V současné době se v evropských vozových parcích používá dieselový motor u dvou třetin registrovaných osobních aut a lehkých užitkových vozidel. V krátkodobém horizontu bude diesel hrát dominantní roli i nadále. Arval, přední světová společnost působící v oblasti leasingových služeb vozidel, je však připravena poskytnout svým zákazníkům podporu při budoucím přechodu k používání energetického mixu šetrnějšího k životnímu prostředí. Na nové možnosti v kontextu alternativních zdrojů energie se zaměřuje v dokumentu White Paper.
V souvislosti s konferencí OSN o klimatických změnách UN Climate Change Conference, která se uskutečnila během listopadu v německém Bonnu, se společnost Arval rozhodla prezentovat svůj odborný pohled na problematiku probíhajících změn ohledně využití dieselového pohonu. Vznikl tak dokument White Paper, který má za cíl vyjasnit současný stav využití dieselu v Evropě a nastínit přehled možných alternativ. „Bylo pro nás důležité, abychom si udělali určitou inventuru jednotlivých způsobů využívání energie, protože svět prochází v této oblasti nebývalou změnou,“ vysvětluje Phillipe Bismut, generální ředitel společnosti Arval. „Tento přístup je přínosný v tom, že pomůže našim klientům najít vhodnější řešení, ale také proto, že přináší komplexnější způsob uvažování o mobilitě zítřka,“ dodává Phillipe Bismut.
Jak vyplývá z dokumentu White Paper, společnost Arval je přesvědčena, že i přes intenzivní snahu o snižování emisí CO2 bude diesel v krátkodobém horizontu stále stěžejním pohonem ve firemních flotilách. Výrobci tak mají dostatek času pro realizaci nezbytných investic do výroby alternativních a cenově dostupných vozidel, stejně jako orgány veřejné správy pro rozvoj nezbytné infrastruktury. Arval se proto nyní zaměřuje na podporu svých klientů v budoucím přechodu na ekologické energie pomocí přizpůsobení jejich procesů neustále se měnícím předpisům. Jedním z opatření pro usnadnění budoucího energetického přerodu je nový způsob výpočtu ukazatele nákladovosti firemních vozů TCO, včetně nových segmentů řidičů, modelů řízení a lokalizačních modelů.