Další důležitá premiéra ženevského autosalonu: Toyota představí Auris nové generace

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Kromě modernizovaného Ayga a konceptu nové Supry ukáže Toyota na autosalonu v Ženevě také novou generaci modelu Auris 

  • V pořadí půjde o třetí generaci tohoto hatchbacku/kombi 

  • Spolu s novým Aurisem dorazí také nová technika 

Toyota si připravila pro nadcházející ženevský autosalon vskutku bohatý program. Příští týden zde představí modernizované Aygo, koncept nové Supry a především třetí generaci svého hatchbacku (kombi) nižší střední třídy. Nový Auris současně bude prezentovat také celou řadu nové techniky.

Doporučujeme: Kolínská Toyota Aygo je nově tišší, úspornější, obratnější a fialová. Ukáže se v Ženevě

O novém Aurisu toho Toyota zatím mnoho neprozradila. Spokojit se proto musíme pouze s prvním oficiálním obrázkem naznačujícím vnější design. Pokud jde o techniku, můžeme se těšit na nový čtyřválcový zážehový dvoulitr nabízející termální účinnost 40 %, respektive 41 % ve verzi upravené pro kombinaci s elektromotorem. Kromě řady jiných technologií jednotka pracuje také se systémem přímého vstřiku paliva.

Nový zážehový čtyřválec je naladěn na 126 kW (169 k) a 205 Nm. Pokud sáhnete po hybridu, pak základní parametry této spalovací jednotky budou 107 kW (144 k) a 180 Nm. Zajímavá je rovněž převodovka Direct Shift-CVT. Kombinuje klasickou převodovku a variátor. Pro rozjezdy totiž využívá mechanický převod, místo na dvojku ale následně přeřadí na převod přes řemen a dále funguje jako bezstupňový automat. Díky tomuto řešení je variátorová část lehčí a má menší ztráty, řazení je současně rychlejší. Také manuální převodovka je nová. Oproti předchozí variantě je o sedm kilogramů lehčí a o 24 mm kratší, což z ní podle Toyoty děla nejkompaktnější šestistupňový manuál na trhu.

Doporučujeme Toyota Prius I. generace byl drahý experiment, ale vyplatil se

A konečně Toyota připravila také pohon všech kol. K dispozici bude jak klasická verze, tak čtyřkolka s elektromotorem na zadní nápravě. Provedení určené pro nehybridní motorizace využívá spojky odpojující hnací hřídel zadních kol při jízdě v režimu 2WD, což snižuje ztráty a tudíž také spotřebu.

Kromě zmíněných nových modelů ukáže Toyota na autosalonu v Ženevě ještě dva koncepty, které si zde odbudou evropskou premiéru. Konkrétně se jedná o studie Concept-i Series a Fine-Comfort Ride Concept.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?