Německo vyšetřuje automobilku Ford, zda u modelu Mondeo s motorem 2.0 TDCI nepoužívala podobný podvodný software jako kdysi Volkswagen k obcházení oficiálních testů měření emisí. Důvodem podezření jsou údajně příliš vysoká čísla skutečných emisí, zjištěná v provozu během nezávislého testu.
Ford prohlásil, že jeho vozy vybavené naftovými motory jsou v pořádku, podvodný software nemají a plně vyhovují všem normám a zákonům a že bude automobilka nadále s německými úřady na vyšetřování spolupracovat. Němci se domnívají, že Ford při jízdě po silnici rovněž omezuje funkci některých emisních systémů motoru, například EGR ventilu, jako to dělají (nebo spíše dělaly) jiné automobilky.
Doporučujeme: Německé ministerstvo dopravy údajně našlo ve Fiatech zařízení pro obcházení emisí
Jak připomínají Automotive News, významné automobilky působící na německém trhu se dohodly, že svolají do servisů stovky tisíc naftových aut homologovaných dle normy Euro 5 a Euro 6 pro dodatečné úpravy řídících jednotek a že také nabídnou odkup starších dieselů. Má to snížit produkci emisí oxidů dusíku až o 30 %.
Řada automobilek se přiznala, respektive připouští, že v určitých jízdních situacích může docházet k odpojení nebo omezení funkce systémů pro dočišťování zplodin. Jedná se především o jízdu vyšší rychlostí po dálnici, případně o chod motoru v extrémních teplotních nebo zátěžových podmínkách. Norma totiž dovoluje emise neplnit, pokud to vyžaduje bezpečnost provozu, posádky nebo ochrana motoru před poškozením.