DB Schenker spolu se společností Einride poprvé uvádí do komerčního provozu plně elektrický autonomní nákladní vůz T-pod. Stalo se tak na terminálu DB Schenker ve švédském Jönköpingu, kde bude T-pod nepřetržitě jezdit mezi sklady, čímž se technologie připraví na postupný přechod do silničního provozu.
T-pod firmy Einride nemá kabinu pro řidiče, ale je pod dohledem operátora, který může vůz ovládat až na vzdálenost několika set kilometrů. Díky absenci kabiny řidiče je T-pod menší, má větší nosnost nákladu a flexibilitu, nižší výrobní a provozní náklady a optimalizovanou spotřebu energie, díky které může T-pod fungovat pouze na baterie. Flotilu T-podů koordinuje inteligentní trasovací systém, který optimalizuje časy doručení, životnost baterií a spotřebu energie. Silniční nákladní přeprava je tak maximálně efektivní. Einride a DB Schenker své partnerství zahájili v dubnu. Dohoda zahrnuje pilotní provoz v Jönköpingu s možností dalších pilotních projektů v zahraničí.