Velkokapacitní soupravy běžné zejména pro australské nebo americké silnice. Své místo si najdou i na českých dálnicích. Logistická společnost DB Schenker se rozhodla rozšířit využití silničních vlaků, tzv. road trainů, které je již od května 2014 úspěšně využívá na trase Praha - Brno. Nově bude road train jezdit také jako denní spojení na lince mezi Rudnou u Prahy a Libercem. Souprava ulehčí vytížené trase protínající Mladou Boleslav a zároveň bude mít příznivý vliv za životní prostředí díky ušetřeným emisím CO2.
Silniční vlak je včetně tahače dlouhý 25,25 m a skládá se z 13,6 m dlouhého box-traileru a 7,7 m dlouhého doubledeck přívěsu. Protože je delší o 3,5 m než je v Česku maximálně povolená délka 22 m, jeho provoz vyžaduje povolení od Ministerstva dopravy a Policie České republiky. Povolení se vydává na dobu tří měsíců, přičemž úřady prověřují, zda trasa vede po dálnicích, vzdálenost skladu musí být kratší než 10 km a trasa nesmí křižovat železniční trať.
Nejen kvůli dodatečnému přívěsu, ale také díky speciálním dvojitým podlahám má silniční vlak několikanásobně větší přepravní kapacitu než běžný kamion. Silniční vlak uveze najednou celkem 106 palet oproti běžně používaným návěsům, které jich uvezou pouze 68. To znamená, že už dvě tyto soupravy odvezou více zboží než tři kamiony, které jezdily dříve.
„Díky road trainu nemusíme na lince z Prahy do Liberce vypravovat tolik standardních kamionů, což ve finále znamená až pětinu ušetřených emisí,“ říká ředitel společnosti DB Schenker Tomáš Holomoucký.
Kromě ekologie hrála v rozhodnutí o nasazení silničních vlaků také efektivita přepravy na lince, která díky mladoboleslavské automobilce z logistického hlediska dlouhodobě patří k nejvytíženějším úsekům v zemi.