Jarda (neregistrovaný)
Musím pochybovat o erudici autora, kdy v případě Citroenu C5 hovoří o problematickém vzduchovém odpružení a měších (si myslel některé modely Mercedesu se vzduchovým odpružením), když každé malé dítě ví, že tenhle citrouš má hydropneumatické odpružení Hydractive a "koule" plněné dusíkem! Takže žádné měchy! Celý článek je tendeční a podobných "omylů a úletů" na modelech jiných dalších značek nefrancouzské provenience mohl autor najít desítky. Co se třeba pdívat na německé? Objektivitu český tisk nezná.
Pavel (neregistrovaný)
Souhlasím. Dalibor je člověk, který není zcela duševně zdráv (kdysi jsem psal na konkurenčním webu, jak při natáčení vylétl na úzké okresce proti našemu autobusu a ještě se na našeho řidiče rozčiloval). Zřejmě mu nechtěli půjčit nějaké francouzské auto, tak se musel vybl.. z pocitu ublíženosti. Stejný článek jde napsat na vybraná auta jakékoliv země původu..
Tom (neregistrovaný)
Hned po několika odstavcích se pozná, že pán je opravdový odborník. Zítra ráno se musím podívat jak jsou na tom ty moje měchy a budu se modlit, aby mě nezačala zlobit ta problematická elektronika. Ještě že jsem si zachoval duševní zdraví a nekoupil si francouze :o))
Pavel (neregistrovaný)
By mě zajímalo, co autor "článku" bere za drogy. Od kdy má Citroen měchy?? Každý malý dítě ví, že hydractive je na údržbu levnější než konvenční pružiny a že pokud se na autě něco vysere, hydractive bude to poslední. A pokud takový, doslova a do písmene, hovna, jsou ve všech ostatních odstavcích, tak tenhle článek má váhu menší, než moje ranní stolice. PS: a ještě se pod ten článek podepsat, to chce notnou dávku debility.
Dawe (neregistrovaný)
Po přečtení se my chce opravdu smát. Opravdu těžký lobbing za Vw... Vynechám Peugeot a Citroen - to nechám jiným lidem, kteří o těchto modelech vědí víc, než já. Ale napsat o Meganu 3. generace a jejím motoru 1,6 16V , že "obvyklá atmosférická šestnáctistovka je dobrá jen v „ošizené“ verzi o výkonu 74 kW. Škoda, že jde o legendárě spolehlivý motor v kategorii 1,6l, který mohou v koncernu jenom závidět. Ohledně laguny II. je většina věcí pravda - hlavně to, že pokazila pověst jménu Laguna a vlastně celému Renaultu. Byl to opravdu těžký průser a přiznává to sám Renault. Ale pán asi netuší, že Renault vždy představuje tzv. fázy 2. Což u laguny II. znamenalo vpodstatě nový model s technikou téměř shodnou s pozdější Lagunou III. , která naopak spolehlivostí exceluje.... A Vel Satis - "Klepal se mu podvozek a ani s tím slibovaným komfortem to nebyla žádná sláva." Většina lidí, co se v něm měla možnost svézt a hlavně si sednout do neskutečných křesel, mluví trochu jinak. A napsat, že z naftových motorů nejde doporučit ani jediný? A co 2,0 dci? Motor, který svým kultivovaným projevem a hlavně spolehlivostí dělá z 2,0 tdi hromádku šrotu. Ale tak zasmát se můžem, žejo?
Vláďa (neregistrovaný)
Je mi 19 a jsem vyučený automechanik, ale nikdy bych takové průjmy nenapsal, znám okolo sebe majitele Citroënu, Peugeotů a Renaultů a jsou naprosto spokojeni. Ty auta jsou úplně něco jiného než VW, kde nedokázali nikdy nic nového. Dost by mně zajímalo, kolik autor dostal zaplaceno za tento článek.
ludvik (neregistrovaný)
Chudáci se odmaskovali. Volili auto roku v redakci auto 7. Kundiak vzdy v prvni trojce podle manualu, 3008 11 ta pozice podle manualu. No a pri volbe auto roku v eu necetli manual a vyhrala 3008, kundiak nepostoupil do finale. Dle meho nazoru dukaz korupce! Cisty dukaz.
driver (neregistrovaný)
Doufám, že se také objeví článek "Deset problematických ojetin, které vyvracejí mýty o spolehlivosti německých aut". :-) Článek je velmi vtipný. Jednak je to spíš článek o třech nepovedených motorech, než deseti nepovedených autech :-) Přímo k popukání jsou pak informace o "kolosálně nespolehlivé elektroinstalaci" u C3, popisu odpružení Citroenu C5 nebo o označení přesuvníku jakožto vážném problému u provozně tak nenáročného a jednoduchého auta, jako je Megane III s atmosférickou 1.6. Doporučení, ať kupec hledá výrobně ošizený a nevybavený Mégane Generation z Turecka, to je pak přímo proti zdravému rozumu. Gratuluji k vytvoření exkluzivního hovínka s velice pochybnou informativní hodnotou.
