Drtivý dopad koronaviru: Světová produkce aut letos klesne o pětinu

22.04.2020
přidejte názor
Autor: Archiv MF
  • O zhruba 19 milionů kusů by měla klesnout letošní výroba aut na celém světě

  • Může za to pandemie koronaviru, která zasáhla všechny velké automobilky

  • Podle odborníků se nedá očekávat ani rychlý návrat k číslům před virovou krizí

Letos se na celém světě vyrobí okolo 71 milionů nových aut. To znamená oproti loňsku dvacetiprocentní pokles, čítající 19 milionů vozů. Informovala o tom analytická společnost LMC Automotive, která se zabývá automobilovým průmyslem. Takový výsledek ale ještě nemusí být konečný. Bude totiž silně záležet na tom, jak rychle se jednotlivé regiony dokážou vrátit k původní produkci i prodejům, píše server Automotive News.

Pandemie koronaviru uzavřela továrny velkých automobilech prakticky na všech kontinentech. Čína byla jako první na řadě, výroba se tam už znovu rozjela. V těchto dnes se spouští některé automobilky v Evropě. Například v pondělí 27. dubna by měla výrobu obnovit mladoboleslavská Škoda Auto. V USA zatím továrny Fordu neb GM zůstávají povětšinou zavřené.

Staré diesely nejsou tak škodlivé, jak se myslelo. Ovzduší se přes pandemii nezlepšilo
Přečtěte si také:

Staré diesely nejsou tak škodlivé, jak se myslelo. Ovzduší se přes pandemii nezlepšilo

Kvůli virové krizi musela také řada automobilek posunout uvedení některých modelů na trh. Podle Automotive News se jen v USA měnilo představení crossoveru Tesla Model Y, elektromobilu Ford Mustang Mach-E a dalších vozů třeba z koncernu Fiat Chrylser. Některé automobilky ale zase trvají na původně ohlášených datech. Například Volkswagen chce prvním zákazníkům dodat svůj elektromobil ID.3, a to i přesto, že se začátkem letošního roku potýkal se softwarovými problémy.

Analýza společnosti LMC Automotive předpokládá, že nejnižší prodeje aut nastanou v Evropě i v USA v dubnu. Pak by se díky znovuotevření showroomů i spuštění výroby měly opět zlepšit. V Česku se například prodejny nových i ojetých vozů otevřely zákazníkům v pondělí. Na každém jednotlivém trhu ale může být situace jiná, i kvůli zavedení různých krizových opatření. Analytici odhadují spíše pomalejší zotavení.

Karanténa nepřinesla méně mrtvých, píše iRozhlas. Ze lži ho usvědčují vlastní data
Přečtěte si také:

Karanténa nepřinesla méně mrtvých, píše iRozhlas. Ze lži ho usvědčují vlastní data

Mezitím v Číně, která byla první zasaženou zemí koronavirem, hlásí pokles prodejů nových aut o 12 procent. Podle LMC Automotive se ale většina významných automobilových regionů dostala do silné recese a tak může být globální výsledek horší.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?