Další řidič Tesly zjistil, že Autopilot není autopilot, když kontroloval psa vzadu

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Auto po nárazu pokračovalo v jízdě několik desítek metrů  

  • Tesla se k incidentu zatím nevyjádřila

  • Nehoda se naštěstí obešla bez zranění

V americkém statě Connecticut se stala další dopravní nehoda, při které hlavní roli sehrál automobil značky Tesla a jeho systém asistovaného řízení se zavádějícím názvem Autopilot. Tesla je jedním z mnoha výrobců, kteří nabízejí asistované řízení úrovně 2, nicméně název „Autopilot” vede mnohé lidi k přesvědčení, že Tesla opravdu umí jezdit sama.

To byl nejspíš taky případ řidiče, která na americké dálnici ve státě Connecticut čelně narazil do stojícího hlídkového vozu dálniční policie. Ten původně vyjel k odstavenému vozu v levém pruhu dálnice I-95. Police místo zabezpečila výstražnou signalizací a také policejní vůz měl zapnuté majáky. Podle svědků bylo porouchané vozidlo viditelné na několik stovek metrů. Řidič Tesly Model 3 však nereagoval, protože v inkriminovaný okamžik kontroloval svého psa na zadních sedadlech.

Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne
Přečtěte si také:

Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne

Čelní náraz byl sice poměrně silný, ovšem díky mimořádné bezpečnosti aut Tesla se nikomu nic nestalo. Tesla po nárazu pokračovala v jízdě ještě několik desítek metrů, než policejní auto narazilo do odstaveného vozu. Řidič byl obviněn za bezohlednou jízdu a veřejné ohrožení, z čehož se bude zodpovídat před soudem.

Policejní složky při vyšetřování neodhalily, zda automobil začal před nárazem brzdit, ať už autonomně nebo řidičovou reakcí.

Přední část byla zcela zdemolovaná, ale naštěsí se nikomu nic nestalo
Řidič se místo řízení věnoval svému psu na zadních sedadlech

Nedávný průzkum amerického institutu IIHS odhalil, že lidé konzistentně považují systém Autopilot za „autonomnější“ než podobné systémy jiných výrobců, a to dokonce natolik, že si myslí, za volantem automobilů Tesla si mohou i zdřímnout. Konkrétně to bylo šest procent respondentů. Alarmující je, že téměř polovina dotazovaných by ve voze vybavené systémem Autopilot sundala ruce z volantu. Což systém také dlouho dobu skutečně umožňoval. Dnes už tomu tak není.

V poslední době těchto nehod zahrnující systém Autopilot přibývá, a přestože se Tesla k tomuto konkrétnímu případu oficiálně nevyjádřila, všechny ostatní, k nimž stanovisko vydala, vždy okomentovala slovy, že „Autopilot není autopilot a nejedná se o systém plně autonomního řízení. Řidič zůstává plně odpovědný za řízení a musí sledovat silnici před ním. Automobily Tesla nejsou programovány na zpomalování a uhýbání záchranným složkám.“

Elonuv Fanda (neregistrovaný)
Autopilot tedy není autopilot a ani nikdy být neměl a je to v podstatě klamava reklama říkat tu tomu autopilot. Co si má čtenář naopak všimnout je, že vozy Tesla jsou obzvláště pevné :)
  • Našli jste v článku chybu?