Vojta 123 (neregistrovaný)
Pane odborniku dobre jste me pobavil!!! :-)) Ja mam doma 3 francouze, nerikam ze za ty roky na nich nic nezahaprovalo, bohuzel to se deje u vsech aut se kteryma se jezdi, ale pro info Renault Laguna II 1.9 Dci najeto 210 tis. km jedna zavada simering na klice tudiz spojka KO (oprava 8tis. vcetne preventivni repase turba), Citroen C8 2.0 HDI 225tis.km v mych sluzbach 25tis., jedna zavada vymackane piny ridicich jednotek (oprava 2000Kc v citroenu) Renault clio 1.5dci najeto 193tis.km, zavada cidlo tlakove listy( oprava 500Kc) takze ja jsem spokojen, staci tomu autu dat co potrebuje a vydrzi a hlavne o proti koncernu VW, OPEL a jim podobni neskutecne pohodli
Franc (neregistrovaný)
...uz chapu proc tu dost casto zminujete najete kilometry "bez velkych zavad"... cca 200 000km.... protoze u francouze je to az na vyjimky zazrak... proc se asi v zahranici prodavaji "za tatranku"...? a proc treba u volva, mercedesu s najetymi 500 000km je napsano "dobry stav" a jeste byvaj se serviskou... kazdy by mel delat co umi a ne si od vyroby syru, čuča, makaronu, pizzy...odskocit vedle do dilny vyrobit "auto"
Franc (neregistrovaný)
od roku 2000 jsou auta celkove "jebky" co si budem povidat... akorat francouzi, italove a cely "slavny koncern vw" v tom execeluji... a celkove je neco spatne, drive se udaval pocet valcu a dnes pocet turbodmychadel... zlata pravda, ze objem nenahradis platila, plati a platit bude...a automobilky se zacnou vracet k "normalnimu" objemu motoru... viz toyota...
Hanzo (neregistrovaný)
Nevím, mám C5 I 2.2HDI z roku 2001, má najeto 450k a nikdo se ještě nechytil ani vstřiků, ani truba.. při nějakých 380k se rozsypalo ložisko na spojce, z důvodu těžkého motoru a našich cest náprava vydrží 40-80k, zadní náprava byla dělaná před cca 100k... a na ten nespolehlivý podvozek H3+ který má proti H3 ještě 2 koule navíc, ještě nikdo nikdy nešáhl.. krom předepsané výměny oleje. :) za mě nezmar který mě nikdy nikde nenechá
Kraus (neregistrovaný)
Mám Renault Megane 15dci || dvanáct let, najeto 190000km, vše původní, turbo, vstřikování, spojka, tlumiče, výfuk atd. Měnil jsem jen kukáky a kotouče, čtečka karet nikdy neselhala, ani nic na elektřině, prostě ťuk a jede. Nechci se hádat ale jako důkaz mi to stačí.
Jakub (neregistrovaný)
Mam renaul lagunu ii uz pres 8 let r.v.2001 1.9dci a spotreba mesto 6,3 a dalkovka 5,1 jsem spokojen. A co tu pise pan odbornik, tak nevim. Klasicke opravy cepy, silembloky, brzdy, olej atd. klasicke spotrebni materialy jak u kazdeho autaa to najezdim hodne km. A hlavne mnohem nizsi ceny nahradnich dilu nez u jinych znacek. Kazdy si umi stahnou z netu nejake data a pak napsat nesmysli ale urcite s kazdym danym autam nejezdil a natoz aleston rok. Tak potom nevim troc takove clanky pise.
Svatopluk Novotný (neregistrovaný)
Měl jsem 5let Grand Scenica 2006 1.9dci 96kw. Od 110t do cca 280t. Za tu dobu to byla 3x parkovací brzda, čtečka karet, vstřiky, 3 ks IR senzorů kliky dveří, netěsné střešní okno. Ale jinak docela fajn auto až na tu brzdu ta mě fakt svojí tvrdohlavostí štvala. Nebyl měsíc kdy bych nemusel dělat ruční odblokaci. Nehledě na fatal error kdy prostě neodjedete. Čtvrtou jsem už nekupoval a raději s sebou vozil klín. Na Granda jsem přecházel z O1 1.8 20V bez turba. Taky to nebyla hitovka. Od 70t do 280t. všechny stahovačky, váha, zapalovací modul, halluv snímač. Nakonec jsem po ojetinách šel před 3 roky do funglovky KIA Sportage 2.0 136kw. Zatím jediné zjištění jsou výrazně poddimenzované kotouče, sem tam vrzající loketní opěrka a nevídaný objem olejové náplně skoro 8l. Co ale musím uznat, že po stránce vnějšího designu je poslední espace hodně slušný.
Tom (neregistrovaný)
Francouzi nejdřív vypijou 2 demižony vína a pak jdou bastlit auta. Výsledek francouzských aut je žalostný. To je fakt ubohý a tyhle krámy si koupí jen pako. Rozumný člověk jezdí v německý kvalitě jakýkoliv značky. Jediný, co francozi umí je Solidworks, tak proč ho proboha nepoužívaj při výrobě aut?
marty (neregistrovaný)
Měl jsem vždy auto od koncernu, ať už WV nebo škodovku a taky opla. Oplík byl náročnější, ale zase dle mého názoru designově na něj WV nemá. Pak jsem si koupil megane a změnil se mi svět...... Z Francie už nechci ani to čučo ani sýr natož auto!
