Autobus Scania Citywide BEV s délkou 12 m se dodává s trakčním elektromotorem 300 kW. Díky systému chlazení motoru olejovou mlhou Scania neexistují žádná omezení točivého momentu v hornatém nebo horkém prostředí. I na osmistupňovém stoupání si autobus udrží rychlost 30 km/h. Tento systém chlazení nezasahuje ani do funkce klimatizační jednotky.
Akumulátory jsou rozdělené - čtyři jsou na střeše a čtyři v zadním převisu, aby se snížilo těžiště, což umožňuje lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost autobusu. Rozložení hmotnosti umožňuje, aby v autobuse jelo až 95 cestujících.
Citywide BEV je připraven na možnost rychlého nabíjení prostřednictvím spouštěcího pantografu. Kromě možnosti nabíjení přes 300 kW stejnosměrný pantograf, namontovaný na střeše, je vybaven pro nabíjení střídavým i stejnosměrným proudem v depu. S menším počtem akumulátorů je hmotnost stejná jako u tradičních autobusů s podobnou kapacitou cestujících a pohonem na naftu nebo zemní plyn.
„S dojezdem 80 až 150 km je Citywide vhodný pro velkou většinu městských tras. Každý dopravní systém musí být samozřejmě optimalizován podle svých vlastních podmínek, ale naše analýzy jasně ukazují, že nabíjení v průběhu celého dne ve většině případů poskytuje nejlepší celkovou ekonomiku provozu,“ říká vedoucí divize autobusů a autokarů Scania Anna Carmo e Silva.
Všechny hlavní komponenty, jako jsou akumulátory a hnací ústrojí, byly navrženy a zkonstruovány ve společnosti Scania. Scania proto může převzít plnou odpovědnost za vozidlo se službami a odbornými znalostmi ve své celosvětové síti a zajistit tak maximální dostupnost.
Autobus rozšiřuje řadu autobusů Citywide o větší kapacitu cestujících, pohodlí a jízdní vlastnosti. Tato řada se vyznačuje novým lehčím stylem interiéru s většími bočními okny a vyšší výškou stropu.
„Jsme hrdí na to, že jsme schopni nabídnout nejširší výběr pohonů na alternativní paliva a nyní tuto řadu alternativ doplňuje moderní elektrický autobus. Na rostoucím trhu elektrických autobusů na akumulátory nabízí Scania vynikající produkty a služby, které jsou navrženy pro maximální provozuschopnost a ekonomiku provozu,“ říká Anna Carmo e Silva.