Dálniční známky 2020: Škoda Superb, sportovní BMW, Mercedesy nebo Volva je už nepotřebují (galerie)

20 nových názorů
  • Dálniční známky 2020 jsou již v prodeji

  • Příští rok by měl být posledním, kdy si budeme kupovat papírové dálniční kupóny 

  • Novinkou roku 2020 je fakt, že dálniční známku nebudou potřebovat elektromobily a některé plug-in hybridy 

  • Ceny se meziročně nemění, stejně jako platnost. Roční dálniční známka 2020 končí 31. ledna 2021

V prosinci se začaly prodávat dálniční známky 2020. Základní fakta zůstávají stejná, což v překladu znamená, že se ceny meziročně nemění. Nemění se ani platnost, takže třeba roční známka bude končit 31. ledna 2021. Přesto se pár novinek najde.

Tou nejzajímavější fakt, že dálniční známky nebudou od roku 2020 potřebovat elektromobily a některé plug-in hybridy. Zákon stanovuje jako hranici produkce emisí CO2 na 50 g/km. Pokud tedy máte čistě elektrický vůz nebo automobil, který má v tabulkách zapsanou hodnotu emisí v kombinovaném cyklu nižší než 50 g/km, známku řešit nemusíte. To samé platí také pro automobily na vodíkový pohon, které se ale v našem provozu nevyskytují, protože v České republice nejsou žádné veřejné vodíkové stanice.

Dálniční známka Slovensko 2020: Jak ji koupit a kdo ji mít nemusí?
Přečtěte si také:

Dálniční známka Slovensko 2020: Jak ji koupit a kdo ji mít nemusí?

Vybrané plug-in hybridy, které už dálniční známku pro rok 2020 nepotřebují, najdete v přiložené galerii. Hranice 50 g/km je současně limitem, kdy ještě můžete na vůz získat speciální registrační značku začínající písmeny EL. Právě ta bude primárně sloužit jako důkaz o tom, že váš vůz dálniční známku nepotřebuje.

Dálniční známky 2020 by měly zároveň být posledními papírovými. Od roku 2021 se počítá se spuštěním elektronické alternativy. Zda se to opravdu podaří, to se ještě uvidí. Každopádně začátkem listopadu byla vyhlášena soutěž na dodavatele. Elektronické dálniční známky mají přinést větší komfort pro řidiče, protože si je budete moci koupit i přes internet. Státu zároveň přinesou úsporu za tisk ve výši zhruba 100 milionů korun.

jgiqzri (neregistrovaný)
Dálniční známky 2020: Pravidla pro elektromobily a hybridy - Autobible.cz ajgiqzri jgiqzri http://www.g69v5gh87cm22pnv6qh3u0u72m27f13ds.org/ [url=http://www.g69v5gh87cm22pnv6qh3u0u72m27f13ds.org/]ujgiqzri[/url]
Jan (neregistrovaný)
Dle mého názoru nepravdivá informace nepodařilo se mi jí nikde ověřit...
lvy (neregistrovaný)
Tak reálně by tedy měli platiti všichni, protože žádný jmenovaný vůz nemá emise nižší, než které jsou potřeba pro přiznání této výjimky.
Carlos von Malkowitz (neregistrovaný)
Myslel jsem, že dálniční známka, resp. dálniční poplatek se platí za použití dálnice. A teď se dovídám, že se platí za produkci emisí CO2 vyšší než 50 g/km. To je na podání hromadné žaloby na stát za neoprávněné zvýhodňování určité skupiny na základě odlišných vlastností.
lol (neregistrovaný)
Tos myslel spatne jen z DPH a dani z pohonych hmot stat vyinkasuje vic nez dava celkove na dopravu vcetne te zeleznicni.... Myto+DZ to jsou jen prachy NAVIC No hlavne ze je co prerozdelovat
Richard (neregistrovaný)
Si děláte prdel ne. Dálniční známku by mělo mít auto za to že po ní jede. Ne za to na co jede. Takže až si všichni koupí elektromobily, nikdo nebude platit dálniční známku a jsem zvědavý za co budeme tu naší skvělou dálnici stavět potom.
David (neregistrovaný)
Ještě aby se zdrazovalo, když ta sekta ANO nepostavila ani 15km za 3 roky. Nejvíc ubohost v celý evropě naše dálnice.
jana suchánková (neregistrovaný)
No nevím, kdyby si dnes všichni KOUPILI elektromobil a auta naházeli do šrotu...myslím že by ještě do konce roku ...vešel v platnost Nový NÁVRH ...HAHA
Nostradamus (neregistrovaný)
Ekoteror v praxi nabírá nových obludnějších rozměrů. Snaha vymanit ekonomiku z automobilového průmyslu a omezit vlastnictví vozidel a spotřebu ropy (pro jiné, zatím nejasné účely) už je spuštěna. Každý ví že elektroauta jsou nesmysl, přesto jediná možnost jak plán uskutečnit.
Honza (neregistrovaný)
Jo, známky budou elektronické, ale nejlevnější známka bude pořád desetidenní, přestože by systém umožňoval klidně hodinovou. Paráda.
Vladimír Novák (neregistrovaný)
Majitelé uvedených vozidel by si měli předplatit hasiče a kontejnéry s vodou na svá vozidla až se při nehodě ty baterky zmáčknou.
chrapun (neregistrovaný)
Když bude stát dálniční známka 2000 kč. a auto s plug-in hybrydem o sto tisíc víc než s normálním, tak budu muset jezdit 50 let po dálnici aby se mi mito vyplatilo.
David (neregistrovaný)
Kdyby dali možnost při koupi elektronicke známky změnu SPZ čtyřem autům např. Po 72hodinách tak by do kasy připlulo více grejcarů.
veterán (neregistrovaný)
V Austrálii jsem měl jednu miniškátulku za oknem a enem jsem ji přendaval z auta do auta. Kuwa, ve dvou autech najednou přecejc nesedim!
Martin (neregistrovaný)
to stejné je s povinným ručením, také neřídíte dvě a více aut na jednou. Ve švédsku je pojistka vztažena na řidiče, ne na vozidlo.
HWSpeedy (neregistrovaný)
Superb a emise menší jak 50 g/km. Cha, cha, cha. To je zase podvod na lidi jak sviňa u všech těch hybridů. Hlavně že ouřadům EU vadí typické české názvy potravin a tady prosazují podvod na lidi v přímém přenosu.
Petr (neregistrovaný)
Jak je to možné že těžké elektromobily nebudou potřebovat dálniční známky tak o co se tu hraje ! I tato vozidla opotřebovávají vozovky né li více jak obyčejná a lehší vozidla a ještě jsou více nebezpečná v případě požáru při nehodě !!! Zase se nahrává bohatším vrstvám obyvatelstva kteří si předražený elektromobil mohou dovolit ! Chudší si všechno zaplatí a to není diskriminační !!!!!!
  • Našli jste v článku chybu?