Turista (neregistrovaný)
kurna musim prodat vel satise než se mi rozpadne ajaj a ta převodovka ten japonsky aisin to bude asi peklo :D škoda že stačí klasika udržba a převodovka i auto pohoda jen nevim kde chodí na problemy karet jen u laguny byl problem ve čtečce a v prvnich typech karet ale ty už snad ani nejsou v obehu :D
Miroslav Beran (neregistrovaný)
Po Picassu, které má dnes najeto přes 600t km - ode mne 400t mám tu zatracovanou C5. Na Picassu za 400t měněno asi3x spojkové lanko cca 1000kč, 2x zapalovací lišta cca2500, spojka, rozvody a klimachladič + běžná údržba podvozku. Na C5 s300t na tachometru?? ode mne 110 t krom brzdových desek a čepů měněno z té dle autora nespolehlivé elektroniky jen BSM jednotka, jenže ta je značky SIEMENS - tudíž NĚMECKÉHO výrobce!!!!!!! A abych nezapomněl ke "katastrofální" elektronice - oprava zlomených drátků u pátých dveří. Netuším co si koupím za další auto, možná japonce nebo korejce, ale rozhodně ne předražené poruchové krámy od koncernu, jemuž PR tady autor dělá
Z-1000 (neregistrovaný)
Autor článku neví co mluví,měl jsem více aut jak americká tak japonská i evropská,ale na tu naší škodu-peněz nechci ani pomyslet.Nová Fábka 1,9 sdi v záruce 3x měněná převodovka v průběhu 100 000 km,upadlé přední pravé kolo,za jízdy se otevírající kufr,nefunkční přístrojovka,nefunkční klima a stále vrzající vnitřní plasty atd.Nemluvě o drobnostech ,schránka u spolujezdce, odpadající dvířka,věčně nesvítící světla jak vee předu tak vzadu-sami v servisu kroutili hlavou-vždy všee řešeno v značkovém,nakonec raděj prodáno do aaa. Pak Xantia 2HDI 650 tis,provozní závady 2x spojka,destičky atd. střet s HRV ,HRV na podvalníku odvezen, Xantia se zvednutým podvozkem po svích opraveno střet s Subaru,Subaru šrot, citron opraven,dostalii zaměstnanci šrot,C5 II 2 HDI 450 tis. 2x spojka,větrák chlazení chladiče,střeet s Oplem ,Opl odtažen C5 po svích opraven dodnes jezdí,ale již mají zaměstnanci bude brzo šrot,C6 2,7HDI tady je to horší na náhr.díly a poruchovost,neboť to bylo z bazaru a nikdo předtím nic do toho neinvestoval ale již má 230 tis,v bazaru miin odtočeno 100 tis.a klepnuto na předek,ale proti Š pořád dobré
Paran Honza (neregistrovaný)
Škoda, že se tady nepíše o Megane II - to je totiž ta pravá totální katastrofa (podobně jako Laguna II). Průšvih největší - motor 1,9 dCi. Máte velké štěstí, když se s ním dočkáte 200 000 km - což dokonce otevřeně přiznal známý školitel autorizovaných servisáků Renaultu. Když pominu, že kolem 200 tis. odchází vstřikovače, věčně je něco s elektronikou, typickým průšvihem jsou bronzová ložiska na klikové hřídeli (šály). S téměř 100%-ní jistotou se relativně "nepozorovaně" vymelou a protože nemají žádné jištění, tak se pootočí a vymelou blok motoru atd. => motor začne cvakat, po pár dalších km bouchat a zastaví se. Dvakrát jsem kvůli tomu měnil motor (200 tis.km, 160 tis.km) - bratru za 30 tis.Kč (nedostatek motorů a obrovská poptávka šroubuje ceny). Elektronika je u Renaultů taky "pověstná": čtečka karet a karty, věčně zlámané kabely k air-bagům v sedadlech, věčně zlámané kabely k 5. dveřím, zablokované zámky, stahování oken, věčně přidřený bovden k ručce, snímače teploty atd., velmi slabá životnost čepů a klik podvozku, naprostá nekompatibilita elektroniky Megane II před 2005 s mladšími, když se s diagnostikou snažíte nastavovat vstřiky, musí být motor studený, jinak se "zablokuje". Jakýkoliv servisní zásah je dvakrát delší než u "němce" kvůli odfláknuté práci konstruktérů - výměna žárovky stylem inseminátor blatníkem je pověstná. Obrovská citlivost na naftu - když natankujete u neznačkové pumpy, velmi pravděpodobně už po pár desítkách km zanesete EGR ventil a motor začne padat do úspor.režimu. RENAULT Megane II JEDINĚ největším NEPŘÁTELŮM
tomas (neregistrovaný)
co pořát máte proti té laguně dvojce? koupil sem jí před čtřmi roky roky za 70. Za ty prachy bych lepší auto snad ani sehnat nemohl. Vše je v naprosté pohodě měnim olej po roce a leju do toho akorát naftu. prostě bezva kára. prostorná pohodlná. Věřim tomu, že to pomlouvají hlavně lidi co jí nikdy neřídili.
