Honda se rozhodla k poměrně radikálnímu a riskantnímu kroku. Na evropském trhu přestane prodávat SUV CR-V s naftovým motorem. Místo něj začne nabízet hybridní variantu. Je to reakce na stále přísnější emisní normy, ale Honda krok obhajuje také tím, že musí naftové motory vozit na montážní linku do Japonska přes půl zeměkoule a hlavně že chce hybridem konkurovat Toyotě.
Předprodukční koncept hybridní CR-V ukáže Honda na autosalonu ve Frankfurtu. Nejedná se o klasický hybrid jako je třeba Toyota Prius, ale o elektromobil, který ovšem elektřinu získává z palubního benzinového generátoru. Tím je atmosférický dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu.
Doporučujeme: Test Honda CB 1100 EX: „Cruiser“ pro nás ostatní
Vůz dokonce nemá ani klasickou převodovku a stejně jako u většiny elektromobilů je tu jeden stálý převod od elektromotoru. Zbytková energie spalovacího motoru nebo energie získaná při rekuperaci brzděním se ukládá do akumulátoru a je následně využita při další akceleraci nebo bezemisní jízdě po městě.
Hybridní Honda CR-V tak vlastně zkombinuje „čistotu“ elektrického pohonu s pohodlím a využitelností klasického spalovacího motoru, neboť řidič nebude muset tolik řešit akční rádius a nabíjení. O dynamických parametrech hybridu se Honda zatím nezmiňuje. Další novinkou pro CR-V modelového roku 2018 je příchod motoru 1.5 Turbo s převodovkou CVT nebo šestistupňovým manuálem.