Elektrické BMW i7 se poprvé ukázalo České republice. Nejde přehlédnout, jezdí samo a zvládne 600 km

přidejte názor
  • BMW 7 nové generace se poprvé představilo českému obecenstvu 

  • Nejprve přijde na trh elektrická verze i7. Ta bude dostupná ve třech variantách 

  • Nabídka se postupně rozšíří o plug-in hybridy, jediným neelektrickým evropským motorem bude diesel 740d

  • Nová generace řady 7 přináší velké množství technologických novinek. Kromě jiného zvládne na některých silnicích zcela autonomní jízdu

  • Základní cena v současnosti startuje částkou 3 552 900 Kč

Nejnovější generace BMW řady 7 vzbudila rozruch především svým designem s rozdělenými světlomety a obrovskými ledvinami. Opět se objevily hlasy, podle kterých je automobil ošklivý, respektive je jeho vzhled příliš zaměřen na čínský trh. Dnes se nová sedmička poprvé ukázala také českému obecenstvu na menší akci nedaleko Prahy. Můžeme vám tedy slíbit, že skutečnost je všechno, jenom ne nepovedená. Generace G70 ale nabídne mnoho dalších věcí, které dokážou přitáhnout pozornost. Pouze o design nejde.

Jde také například o velikost. Na evropský trh míří výhradně prodloužená verze s rozvorem 3215 mm a celkovou délkou karoserie 5391 mm. Příplatková řiditelná zadní náprava tak jistě bude vítanou pomůckou nejen při městském popojíždění. Připlatit mimochodem můžete také za aktivní stabilizátory. Naopak vzduchové odpružení na obou nápravách je standardem. Pro úplnost, tento obrovský koráb váží ve svém elektrickém provedení xDrive60 poctivých 2,7 tuny.

Rozdělená světla a velké svítící ledviny: Myslet si o tom můžete, co chcete, na reálné zákazníky bude tento recept fungovat zcela určitě
Do Evropy míří pouze varianta s prodlouženým rozvorem. Délka karoserie tohoto korábu je 5,4 m. Příplatková řiditelná zadní náprava se jistě bude hodit

BMW se při vývoji inspirovalo značkou Rolls-Royce a na výsledku to je znát. Přístup do interiéru tak mohou zajišťovat elektricky ovládané dveře. Na pokyn tlačítka se samy otevřou, tlačítkem je rovněž můžete zavírat. Časem dorazí aktualizace umožňující ovládat dveře dálkově přes chytrý telefon. Přítomnost elektricky ovládaných dveří prozrazují malá kolečka na prazích podobná těm, které vídáme na náraznících. Jde o senzory monitorující prostor vedle dveří, aby vůz mohl ověřit, zda má vedle sebe místo a dveře do něčeho nenarazí.

Znamená i malá dovolená s elektromobilem velké starosti? Vyzkoušeli jsme to s BMW iX xDrive40
Přečtěte si také:

Znamená i malá dovolená s elektromobilem velké starosti? Vyzkoušeli jsme to s BMW iX xDrive40

Interiéru dominuje mnoho displejů. Palubní deska na sobě nese zakřivený displej, jaký už nějakou dobu vozí BMW iX nebo BMW i4. Architektura multimediálního systému je shodná se zmíněnými modely. Nová řada 7 pak může mít další dotykové displeje v zadních dveřích a aktuálním unikátem je gigantický displej, který se vyklápí ze stropu. Určen je pro zadní cestující, kteří si mohou krátit cestu sledováním filmů nebo seriálů. Tento displej má velikost 31" a rozlišení 8K. Do budoucna bude možné využít na této obrazovce služby typu Netflix.

O pohodlí sedadel nemá cenu se rozepisovat, stejně jako nemá cenu rozebírat materiály a zpracování. Všechno je na nejvyšší úrovni, do hry se zde dostává dokonce i kašmír. Cestovní zážitek pak může podpořit naprosto špičkové ozvučení s křišťálově čistým zvukem o celkovém výkonu 2 kW. Nebo můžete všechno naopak vypnout a užívat si absolutní ticho. Na odhlučnění i elektrické verze si u BMW dali hodně záležet. Snad jednou zjistíme, jaký je výsledek.

Na evropský trh vstupuje nejprve elektrické BMW i7 xDrive60. Jde mimochodem o první takto luxusní elektromobil. Výkon systému s dvojicí elektromotorů je 544 k, točivý moment nabídne 745 Nm. Bezmála třítunový vůz zrychlí na 100 km/h za 4,7 s a nejvyšší rychlost je 240 km/h. Akumulátor disponuje využitelnou kapacitou 101,7 kWh, patřičně rychlé nabíjení zajistí u dostatečně výkonných DC stanic možnost dobíjet výkonem až 195 kW. Udávaný dojezd činí 590 až 625 km.

BMW postupně rozšíří nabídku o slabší verzi elektrické i7 s pohonem pouze zadních kol a naopak o silnější i7 M70 s výkonem 660 koní a točivým momentem přes 800 Nm. Zájemci o benzinový motor musí sáhnout po plug-in hybridu. Ten bude k dostání ve dvou variantách (490 a 570 k), základem tohoto ústrojí je vždy zážehový šestiválec. Nejméně elektrifikovanou motorizací pro novou generaci BMW 7 je mild-hybridní vznětový šestiválec o výkonu 300 koní. Osmiválce už se do Evropy nepodívají. Příští rok pak přijde do nabídky i pancéřované provedení, kdybyste se cítili ohroženi a měli dostatečný kapitál.

Nová generace řady 7 je už také připravena na autonomní řízení třetí úrovně. Na vybraných úsecích komunikací tak bude možné předat řízení vozu a o nic se nestarat. To v zásadě umí už současné modely schopné autonomního řízení druhé úrovně (Tesla se tváří, že to umí už spoustu let a uživatelé systému Autopilot tomu bohužel věří), jenže hlavním rozdílem oproti aktuálně dostupným systémům je fakt, že nová sedmička už nebude na vybraných úsecích vyžadovat od řidiče ruce na volantu a hlavně zodpovědnost za případnou nehodu při jízdě v autonomním režimu přebírá výrobce. Kromě autonomního řízení zvládne BMW 7 také samo odcouvat až 200 m trasy, po které někam přijedete. Vůz také můžete naučit až 10 parkovacích manévrů, přičemž BMW je bude provádět i poté, co z něj vystoupíte a za volantem nikdo sedět nebude.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?