Tomáš (neregistrovaný)
Tak ty máš dost :-D Mám 2.5TDI V6 a nikde ani kapka a to uz má natočeno 300.000km a ten motor je akorát zaběhnutý. O pohonu 4x4 co Francouz ani nenabízí, teda aspoň o tom nevím ani nemluvě. Pánové prosím Vás, všechno má své pro i proti, ale jedno vím přesně, jak se kdo o auto stará, tak se mu to vrací. Teď budu číst jaký jsem blázen, že jezdím s tím nebo s tím, ale jedno vím jistě, o auto, ať je jakékoliv značky se budu vždy dobře starat. Autům zdar!
Tomáš (neregistrovaný)
Tak vás musím varovat před nákupem nového Fordu transit. To je průser . Letošní zima -14 a níž nutno tankovat arktickou naftu, filtr je namontován na podvozku a zamrzá aditiva nepomáhají. Při mírném náklonu auta dopředu všechna voda ze střechy a předního okna teče přímo na řídící jednotku asi tři spojky mnoha kabelů. Což při měnící se teplotě hlavě v zimě je časovaná bomba. Nafta která odkapne do prostoru hrdla nálevky je odvedená ,,nikam,, prostě se rozteče po prahu. Mám najeto za 15 měsíců 50000 km a už je slyšet cvakání kloubu v přední nápravě. Ovládání rádia na volantu na pravou ruku vymyslel levák když je rádio o 15 cm dál. Nepřítomnost podběhu u předních kol je také tragédie. Provádíme montáže inženýrských sítí tak se jezdí po nezpevněných cestách ,všechen bordel je přímo na mlhovkach a nádržce ostřikovačů. Kdysi dobrý služebník se proměnil v šunt.
Petr . S . (neregistrovaný)
Autor článku asi nikdy ve Vel Satisu nejel jinak by něco takového nemohl napsat já jezdil opravdu moře auty ale jen málo které bylo tak pohodlné jako Vel Satis . A že by Vel Satis měl nějaké extra závažné poruchy bych neřekl znám pár lidi co ho vlastní v různých motorizací i výbavě a nemůžou si tohle auto vynachválit a nehledě na to že Vel Satis je prostě nádherný auto který předběhlo svou dobu !!!
Pepek (neregistrovaný)
Musim rict ze i pres nekolik nepresnosti s autorem souhlasim. Pracuju v autobazaru a auta prodavam uz nekolik let, takze presne vim, o cem je v tomhle clanku rec, jelikoz jsem mel cest s vetsinou modelu O kterych se zde pise. Pokazde kdyz jdu k francouzi tak s hruzou ocekavam cim me dneska zase prekvapi i kdyz po nejake dobe uz se to ani za prekvapeni povazovat neda. Nebudu se tu rozepisovat o preblemech ktere francouzka auta maji. Doba kdy francouzi delali dobra auta skoncila nekdy prelomem tisicileti. Dnes je to jen hruza a des. Jedine se jim vytknout neda je pohodli ktere nenajdete snad v zadne znacce. Ale i tu se najdou vyjimky ale spise v malych vozech jako je C3 apod. Nerikam ze jine znacky jsou bez problemu ale francouz jich ma enorme vice. Clanek je urcite opodstatneny. Vypovydaji o to i prave ceny ojetin. Ale samozrejme se to napsat o kazde automobilce.
Michal (neregistrovaný)
Ano jeden z mala povedenych motoru od kluku vinarskych a asi taky posledni snad jeste mimo 2 xantie z roku 2000-3 ,,,,2.1hdi ten se jeste poved ale znam i podobny vuz od vw a rovnou 2 modely Vento 1.9d 1250000km z toho 1000000 jako taxi a pak passat B4 1.9tdi 66kw 1100000km.
Michal (neregistrovaný)
Ano s tim souhlasim nechteji to opravovat protoze kostrukcne je to silene odflaknute a kolikrat by stacilo jen zapremyslet nad slozenym prototypem proc jsme to kurva udelali tak blbe kdyz to slo udelat tak lehce zrovna mi stoji v dilne dalsi 1.6 hdi berlingo 2010.. poctivych 130000km a 3 vstriky ze 4 podfukuji opet nahoru a ty 2 byli tak zapecene ze jsem to tahal ven skoro 2 dny abych je neprerval vyslovene jak zavarene a 2.0hdi stejna koncepce to dela uuuplne minimalne proste k nepochopeni
Jakub (neregistrovaný)
Francouzi auta prostě neuměj. Jsou to všechno m**ky. Dělám v servisu 10 let a co se dokáže dorvat na Francouzu to je neskutečný. Děláme všechny auta, ale jak trpěj na našich silnicích ty jejich nápravy to je peklo. a motory? Jo. Je to živý jede to hezky, pohodlný tichý auto. Ale ty DPFka jsou slabinka. Ale přiznivci Frenčů, nevěšte hlavu, ještě sou tady Italové jako Fiat. Holt vysolíte pár talířů navíc za ten komfort. Nikdy bych si žabožrouta nekoupil. My Saabisti máme na tohle jedno slovo AERO.
