DAF CF a XF mají možnost přepínání pohonu předních kol

Pro vozidla, která ujedou většinu kilometrů po silnici, ale někdy musejí jezdit v terénu nebo v kluzkých podmínkách, zavádí společnost DAF hydraulický pohon předních kol, který lze aktivovat přepnutím spínače. Tento nový pohon „PXP“ byl vyvinut ve spolupráci se společností Paul Nutzfahrzeug a bude dostupný pro tahače DAF CF a XF 4×2 poháněné motorem PACCAR MX-11 nebo MX-13. Další typy podvozku budou následovat později v tomto roce. Trvalý pohon všech kol pro vozidlo, které občas jezdí v terénu, obvykle znamená značné náklady ve smyslu pořizovací ceny, údržby a spotřeby paliva. Někdy je však velmi důležité mít k dispozici extra trakci, aby bylo možné překonat příkopy, písčité cesty, nezpevněné vozovky na staveništích a prudké svahy. Pro takovéto náročné okolnosti nyní společnost DAF zavádí možnost hydraulického pohonu předních kol pro tahače CF a XF 4×2, kterou lze aktivovat přepínačem na přístrojové desce. Pokud vozidlo zaregistruje prokluz poháněných kol, automaticky se aktivuje funkce dodatečného pohonu PXP (zkratka pro „Paul Xtra Power“). Čím větší je prokluz v zadní části vozidla, tím více tažné síly poskytnou přední kola. Pohon předních kol s možností přepínání je k dispozici v prvních čtyřech rychlostních stupních pro jízdu vpřed a v prvním a druhém stupni zpátečky. Při rychlostech vyšších než 20 kilometrů za hodinu (a/nebo od 5. rychlostního stupně výše) přepne pohon PXP zpět do pohotovostního režimu. Systém se znovu aktivuje při nižších rychlostech a vždy, kd