Elegance, prostor a dynamika nového Jaguaru XF Sportbrake

23.10.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Díky upraveným proporcím je koeficient aerodynamického odporu Cd 0,29.
  • Zavazadlový prostor o objemu 565 litrů se po sklopení dělených zadních sedadel zvětší na 1700 litrů.
  • Zadní pneumatické zavěšení Integral-Link se samočinnou regulací výšky karoserie zaručuje bezstarostnou jízdu i při tažení nákladu s hmotností do 2000 kg.
  • Instinktivní pohon všech kol (AWD) nabízí jistotu za každého počasí. Zatímco systém All Surface Progress Control optimalizuje přilnavost na každém povrchu.
  • Filtrace a ionizace vzduchu v kabině odstraňuje znečištěné látky, které pronikají do vozidla.
  • Systém sledování bdělosti řidiče detekuje známky ospalosti a upozorní řidiče, že by si měl udělat přestávku.
  • Novinkou je otevírání dveří zavazadlového prostoru a ovládání sluneční clony panoramatické střechy s plochou 1,6m2 pomocí gest a nositelný vodotěsný náramek Jaguar Activity Key určený pro běhání, cyklistiku a vodní sporty.
  • Superrychlý 10palcový systém Touch Pro funguje jako váš palubní digitální počítač.
  • Čtyři moderní čtyřválcové zážehové a vznětové motory Ingenium poskytují výkon od 163 do 250 koní, s emisemi CO2 kolem 118 g/km.
  • V nabídce jsou dva šestiválcové motory. Jde o třílitrový šestiválcový přeplňovaný zážehový motor o výkonu 380 koní nebo třílitrový šestiválcový vznětový motor o objemu 300 koní. Ten akceleruje z nuly na 100 km/h za 6,6 sekundy.
  • Architektura vozu s rozsáhlým využitím hliníku a pohotovostní hmotností od 1660 kg.
  • Předností modelu Jaguar XF Sportbrake jsou nízké náklady na vlastnictví, vycházející z předpokládané vysoké zbytkové hodnoty a nízkých provozních nákladů. Zákazníci si vůz mohou objednat již nyní. Předběžné ceny v České republice začínají od 1 217 502 Kč (nezávazně doporučená, nekartelová, orientační cena včetně 21% DPH).

„Jaguar XF je považován za nejdynamičtější sedan v segmentu manažerských vozů. S využitím motorů Ingenium v kombinaci s výbornou trakcí za každého počasí jsme vyvinuli auto, které osloví zákazníky, kteří chtějí úsporné prémiové kombi s nízkými náklady na vlastnictví,“ řekl Nick Collins, Vehicle Line Director Jaguar XF.

SHRNUTÍ

Nový Jaguar XF Sportbrake

Jaguar XF Sportbrake kombinuje atraktivní design, výbornou dynamiku jízdy a vyspělé technologie, které z něj dělají mimořádně schopný vůz.

Model je velmi praktický a zajišťuje pohodlí všem pasažérům díky uživatelsky přívětivým funkcím a technologiím. Každý výlet je tak bezpečnější, kultivovanější a klidnější. Sportbrake je určen pro zákazníky, kteří vyznávají aktivní životní styl. Silnými stránkami vozu je prostor a hospodárnost.

Nový XF Sportbrake vpředu zachovává charakteristické křivky sedanu. Zároveň zdůrazňuje základní designovou DNA značky Jaguar. Vůz má výraznou linii střechy a jeho elegantní silueta vytváří dynamický a dramatický profil.

Interiér nabízí velký prostor zalitý přirozeným světlem díky panoramatické střeše po celé délce s plochou 1,6 m2. Cestující na zadních sedadlech uvítají více místa pro kolena a hlavu, zatímco praktický zavazadlový prostor dokáže pojmout až 565 litrů.

„Každá linie verze Sportbrake má stejně jako u sedanu XF jasný účel a vytváří razantně protáhlou siluetu. Vozu to dodává velmi dynamický vzhled. V konečném důsledku podle mě vypadá stejně sportovně jako sedan, ne-li ještě víc,“ dodal Ian Callum, Director of Jaguar Design.

Nový XF Sportbrake navazuje na úspěch sedanu a je vybaven vyspělými technologiemi pohonu všech kol (AWD) a architekturou s rozsáhlým využitím hliníku, díky kterým si model XF vysloužil řadu ocenění.

Systém zavěšení kol byl speciálně kalibrován, aby ho mohli zákazníci právě využívat pro aktivní životní styl. Tuhý a lehký systém dodává prostornému kombi dynamiku a velmi agilní ovládání. Designéři se nechali inspirovat sportovními vozy. Součástí základní výbavy je zadní pneumatické zavěšení se samočinnou regulací výšky karoserie, aby bylo zaručeno, že si XF Sportbrake i při plném zatížení zachová svou stabilitu.

Volitelný systém konfigurovatelné dynamiky umožňuje řidiči vyladit nastavení řízení, převodovky a plynového pedálu. Instalováním systému adaptivního tlumení Adaptive Dynamics mohou zákazníci upravit také nastavení zavěšení.