Tomas (neregistrovaný)
Mel jsem nissana.opel .peugeot 306 a ted opet peugeot 207. Nejlepsi byl nissan.ale schnil tak musel do srotu.ale jinak nezmar. Opel propadak. Po roce sel z baraku. Peugeot 306 dobre auto mel jsem 5let a nyni jsem ho nechal otci. Jezdi porad. Opravdu musim pochvalit pozink kasle. Rok 2000 a opravdu skoro zadna koroze. Kamarad ma ocktavku stejny rok a prahy a ostatni plecharina taky ko. Tak nevim. Co frantici opravdu umi je pozink kasle to se musi nechat. Nyni jsem koupil 207. Mam ji rok a zatim spokojenost . Tak nevim co autor techto clanku zamysli.
Pepa (neregistrovaný)
Opravdu se to takhle hodnotit nedá, kolega má už třetí BMW za poslední 2 roky, vždy se na něm vysypalo něco drahého po nějaké jiné, taky extra drahé opravě. Druhý kolega s Octávií za poslední rok 2x na odtahovce a to mluvíme o vyšperkovaném mazlíkovi, další kolega audi 2,5 132kw během dvou let investice 60 tisíc jen do agregátů, další kolega passat 2,5 v6 za dva roky 2x sada ramen a 1x komplet vršek motoru, já stará laguna 2,2 rok 1997 v plné palbě, investice 0, rez 0 a stále je to měkký koráb z akcelerací a spotřebou 6,5 litru, ještě jsem neměnil ani žárovku auto jsem koupil před 3mi lety za 8 tisíc kč. Nic proti Němcům dělají kvalitní věci z nutnou investicí, ale asi je pravda, že do roku 2000 se dělalo poctivěji.
Jirka (neregistrovaný)
Takže aby bylo jasno autor je idiot. Ja mám Lagunu II generace mám ji 7 let pod kapotou mám 1.8 16v 88kw a ještě LPG a z elektroniky sem měnil jen čtečku a jednotku xenonu a lanka v okně řidiče +běžná údržba. Je dobre taky zmínit že Laguna II měla jako první 5hvězd bezpečnosti a nebylo v tě době bězpečnejši vůz ani Volvo natož Škodovka či Wv autora by měli vušetřit a vzít mu občanku. Ono Laguna II měla problémy ale čím vic elektroniky tím vic problému dnešní doba to potvrzuje na přič všema značkama
Mediak (neregistrovaný)
Renault dnes patří ke špičce co se týká kvality. Je pravda, že si prošel peklem v podobě přechodu na multiplexní elektroinstalaci a ne zrovna povedených zejméne dieselových motorů...bylo to však dnes již celkem dávno (2001-2006). Myslím, že dnes má velké problémy koncern se svými motory 1.2Tsi,1.4Tsi,1.4TDi..... Já mám Renault. Dacia asi bude funkční, ale to zpracování, plasty,.....snad možná na dědinu...
Roman Burget (neregistrovaný)
Je to jenom tendenční článek, Jezdím Citroenem 35let, a nikdy jsem neměl žádnou velkou poruchu. Motory VTI a HTP jsou z dílny BMV , a jsou velmi poruchové na rozvody. Já bych jinou značku nechtěl. Citroenů jsem měl desítky a vždy spokojenost.
Standa (neregistrovaný)
Ten pán co to psal by se měl zamyslet sám nad sebou. Jestli takhle lže všude, tak chudáci jeho děti. C3 Picasso je made in Slovakia. C5 nemá měchy. A tak by se dalo pokračovat. Já jsem měl Škoda Fabia combi 1.9 TDI,. 5000 km prasklé přední sklo, 12000km znova prasklé čelní sklo,28000 km opět prasklé čelní sklo. To už jsem řval vzteky - prý tam byla nějaká okuje, 38000km odešlo turbo, 83000km proletěl ventil skrz píst do motoru. A potom už Škodovka šla pryč. Nekvalita velká. Vyhřívané sedačky nefungovaly spolehlivě. Jinak vcelku milé auto. Stalo mě 498000 Kč. No za ty prachy.......
Hoffi (neregistrovaný)
Nic proti autorovi, ale članek je v mnohém mimo, ale všeobecně auta z Francie jsou prostě ne zrovna dobrá. Jasně nové auto je nové auto, leč po docela krátké době, se z toho stává šrot. Na obhajobu bych podotknul, že to je dlouhodobý trend u francouských značek, jenže dnes je to tak skoro všude, protože je menší odbyt na prodej nových aut, proto je lepší snížit kvalitu výroby a vydělat na následném servisu a to už se netýká jen aut z Francie, i když servis a náhradní díly zrovna třeba u Peugeotu byly vždy předražené a to už před mnoha lety. Třeba je to dlouhodobý účel, ale to je jen spekulace
Lucie (neregistrovaný)
Kdybych neměla osobní zkušenost, řeknu, že hodně ovlivní majitel. ALE.... Máme Xaru Picasso (jsme třetí majitelé), pravidelný servis, solidní zacházení atd. Vše bez problému a jednoho dne se ta francouzská krasotinka rozblikala dle libosti. Jednou blikalo vše, pak zase nic, potom jako švýcarské hodinky atd. Objela jsem 8 servisů ve městě - ve třech mi řekli, že nedělají elektriku a v sedmi, že nedělají francouzská auta!!! Nakonec jsem sehnala číslo na elektrikáře, který udělal čáry máry s počítačem, nechal si auto 2 týdny a nic nezjistil ..u něj vše fungovalo. Až se téhle krasotinky zbavíme, nesmí mi fr. auto do baráku!
