Další z novinek Ženevského autosalonu je crossover značky DS. Zájemci se mohou těšit na model DS 7 Crossback, který dostane třeba o nový hybridní pohon, velmi komfortní podvozek, luxusní materiály v interiéru a pokročilé asistenční systémy.
Doporučujeme: Mitsubishi Eclipse se vrací jako kompaktní crossover. Bude mít i diesel
Nové DS 7 Crossback měří na délku 4,57 m, vysoké je 1,62 m a široké 1,89 m. To přeloženo znamená, že jde o crossover velikosti například Peugeotu 5008 nové generace. Nic podobného jste si pod značkou DS zatím koupit nemohli. Design navazuje na to, co známe z ostatních modelů. Nechybí ani adaptivní diodové světlomety nebo výrazně tvarované lité disky. Jejich velikost se bude pohybovat v rozmezí 17 až 20 palců.
Interiér má být prostorný a především perfektně zpracovaný. K dostání bude čalounění Alcantarou, kůže Nappa nebo dokonce obložení dřevem. DS nabídne čtyři různé varianty interiéru označené jako Bastille, Rivoli, Opera a Performance Line. Na místě klasického přístrojového štítu najdeme rozměrný displej, druhý rozměrný displej obsadil prostřední část palubní desky.
Doporučujeme: Alfa Romeo Stelvio se představuje v rozsáhlé galerii a na novém videu
DS 7 Crossback dorazí jako hybrid v provedení E-Tense. Jeho základem je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka disponující výkonem 147 kW (200 k), které pomáhá dvojice elektromotorů. Každý má výkon 80 kW, přičemž jeden najdeme na přední nápravě, druhý obstarává pohon zadních kol. Celkově nabídne hybridní crossover značky DS 221 kW (300 k). Mezi spalovacím motorem a elektromotorem je ještě umístěna osmistupňová automatická převodovka.
Elektrickou energii uchovávají lithium-iontové akumulátory umístěné pod zadními sedačkami. Kapacita 13 kWh vystačí k ujetí 60 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Dobití z domácí zásuvky trvá čtyři a půl hodiny.
Kromě hybridu nabídne DS 7 Crossback také klasické jednotky. Zážehovým základem bude tříválec 1.2 PureTech 130 (96 kW), silnější alternativou pak přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,6 l naladěný na 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k). V případě vznětových agregátů dostanete na výběr mezi motory 1.6 BlueHDi s výkonem 96 kW (130 k) a 2.0 BlueHDi (132 kW/180 k). S výjimkou hybridu budou všechny ostatní motorizace využívat pouze pohon přední nápravy.
Doporučujeme: Volvo láká na svou ženevskou premiéru. Bude to nová XC60?
Co se podvozku týká, DS 7 Crossback dostane víceprvkovou zadní nápravu a hlavně velmi komfortní odpružení. To má být odkazem na v tomto směru vynikající hydropneumatické pérování, které Citroën dříve opustil. Moderní náhradou jsou adaptivní tlumiče a kamera snímající nerovnosti na silnici. Podle této kamery se bude kontinuálně měnit nastavení tlumičů.
Další zajímavostí je pokročilý tempomat. Přímo o autonomní řízení nejde, DS 7 Crossback ovšem bude schopné následovat vůz před sebou až do rychlosti 180 km/h. Využití tato novinka (kterou ale známe už od jiných značek) najde v městské zácpě nebo na dálnicích.
Světová premiéra prvního opravdového crossoveru v řadě DS proběhne příští týden na autosalonu v Ženevě. Následně si budete moci pořídit verzi La Premiére, což je francouzská alternativa ke známým „First Edition“ jiných značek. Úvodní vydání DS 7 Crossback bude nabízeno pouze s šedým nebo černým lakem karoserie do konce prosince.