Názor k článku Deset problematických ojetin, které potvrzují pověry o nekvalitě francouzských aut od Paran Honza - Škoda, že se tady nepíše o Megane II...

Paran Honza (neregistrovaný)
Škoda, že se tady nepíše o Megane II - to je totiž ta pravá totální katastrofa (podobně jako Laguna II). Průšvih největší - motor 1,9 dCi. Máte velké štěstí, když se s ním dočkáte 200 000 km - což dokonce otevřeně přiznal známý školitel autorizovaných servisáků Renaultu. Když pominu, že kolem 200 tis. odchází vstřikovače, věčně je něco s elektronikou, typickým průšvihem jsou bronzová ložiska na klikové hřídeli (šály). S téměř 100%-ní jistotou se relativně "nepozorovaně" vymelou a protože nemají žádné jištění, tak se pootočí a vymelou blok motoru atd. => motor začne cvakat, po pár dalších km bouchat a zastaví se. Dvakrát jsem kvůli tomu měnil motor (200 tis.km, 160 tis.km) - bratru za 30 tis.Kč (nedostatek motorů a obrovská poptávka šroubuje ceny). Elektronika je u Renaultů taky "pověstná": čtečka karet a karty, věčně zlámané kabely k air-bagům v sedadlech, věčně zlámané kabely k 5. dveřím, zablokované zámky, stahování oken, věčně přidřený bovden k ručce, snímače teploty atd., velmi slabá životnost čepů a klik podvozku, naprostá nekompatibilita elektroniky Megane II před 2005 s mladšími, když se s diagnostikou snažíte nastavovat vstřiky, musí být motor studený, jinak se "zablokuje". Jakýkoliv servisní zásah je dvakrát delší než u "němce" kvůli odfláknuté práci konstruktérů - výměna žárovky stylem inseminátor blatníkem je pověstná. Obrovská citlivost na naftu - když natankujete u neznačkové pumpy, velmi pravděpodobně už po pár desítkách km zanesete EGR ventil a motor začne padat do úspor.režimu. RENAULT Megane II JEDINĚ největším NEPŘÁTELŮM