Milán (neregistrovaný)
Tak na Laguně II po FL v 2.0 benzínu najeto 180 tis km jsem neřešil kartu, elektrika šlapala, auto vždy nastartovalo, dovezlo nás a to pane redaktore narozdil od Vašeho vlhkého snu jménem Octavia dost pohodlně. Ano, musím uznat že běžná údržba byla finančně dražší než na škodovce. Mégane 1.6 16V 79 kW najeto 240 tis km a motor jel jako z praku. A opět jsem šel do Renaultu tentokrát Clio TCe 0.9 spotřeba super, dynamicky nám vyhovuje a po 2 letech žádná závada narozdil od souseda a jeho zázrak TSI Rapid když už byl 4 x na reklamaci.
Kódl (neregistrovaný)
Laguna II Grand tou 1,9 DCi 2006 - mimo běžných drobností, jako jsou oleje, filtry a teď rozvody auto bez problémů. Měl jsem i r. v. 2001, předchozí majitel auto nešetřil a ani neošetřil a bylo to znát zas jen na mechanických částech vozu. Nebudu se dohadovat s odpůrci Renaultu ani s autorem článku (kolik toho máš v kritizovaných autech najeto? ???) každý má právo na názor, já jsem s Lagunou spokojen.
davidk (neregistrovaný)
jako majitel C5 I break z prosinec 2003 a moc nesouhlasím s autorem článku. Duchy v elektrice nemá, jen horší zpracování (pájení) kontaktů. tedy nic neopravitelného a "nekonečnou" funkčnost. zatím jsem měl vadu na podávacím čerpadlo a airbagu řidiče. Co se týče hydrauliky tak momentálně prasklý rozvod dozadu (tlakové trubičky) ale to je moje vina, jezdil jsem rok bez spodního deklu. Hydraulika se zbastlit nedá, je to takové unifikum že "ničím nenahradíš". Jinak dát 2000czk za kouli (6 celkem) na 200.000km luxusního povození není zas velká investice. A mám 2.0HDi a s FAP i když se "údajně" mantoval až od roku 2004. Takže najeto už 277 000. Kromě standartních výměn jako jsou rozvody, brzdy, olej, filtry a přední žárovky, přišla navíc jen investice intercooler, koule (s olejem), žhavičky a tlakové trubičky a nyní budou komplet čepy, pro sichr... myslím že slušný na auto co má pomálu 300 000 Km. Ať se jde oktávka vycpat :-)
Martin (neregistrovaný)
Z článku vyplývá tak leda to, že z francouzských vozů jsou nespolehlivé německé motory od BMW a německá elektronika od BOSCH a SIEMENS. To z mých zkušeností celkem odpovídá skutečnosti, mám dvě C5 a pokud se na nich něco vysralo, vždy na tom byl nápis BOSCH nebo VDO (SIEMENS). O hydropneumatickém podvozku autor netuší nic kromě zvěstí z počátku 90 let, kdy se sem dotáhla hromada BX, po smrti který nikdo neuměl servisovat.
Petr M. (neregistrovaný)
Autor je id**t, co by se měl věnovat možná vyšívání, ale nd psaní článků o autech. Mam už druhé FR auto (Megane 1.9dTi - najeto 570 tisíc, stále jezdí, vše ohledně motoru původní a teď Laguna II 1.9dCi - najeto 230 tisíc, taktéž vše původní a perfekt). Tato moje druhé auto Audi A4 1.9TDi Quattro Avant už je pryč. Problém se vstřikovači PD. Německá sra*ka a nejdražší auto! Už nikdy D!!!
Fany (neregistrovaný)
Ja mam Lagunu 3 2.0dci 96 kw ma najeto 350 000 km a zatim jediny problemy:ridici jednotka starteru 2500 kc,mrtvy FAP filtr-sezenu ojety za 5000.- a ucpany palivovy filtr 1000 kc :-D spojka tlumice turbo vse puvodni...neskutecne dobre udelane pohodlne auto.Predtim jsem mel dve hondy a to same.Trojkova laguna opravdu prekvapila
Emanual (neregistrovaný)
Pán asi pracuje ve VW Group :)). Je zajímavé, že ve statistikách ADAC z posledních let je nejvíce poruchových vozů od značek Ford a VW. Osobně jsem měl Peugeot 5008 1.6 HDI 80 kW (ale s manuální převodovkou), najel jsem 250000 km během 5 let. Auto bez jediné závady. Zpětně hodnotím, zatím, jako nejlepší auto, které jsem měl.
