Deutsche Post končí s výrobou StreetScooteru

přidejte názor
Autor: Redakce

Během roku 2020 ukončí Deutsche Post DHL Group výrobu elektricky poháněných užitkových vozů ve své dceřiné společnosti StreetScooter. Dodávky objednaných vozidel by měly pokračovat až do příštího roku, ale nové objednávky se již nebudou přijímat.

StreetScooter se objevil v roce 2014 v reakci na to, že podle německé pošty Mercedes-Benz ani Volkswagen užitkové vozy nebyly schopné nabídnout jí bezemisně provozovaná vozidla pro městské rozvážkové služby s odpovídajícími parametry. Na vývoji vozidla StreetScooter se podílela univerzita v Cáchách Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen (RWTH Aachen).

StreetScooter v minulých letech způsobil německé poště vysoké provozní náklady a ztráty - jen v loňském roce to bylo více než 100 milionů eur. Logistický gigant se proto v posledních měsících pokoušel najít pro projekt StreetScooter kupce nebo partnera, nejlépe z automobilového průmyslu. StreetScooter totiž delší dobu čelil nízké poptávce a technickým problémům. Zvažovala se i expanze do Spojených států a Číny, ale ta se ukázala jako ekonomicky nerentabilní. Nyní německá pošta oznámila, že již nebude hledat pro StreetScooter kupce a místo toho se její dceřiná společnost stává čistým provozovatelem stávajícího vozového parku.

Deutsche Post dosud vyrobila více než 12 000 StreetScooterů. Hlavní produkt, kompaktní elektrický dodávkový vůz Work, se prodával i třetím stranám v různých velikostech a konfiguracích. Další elektrická vozidla měla tuto řadu doplnit, především velký model Work XL, vyvinutý společně s Fordem.

 „Díky StreetScooteru jsme zřídili jednu z největších flotil elektricky poháněných vozidel na světě a vyvolali jsme významné impulzy pokud jde o elektromobilitu. Vždy jsme říkali, že nechceme být výrobci automobilů. Další výroba bez správného partnera neodpovídá našemu dlouhodobému strategickému cíli,“ uvedl šéf německé pošty Frank Appel.

Deutsche Post si stanovila za cíl snížit do roku 2050 všechny emise související s logistikou na nulu. Elektricky poháněná rozvážková vozidla StreetScooter v tom měla hrát ústřední roli. „Bez ohledu na dnešní rozhodnutí budeme pokračovat v přechodu naší flotily na elektronickou mobilitu,“ řekl Appel.

„V zásadě je elektronická mobilita pouze jednou z možností, jak zefektivnit dopravu a tím ji i učinit udržitelnější. Z tohoto důvodu skupina Deutsche Post DHL intenzivně pracuje na výrobě alternativních paliv, optimalizaci tras a energetické účinnosti budov,“ uvedla německá pošta.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?