Meziročně se registrace dieselových aut v Evropě propadly o 14,6 %, prodeje benzinových aut ztratily 2,1 %. Naproti tomu prodej vozů s alternativním pohonem se zvýšil meziročně o 29,7 %. Celkově dubnové registrace poklesly o 7,1 %, i kvůli menšímu počtu pracovních dnů. Diesel tak není po dlouhé době dominantní. Na první místo se zase vrátila konvenční benzinová auta, ukazují statistiky JATO Dynamics.
Celkově mají diesely 46% tržní podíl. Zákazníci se od nich odklánějí z několika důvodů. Souvisí to samozřejmě se stále hojně medializovanou aférou Dieselgate. Spousta lidí se bojí, že bude provoz dieselu dále znevýhodněn, například vyššími daněmi z provozu či vyšší spotřební daní z paliva. Hrozí, že dieselová auta nebudou smět do center velkých měst.
Doporučujeme: Ojeté diesely z Dieselgate? Noční můra pro VW, ale požehnání pro motoristy
Plno lidí se také vrací k benzínu jednoduše proto, že jsou na trhu nové modely s nižšími tabulkovými emisemi, takže se dostanou do nižších daňových skupin. A samozřejmě přicházejí další a další hybridní či plug-in hybridní vozy. Rozšiřují se i různé pobídky a výhody pro elektromobily.
Diesely úplně mizí z menších vozů. Nahrazují je downsizované benzinové motory. Řada automobilek už do modelů segmentu A i B vznětový motor ani nenabízí, nebo aspoň plánuje diesel v nových modelech nadále nenabízet. Vývoj moderního dieselu je nesmírně drahý. Už i Volkswagen přiznavá, že například mild-hybrid s kompaktními akumulátory vyjde na výrobu a vývoj levněji při dosažení lepších výsledků při měření emisí.