FeryH (neregistrovaný)
Mám Vel Satis 3,0 DCi " nejhorší šestiválec" z roku 2006. A můžu vám říct, že až se jednou budu tohoto auta zbavovat, přijde mě to líto. Netvrdím, že za těch 8 let nebyla žádná závada, ale byly to samé prkotiny, které se můžou objevit u každého auta. Renaulty mě provází životem už pěknou řádku let a byl jsem v podstatě spokojen. A spotřeba 15 litrů? Možná měl takovou spotřebu autor článku, když to psal.
Dittrich Jiří (neregistrovaný)
Mám již třetího Frantíka první Citroen Bx 1.4 Nemohu na to zapomenout , Pohoddlí spolehlivost, Druhý Peugeot 405 v 1,9 nafta Spokojenost spolehlivost, provozní náklady Nyní Berlingo 1.4 HDI zatím spokojenost spotřeba s s obytným přívěsem pod 6 litrů
Dien (neregistrovaný)
Tak to bych chtěl vidět toho vola, co to napsal :-) Stačí sledovat zahraniční dokumenty, protože v naší republice se nás snaží krmit jen těmi největšími lži a všichno víme proč ;-) Nicméně ony zahraniční dokumenty uvádějí Německo jako nejzaostalejší stát ve vývoji automobilismu, kde pouze Mercedes stíhá držet krok s novými technologiemi a k ostatním značkám se ani nevyjadřovali. Já osobně bych se třeba k sockovým vozúm Škoda Volkswagen Group také nezdržoval jakýmkoliv vyjadřováním. V Německu jsou sice patrioti, ale berou to tak, že kdo na to má, koupí si Mercedes, kdo ma to nemá, koupí si VW a Škodovky jsou pro socky. Přitom Škodovka drží VW Group. Na těch kvalitnějších VW téměř nic nevydělávají, protože jim prý stačí ty obrovské výdělky za Škodovky, kde za mnohem menší kvalitu všeho inkasují obrovské marže. Prostě čím menší kvalita, tím dražší. (To samozřejmě platí jen mezi VW a Škoda). Tchán když to viděl, tak Oktávku prodal, protože prý nebude jezdit v autě pro socky. :-) Takže když vidím takovéto články podplácených pisálků o tom, jak se VW Group snaží blbnout lidi, tak se vždycky dobře pobavím. Blbý ovšem je, kolik lidí u nás je blbých nebo se nechá zblbnout... ;-)
Vladimír Vosádka (neregistrovaný)
Citroën C5 a vzduchové mechy? A bastlí se to jak? přestavbou na tlumiče a pružiny? autor je nejspíš cukrář protote o tom nic neví. Sám mám Citroën C5 mk1 2.0 hdi a jsem spokojený. Auto bylo z bazaru chtělo to investici ale jsem spokojený. Už předtím jsem měl 2 xantie. Za mě určitě c5
Michal (neregistrovaný)
Bože autore jdi zpět do školky,říct že C5I je nejporuchovější ,nebo C4 G.P z 1.6 Hdi kdy většinou to zhebne na tom ža původní majitel na to sr.l ,může říct je člověk co pro něj je Ochcáfka f Tdi divem techniky.NO COMMENT
Honza Jánský (neregistrovaný)
Já nevím. Přijde mi to takové zaujaté. Rozhodně bych neřekl že francouzské auta jsou nejporuchovější. Kámoš ze servisu říkal že nejčastěji opravuje asijská auta a Francouze ani tak moc ne, tak nevím. :) Autor podle mě ale fanoušek Francouzských aut nebude.
Jindra (neregistrovaný)
Myslím si,že někteří pánové co reagují dokonce klesli pod úroveň autora článku,to byl možná skrytý záměr.Mám čtvrtého frantíka a třetího koncerna ,vždy používám obě auta současně,ale takto psát pro a proti to bych si nedovolil.Jinak jsem letos přihlásil 27 a 28 auto za život,tak tvrdím,že jsem něco zažil.☺️
Jiri (neregistrovaný)
Tak to je tedy těžkej blábol - autor je jistě znalec vozů z Francie. Postupně jsem měl Renault 25 GTX, Safrane 2.5, teď mám Vel Satis 3.5 phII - najeto 300.000 - vysoká spokojenost, žádné závažné problémy. No nic, když nevím, tak bych měl držet h.bu a ne plivat žluč...