Díky vyspělým softwarovým funkcím vyvinutým společností Jaguar Land Rover, jako jsou systémy All Surface Progress Control (ASPC), Adaptive Surface Response (ASR) a Intelligent Driveline Dynamics (IDD), nabízí verze Sportbrake stejnou úroveň trakce v situacích s nízkou přilnavostí jako sedan.

Zákazníci, kteří hledají maximální jistotu, mohou zvolit pohonnou jednotku AWD a systém Jaguar IDD. Ten eliminuje nedotáčivost a elektronické zásahy, které obvykle charakterizují dynamickou jízdu v modelech s pohonem všech kol. Díky tomu si AWD XF Sportbrake zachovává typickou citlivost pohonu zadních kol a agilní reakce řízení.

Konstruktéři vytvořili karoserii s rozsáhlým využitím hliníku. Karoserie je tak tužší a lehčí než jeho předchůdci. Verze Sportbrake má nové jednodílné polymerové dveře zavazadlového prostoru, které zaručují téměř dokonalé rozložení hmotnosti 50:50 mezi přední a zadní nápravou.

Nový Sportbrake je s délkou 4955 mm o 6 mm kratší než předchozí model, ale jeho rozvor byl prodloužen o 51 mm na 2960 mm. Vzniká tak větší prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech a objem zavazadlového prostoru. Aerodynamika s nízkým koeficientem aerodynamického odporu 0,29 přispívá ke snížení emisí CO2 až na pouhých 118 g/km.

V nabídce je řada vyspělých čtyřválcových a šestiválcových zážehových a vznětových motorů od společnosti Jaguar Land Rover. Řada začíná vznětovým motorem Ingenium o výkonu 163 koní s pohonem zadních a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek poskytuje mimořádnou hospodárnost. Tato moderní pohonná jednotka produkuje emise CO2 pouhých 118 g/km a nabízí spotřebu paliva 4,5 l/100 km.

­­Na opačném konci výkonového spektra si zákazníci mohou vybrat přeplňovaný šestiválcový zážehový motor o výkonu 380 koní. Tato kombinace, napojená na osmistupňovou přímo řazenou převodovku ZF a vyspělý systém pohonu všech kol, poskytuje výkon sportovního vozu se zrychlením z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy.

Jaguar XF Sportbrake je výbornou volbou pro zákazníky s aktivním životním stylem, neboť nabízí řadu nových užitečných funkcí, které vylepšují praktičnost tohoto prémiového kombi. Patří mezi ně technologie Tow Assist a nový odolný nositelný náramek Jaguar Activity Key. Ten umožňuje uživatelům zamknout vozidlo a jít si užívat outdoorové sporty nebo aktivity, aniž by se museli bát ztráty hlavního klíče. Řidiči mohou také nastavit maximální výšku otevření gesty ovládaných dveří zavazadlového prostoru, aby nedošlo k poškození v oblastech s omezenou výškou, například v parkovacích domech a garážích.

Filtrace a ionizace vzduchu v kabině odstraňuje znečištěné látky, které pronikají do vozidla. To zlepšuje zdraví a kondici, zatímco ovládání gesty dveří zavazadlového prostoru a sluneční clony panoramatické střechy podtrhuje důraz modelu XF Sportbrake na pohodlí zákazníka.

Technologie Jaguar Land Rover opět přináší celou řadu asistenčních a bezpečnostních systémů, rozšířenou o systém sledování bdělosti řidiče, který analyzuje rozsah zásahů a detekuje známky ospalosti, přičemž následně upozorní řidiče, aby si udělal přestávku.

Modelová řada – přehled:

Modelovou řadu Jaguar XF Sportbrake tvoří následující verze:

  • XF Sportbrake Pure
  • XF Sportbrake Prestige
  • XF Sportbrake Portfolio
  • XF Sportbrake R-Sport
  • XF Sportbrake S

Pohonné jednotky zahrnují tyto motory:

Vznětové

  • Dvoulitrový vznětový motor s výkonem 163 koní, přímo řazená a samočinná převodovka; pohon zadních kol
  • Dvoulitrový vznětový motor s výkonem 180 koní, samočinná převodovka; pohon zadních a všech kol
  • Dvoulitrový vznětový motor s výkonem 240 koní, samočinná převodovka; pohon všech kol
  • Třílitrový šestiválcový vznětový motor s výkonem 300 koní, samočinná převodovka; pohon zadních kol

Zážehové

  • Dvoulitrový zážehový motor s výkonem 250 koní, samočinná převodovka; pohon zadních a *všech kol
  • ** Třílitrový šestiválcový zážehový motor s výkonem 380 koní, samočinná převodovka; pohon všech kol

* K dostání pouze v Číně

** K dostání pouze v USA, Číně a oblasti MENA, není k dispozici ve Velké Británii a EU 

Nový XF Sportbrake se vyrábí stejně jako stávající sedan v závodě společnosti Jaguar Land Rover v Castle Bromwichi.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?