Dvě auta měsíčně: Rolls-Royce má u nás úspěch. Češi rádi utrácí za speciality

10.01.2020
2 nové názory
Autor: Redakce
  • Rolls-Royce na českém trhu prodal za rok 23 nových aut

  • Jde o velký nárůst, vděčí za to hlavně novému modelu Cullinan

  • Většina aut objednaných v Česku projde zakázkovou výrobou

  • Ručně malovaná ozdobná linka vyjde v přepočtu na 96 tisíc korun

Britská luxusní automobilka dlouhou váhala, než se pustila do kategorie SUV. V roce 2018 představený model Cullinan se ale bezesporu vyplatil. Hlavně díky němu loni prodala 5152 aut, což je čtvrtinový nárůst oproti předchozímu období. A i když jsou čísla na českém trhu zatím v řádech nižších desítek, značce se velmi dařilo.

„Konkrétní čísla jako obvykle nebudu komentovat. Jsem ale ráda, že od otevření showroomu v roce 2016 se nám podařilo předat už sto nových aut. Podíl vozů prodaných v Česku a na Slovensku je přibližně stejný. Poptávka byla vysoká pro celou modelovou řadu, ale klíčovým pro růst byl Cullinan. Jednou pětinou se podílela i vlajková loď Phantom,“ řekla Eva Kadlecová ze společnosti CarTec, která showroom Rolls-Royce provozuje v pražské Pařížské ulici.

Podle dat Sdružení dovozců automobilů (SDA) Rolls-Royce na tuzemském trhu zaregistroval 23 nových aut. To je o osm více než loni a tudíž více než padesátiprocentní nárůst. Čeští klienti přitom nejsou „troškaři“ a rádi si auto pečlivě navolí v zakázkovém programu nebo si jich pořídí hned několik.

Videodojmy: Vyzkoušeli jsme nejdražší a nejluxusnější SUV, Rolls-Royce Cullinan
Přečtěte si také:

Videodojmy: Vyzkoušeli jsme nejdražší a nejluxusnější SUV, Rolls-Royce Cullinan

„V Česku i na Slovensku máme zákazníky, kteří mají od nás dvě nebo tři auta. Drtivá většina nových vozů projde zakázkovou výrobou, která může být od pouhého loga na hlavové opěrce nebo jmenovky v prazích dveří po kompletně navržený interiér vozu,“ popisuje Kadlecová.

Samotné pražské dealerství se hojně podílí na návrzích zakázkových aut. Před časem například z jeho myšlenky vznikl model oslavující české vojenské piloty RAF. „Nad tímto modelem jsem přemýšlela, když jsem nemohla v noci spát. Předtím, než jsme jej klientovi ukázali, měla jsem trochu obavy, jak bude reagovat. Byl ale nadšený. Pak sem chodili další a chtěli třeba podobné auto. Každý model je ale originál,“ dodává Kadlecová.

Auto je emotivní rozhodnutí

Výroba zakázkového modelu při jednoduchých požadavcích klienta zabere zhruba půl roku. „Jsou tu ale i tací, se kterými auto vymýšlíme rok nebo rok a půl. Pak je jednoho dne hezky a oni zavolají, že do toho jdou. Je to hodně emotivní rozhodnutí,“ vysvětluje manažerka s tím, že i škála klientů je různá a objeví se i tací, kteří do showroomu přichází levně obleční, aby si prodejce vyzkoušeli, jak se budou chovat. Žádný vítěz loterie ale prý zatím mezi zákazníky nebyl.

Fakt, že je české zastoupení Rolls-Royce schopné samo navrhovat zakázkové vozy, mu pomohl k tomu, aby mohlo ve svých prostorách představit i zajímavý model z limitované edice. Jde o Rolls-Royce Ghost Zenith Bespoke Collection, který existuje jen v 50 kusech. K dispozici je ve třech barevných provedeních a s unikátním intarzovaným dřevem na dveřích nebo palubní desce.

Vítězové a poražení trhu s auty. Škoda je pořád králem, Češi přehlíží Lexus i Maserati
Přečtěte si také:

Vítězové a poražení trhu s auty. Škoda je pořád králem, Češi přehlíží Lexus i Maserati

V kabině si pak posádka může užít loňskou novinku - Shooting Star Headliner. Jde o vylepšenou verzi hvězdné oblohy, kterou do stropu vozu už značka několik let montuje. Tady jsou ale zářící hvězdičky doplněny o občasný průlet komety.

Automobilka příliš nehovoří o ceně svých aut, stejně tak o příplatcích, protože jde o individuální řešení na míru. „Záleží na tom, kolik si toho člověk vybere. Individualizace tak může vyjít na pět, ale i 120 tisíc eur bez daně,“ vysvětluje Kadlecová. Například ručně malovaná linka na karoserii Rolls-Royce Ghost vyjde na 1150 euro bez daně (29 tisíc korun), pokud je zdobná se speciálním motivem, pak stojí 96 tisíc. V rámci ceny vozu, která se počítá v milionech, nejde o až tak nákladný detail. Podle Kadlecové si o tuto linku, takzvanou Coachline, řekne zhruba 35 procent českých klientů.

Karel Vaculík (neregistrovaný)
Omlouvám se za slova pana Josifka. Předpokládám, že je příslušníkem našeho živočišného druhu a nikdo se mu, doufám, neposmívá pro jeho vrozenou vadu ( má totiž na čele to co volovi chybí mezi nohama). Nenechte se zneklidnit podobnými komentáři, odvádíte skvělou práci. Držím vám palce.
Jozífek (neregistrovaný)
Hlavně už pošlete toho ráčkujícho "experta" testovat něco jiného než auta a ať netočí videa ale pouze píše články. To bude od něj opravdu záslužná práce
  • Našli jste v článku chybu?