Britská automobilka Aston Martin rozšiřuje nabídku o další speciální model. Vrací se jméno Superleggera, kterým se honosily speciální verze Astonů už v šedesátých letech. Jak naznačuje název (italsky „velmi lehká“), velké luxusní GT s dvanáctiválcem zhublo díky použití karbonových částí karoserie. Oproti běžnému modelu DB11 je o 72 kg lehčí.
Pod kapotou zůstává dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec 5,2 l, který svou sílu posílá na modifikovaný osmistupňový automat ZF umístěný u zadní nápravy. Na té je pak samosvor s vektorováním točivého momentu. Ve srovnání se standardním DB11 má Superlegggera upravené převodové poměry s důrazem na akceleraci. Celkové zpřevodování je tedy kratší.
Dvanáctiválec byl posílen na výkon 534 kW (725 k) v 6500 min-1 a točivý moment 900 Nm v 1800 až 5000 min-1. Dynamické parametry jsou působivé. Na 100 km/h akceleruje DBS Superleggera za 3,4 sekundy (o tři desetiny rychleji než nedávno představená verze DB11 AMR) a na 161 km/h za 6,4 s. Pružné zrychlení z 80 na 161 km/h na čtyřku zvládne tenhle Aston už za 4,2 s. To není akcelerace. To už je teleportace! Nejvyšší rychlost 340 km/h jsme již zmínili, ale sluší se dodat, že ještě nikdy žádný produkční Aston Martin tak rychle nejel.
Doporučujeme: Aston Martin DB slaví sedmdesátiny. Prohlédněte všechny modely od DB1 pod DB11
Takový „nukleární reaktor“ pod kapotou potřebuje také pořádné brzdy. Standardem jsou karbon-keramické kotouče. Vpředu mají průměr 410 mm, vzadu pak 360 mm. Aston Martin ale zapracoval i na aerodynamice. Vůz dostal jakýsi dvojitý zadní difuzor, který zvyšuje přítlak bez zvýšení aerodynamického odporu. Při maximální rychlosti generuje tenhle Aston 180 kg přítlaku.
Uvnitř se ale politika odlehčování nekoná. DBS Superleggera má vskutku marnivou výbavu. Nechybí bohatě prošívaná kůže, infotainment a spousta dalších „zbytečností“, bez kterých by Aston mohl být ještě lehčí a opravdu „super“ a „leggera“ zároveň. Na druhou stranu je jasné, že když už dá někdo za tohle auto minimálně sedm milionů, nebude se v něm chtít potit.