Roman (neregistrovaný)
Tak a teď realita: Měl jsem VW Passat B6 r.v.2008 - dobré auto jenže po 7 letech a 200tis. naj. km v autě všechno začalo vrtat, kapota motoru totálně rezavět. Motor 1,9 TDI bez problémů. Koupil jsem si nový Peugeot 508 SW 2.0 HDI GT - parádní svezení. Oproti Passatu B6 nesrovnatelně lepší materiálové provedení interiéru - i po kostkách nic nevrže. Motor diesel bez problému a velmi tichý. U obou aut jsem jezdil jen na lepší naftu většinou Verva, vyplatí se to - lépe jede a nižší spotřeba. Jediná výtka na GT - u kombi špatně vyřešené páté dveře od kufru. Otevřeš a kapou ti sračky na záda. Čekáš než okapou.... Neuvěřitelné kdo toto navrhoval. Ale to nejdůležitější na závěr :!!! S passatem jsem jezdil za 5L - na plnou nádrž 70L jsem najel 1400 km. S peugetem 508 jezdím za 6,5L na plnou nádrž 70L najedu cca 1100. Jenže fór je v tom, že jezdím měsíčně po stejných zákaznících, mám měsíčně stejné nájezdy a tankoval do obou aut rovněž stejně měsíčně 2x plnou nádrž..... V praxi to znamená, že Passat ve skutečnosti nejezdil za 5L ale za více, auto na tachometru ukazovalo najetých více km než ve skutečnosti bylo a prodával ho kvůli nájezdu dříve než jsem musel. Dobrá strategie VW, že? Kdyby mi to někdo řekl, tak bych tomu nevěřil s čím se dá manipulovat. Ale smysl to dává....
Jan (neregistrovaný)
Asi si nikdy ve Francouskym aute ani nesedel.DEauta?Jsou nepohodlny tvrdy predrazeny hnusny popelnice na par vyjimek ale to jsme trosku v jine cenove kategorii asi jako Alenka v risi divu.Mam Espace IV 127kw.Naprosta spokojenost najeto 400000km.Dalsi auto bude urcite Espace V.Nejakej VW Sharan atd se muzou jit sami zahrabat.
dominik (neregistrovaný)
Ou, takže francouzská auta ne, nikdy ne :D Když už si budu kupovat auto, pak si pořídím nějaké auto, které má jak dobrou motorizaci, tak i špičkový zvuk, abych nemusel zařizovat podobné služby: https://www.2din.cz/odhlucneni-auta/ :D
wiener (neregistrovaný)
tak nevím, mám tři C5 Break, na první 2.0 16V benzin 2001 najeto 508 tis. a pořád jezdí, měněny bežné náplně když nepočítám havárku před 10 lety (biliár mezi svodidly ve 150 a auto poté odjelo samo). Druhá 2.2 HDi 2001 najeto 515 tis. a měněna řemenice alternátoru (auto ještě dojelo 200km domů) a turbo v 490 tis. (to už teda nedojelo). Na třetí 2.2 HDi 2005 najeto 185 tis a bez závad. Na hydrauliku se nesáhlo kromě výměny kapaliny a pořád komfort neskutečný. S elektronikou problémy snad jen s oknem v pátých dveří (mikrospínač). Předtím jsem měl Oktávku I která mě 2x vypekla v zahraničí na odtah a ve 200 tis. šla z domu. Takže je to o tom, že si někdo koupí neservisované křápy a pak se diví. Pokud se auto pravidelně servisuje jak má a jezdí se s ním slušně tak s nim není problém. A to nemluvím o tom že C5 prostě NEREZNE.
Marian Mrózek (neregistrovaný)
Nevím jak jsou na tom ostatní, ale moje C4 II eHDi s robotem má najeto 420tis a za tu dobu jsem měl 3 poruchy. Při 270tis km jsem po písečné bouře v Itálii zadřel kladku napínání řemene. U hotelového podobný problém melo asi 5 dalších aut a to hlavně Audi. Pak jsem rozbil v díře přední kolo a odnesli to ložisko. To ale není chyba auta ale stavu polských okresek. Třetí závada byl snímač teploty chladiče. Motor se neodehrál, jen blbě vyhodnotil teplotu a tak se hodil do nouzového režimu. Teď jsem po druhé měnil filtr a chtěli by to nové tlumiče. Ty přední teď začaly vrtat, což je známka totálního opotřebení, takže výměna je jasná. První desky jsem měnil při 200ris km. Vzadu při 350tis km. Teď se blíží rozvody. Je tam interval 240tis, ale první výměna byla dříve, protože jsem jezdil více než 50tis ročně. Převodovka funguje bez problémů a spojka taky. Vše ostatní rovněž. Tedy kromě světla v zrcátku clony, ale to spíše rozbila moje žena. Kůže vypadá lépe než v 3mes staré Oktavce a jezdím dlouhodobě za 4.8. polovina z toho jsou dálnice. Po zkušenostech ze služební Audi S8 mohu říci, že je to nejspolehlivější auto co jsem kdy měl. Myslím, že by se autor mohl zaměřit i na novější auta. Přece 15let staré už mají něco za sebou. A taky bych se podíval na současné a srovnal je s třeba německou ikonou. Myslím, že by spousta lidí bylo překvapeno. Kolega jezdí výhradně německými auty a za posledních pět let nenašel auto, do kterého nemusí lit litry oleje. Bavíme se o nových autech:) Takže hlavy vzhůru a věřte svým zkušenostem a ne jen internetu.
Hapi (neregistrovaný)
S vel satis 3.5 v6 uplne v pohode kombinovana pod 12l... a to se bavim o normalnim stylu jizdy, zadne zavodeni, ale take zadna eko jizda, spis se clovek musi krotit kvuli predpisum, nez kvuli spotrebe. A zavady odpovidaji patnactiletemu autu najetymi 300k km... Proste se obcas musi neco vymenit.