Mercedes představuje elektrifikované třídy A a B. Jejich motor najdete i v Dacii Duster

přidejte názor
  • Mercedes představil dva nové plug-in hybridy odvozené od tříd A a B

  • Základem je zážehový čtyřválec o objemu 1,3 litru, který najdeme také pod kapotou vozů značky Renault a Dacia 

  • Celkový výkon hybridního systému je 160 kW (218 k)

  • V elektrickém režimu zvládnou oba modely přes 70 km 

  • Plug-in hybridní třídu A si už můžete objednat jako hatchback a sedan. Třída B v provedení 250 e dorazí o pár týdnů později 

Mercedes-Benz si vytkl za cíl nabídnout v roce 2020 více než dvacítku aut, která je možné připojit do zásuvky. V rámci této strategie aktuálně přichází také dvě elektrifikované novinky odvozené od třídy A a třídy B. Verze 250 e používají jako svůj základ zážehový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,3 litru, k němuž přidávají jeden elektromotor a relativně velký lithium-iontový akumulátor. Výsledkem má být vůz, který ujede přes 70 km v elektrickém režimu a zároveň bude velmi dynamický.

Za pozornost v tomto případě stojí kromě jiného zmíněný spalovací čtyřválec. Jednotka o objemu 1,3 litru totiž vzešla ze společného vývoje s automobilkou Renault. Stejný motor můžete najít také v Dacii Duster. Není to ale ani tak důkaz skutečnosti, jak laciné pohonné jednotky Mercedes nabízí, nýbrž naopak ukázka toho, jak moderní techniku dnes v takovém obyčejném Dusteru najdete. Tím spíš, že údaje nového hybridního systému jsou opravdu zajímavé.

Samotný spalovací motor je naladěn na 118 kW (160 k) a 250 Nm, elektromotor pak přidá 75 kW (102 k) a 300 Nm. Celkový výkon systému je 160 kW (218 k) a 450 Nm. To stačí hatchbacku třídy A ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,6 s, sedan potřebuje o desetinu sekundy víc a třída B přidá ještě další desetinu. Maximální rychlost všech tří variant leží za hranicí 230 km/h.

Mercedes-Benz třídy B dokazuje, že i MPV může být v době SUV atraktivní (první jízdní dojmy)
Přečtěte si také:

Mercedes-Benz třídy B dokazuje, že i MPV může být v době SUV atraktivní (první jízdní dojmy)

V čistě elektrickém režimu mohou jet německé plug-in hybridy maximálně 140 km/h a podle optimističtější metodiky NEDC zvládnou na jedno nabití 70 až 77 km. Reálnější WLTP slibuje 56 až 69 km podle konkrétní karoserie a výbavy, což jsou pořád na poměry plug-in hybridů zajímavé hodnoty. Není se ale čemu divit, protože Mercedes použil relativně velký akumulátor. Má kapacitu 15,6 kWh. Jeho dobití trvá z domácího wallboxu (7,4 kW) hodinu a 45 minut, s využitím rychlonabíjecí stanice vám postačí 25 minut. Baterie jsou chlazené vodou a váží zhruba 150 kg.

Zajímavé je, že kvůli bateriím není výfuk vyveden klasicky za vůz, ale končí pod podlahou tak, aby bylo možné baterie dát co nejníže a ušetřit místo v zavazadlovém prostoru. Stejné řešení používají vozy spalující CNG. Samozřejmě s tím rozdílem, že místo baterií mají pod zavazadelníkem nádrže na plyn.

Zájemci si mohou už teď objednat A 250 e jako hatchback i sedan s cenou od 36 943,55 eur, respektive 37 300,55 eur. B 250 e vstoupí do prodeje v průběhu několika týdnů. Všechny tři plug-in hybridní novinky budou samozřejmě k vidění také ve Frankfurtu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?