podvozek byl vysoký 44 cm. Hummer EV k tomu ale zas tak daleko nemá. Výrobce rovněž slibuje zdvih kola 33 cm a speciální nastavení brzd pro jízdu terénem. Řidič si bude moci vybrat, zda bude chtít ovládat vůz klasicky dvě pedály, nebo zda zvolí ovládání jednou nohou jako v silničních elektromobilech. V zásadě jde o to, že auto po sundání nohy z plynu začne brzdit pomocí rekuperace. Zde to bude stejné, pouze upravené s ohledem na jízdu terénem. Řidiči údajně poznají výhody takového řešení hned, jak si ho jednou vyzkouší.

Terénní vlastnosti nového Hummeru přibližuje také oficiální video:

Kvůli jízdě v drsném terénu dostane Hummer EV standardně pneumatiky Goodyear Wrangler Territory a důkladně chráněný podvozek, jehož základem jsou samozřejmě akumulátory. A ne jen tak ledajaké, kapacita úvodní verze bude 200 kWh. Hummer EV samozřejmě bude velmi těžký automobil s obrovskými jízdními odpory, přesto má na jedno nabití ujet přes 560 km. Mimochodem, pokud přepočítáme dojezd a kapacitu akumulátorů na spotřebu, dostaneme hodnotu 36 kWh/100 km a reálně to bude spíš více. Také v tomto směru elektrický Hummer na své předky krásně naváže, jen nebude polykat desítky litrů benzinu, ale desítky kilowatthodin elektrické energie. Nabíjet bude možné výkonem až 350 kW.

Vyzkoušeli jsme Bureko 6x6: Jak jezdí monstrum z Českých Budějovic?
Přečtěte si také:

Vyzkoušeli jsme Bureko 6x6: Jak jezdí monstrum z Českých Budějovic?

Charakteristika elektromotorů je pro jízdu terénem obecně vhodná, Hummer EV má navíc vzadu pro každé kolo jeden elektromotor, pohon předních kol pak obstarává samostatný třetí elektromotor. Nic jako uzávěrky diferenciálů nebo redukce není potřeba. Celkový výkon soustavy má být zhruba 1000 koní. Kromě schopnosti vyjet prudká stoupání zvládne vůz díky takovému výkonu akceleraci na 100 km/h za něco málo přes tři sekundy. Jednou z funkcí, které budí značnou pozornost, je také řízení zadních kol a takzvaná krabí jízda, kdy se vůz pohybuje šikmo bokem.

Hummer EV dorazí nejprve jako EV Edition 1 za bezmála 113 tisíc dolarů (v přepočtu přibližně 2,4 milionu korun), GMC ale později nabídne také slabší a levnější provedení jen s dvojicí elektromotorů. Spolu s dostupnějšími pick-upy časem přijde také civilnější varianta SUV.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?