Značky Citroën a Peugeot poprvé spojily síly, aby na český trh společně uvedly novou generaci kompaktních užitkových vozidel Berlingo Van a Partner. Oba vozy používají stejnou techniku, ale mají odlišnou identitu a liší se i jejich prodejní strategie.
Obě značky vstupují do nového roku s novým modelem a velkými ambicemi založenými na prodejních úspěších roku 2018. Peugeot na českém trhu přes mírný meziroční pokles uhájil postavení nejúspěšnější značky mezi lehkými užitkovými vozy a Citroën dosáhl největší meziroční nárůst a posunul se na páté místo dokonce před Ford. Pro obě značky je proto cílem si tato postavení udržet a stabilizovat. K tomu by jim měla pomoci i nová, už třetí generace modelů Berlingo Van a Partner.
Citroën Berlingo a Peugeot Partner v roce 1996 změnily podobu kompaktních užitkových vozidel. Berlinga se v užitkové verzi dosud prodalo 1,5 milionu kusů a Partneru 1,45 milionu. Je logické, že se základní koncept tak úspěšných vozů nemění, ale přesto jsou po technické stránce zcela nové. Vycházejí z kombinace dvou platforem - zadní části RG5 s nápravou se zkrutnou příčkou a přední EMP2, osvědčené u osobních automobilů a zaručující vynikající ovladatelnost.
Oba vozy přicházejí se dvěma verzemi - základní L1 s délkou 440 cm a karoserií Van s nákladovým prostorem o objemu 3,3 m3 a prodlouženou L2 s délkou 475 cm a rozvorem náprav prodlouženým o 19 cm. Verze L2 je k dispozici nejen jako Van s nákladovým prostorem o objemu 3,9 m3, ale i jako pětimístné polokombi s posuvnou příčkou a sklopnými sedadly ve druhé řadě.
Základní délka nákladového prostoru 182 resp. 217 cm v kombinaci s největší šířkou mezi podběhy v segmentu (123 cm) vytváří prostor pro přepravu dvou europalet za sebou. Unikátní systém tří sedadel vpředu Extenso resp. Multiflex, dodávaný na přání, umožňuje vytvořit průchod v zadní stěně pro dopravu předmětů s délkou až 309 resp. 344 cm. Navíc zde lze sklopením středního sedadla vytvořit pracovní stolek.
Z technických inovací je třeba vyzdvihnout snímač přetížení, poprvé v segmentu použitou elektrickou parkovací brzdu a rovněž poprvé použitý systém Surround Rear Vision, kamerou nahrazující vnitřní zpětné zrcátko, který se při couvání přepne do klasického režimu záďové kamery.
V nabídce je i Worksite Paket s crossoverovou výbavou pro provoz na nezpevněném povrchu, zahrnující pneumatiky s větším průměrem 16“, zvýšený podvozek o 3 cm, kryt pod motorem a systém pro zlepšení záběrových schopností Advanced Grip Control v kombinaci s asistentem pro sjíždění ze svahu Hill Descent Assist.
Citroën Berlingo Van a Peugeot Partner se odlišují designem přídě, odpovídajícím charakteru každé značky, a uspořádáním interiéru - u Berlinga Van klasickým s možností doplnění o Head Up Display a u Partneru Peugeot i-Cockpit s menším volantem.
Motory v nabídce jsou osvědčené trubodiesely 1,6 HDi se servisním intervalem 25 000 km/1 rok, které od května nahradí nové 1,5 BlueHDi s prodlouženým servisním intervalem na 40 000 km/2 roky. K dispozici je i zážehový motor 1,2 l PureTech.
Akční cenová nabídka začíná pro Citroën Berlingo Van na 294 900 Kč se zvýhodněnou nabídkou sady doplňkové výbavy Climapack (klimatizace a rádio) za 10 000 Kč. Pro Peugeot Partner akční ceny startují na 289 900 Kč a zvýhodněnou doplňkovou výbavou klimatizace a rádia za 15 000 Kč. Peugeot pro vůz na dva roky (70 000 km) zdarma poskytuje službu Optiway zaručující kompletní servis zdarma. Citroën zase nabízí příspěvek 10 000 Kč na palivo ve formě předplacené karty nebo další slevu. Pro oba vozy jsou připraveny dotované úvěry i výhodné formy operativního leasingu.